גם האמריקאים מסכימים: סינגפור איירליינס היא חברת התעופה הטובה בעולם
לפי סקר של מדריך התיירות והפנאי האמריקאי "זאגט", 63% מהנוסעים מזמינים כרטיס טיסה באתרי האינטרנט של חברות התעופה
סינגפור איירליינס נבחרה שוב כחברת התעופה הטובה ביותר בעולם, הן מבחינת מחלקות היוקרה שהיא מציעה והן מבחינת מחלקת התיירים, והפעם בסקר חברות התעופה ל-2010 שפרסם מדריך התיירות והפנאי האמריקאי "זאגט".
הסקר מבוסס על חוות דעת של יותר מ-8,000 נוסעים שטסו בשנה האחרונה באופן מצטבר בלמעלה מ-139 אלף טיסות. על פי ההודעה הרשמית שפרסם המדריך, הסקר בחן 16 חברות תעופה שמפעילות טיסות בתוך ארה"ב, ו-74 חברות שמפעילות טיסות בינלאומיות.
במקום השני מבחינת מחלקות היוקרה דורגה קתאי פסיפיק מהונג קונג, ואחריה - אמירטס מדובאי, קטאר איירווייס ואייר ניו זילנד. במקום השני מבחינת מחלקת התיירים דורגה אייר ניו זילנד, ואחריה - אמירטס, קתאי ו-ANA מיפן.
בטיסות הפנים בארה"ב נבחרה קונטיננטל כטובה ביותר מבחינת מחלקת היוקרה, וג'ט בלו מבחינת מחלקת התיירים. ג'ט בלו נבחרה גם כחברה שמציעה את מערכת הבידור הטובה ביותר בטיסות הפנים; וירג'ין אטלנטיק מציעה את מערכת הבידור הטובה ביותר בטיסות הבינלאומיות.
עוד עולה מהסקר כי תוכנית הנוסע המתמיד הטובה ביותר היא Flying Club של וירג'ין אטלנטיק, ואחריה בסדר יורד: Rapid Rewards של סאות'ווסט איירליינס, Mileage Plan של אלסקה איירליינס, Miles & More של לופטהנזה ושל סוויס, ו-eleVAte של וירג'ין אמריקה.
הנסקרים גם ענו על שאלות, למשל: 55% טענו כי אם לא מוגשת ארוחה במטוס, הם ירכשו אוכל בנמל התעופה; 18% טענו כי יביאו אוכל מהבית; 10% יאכלו לפני שיצאו מהבית; 7% ירכשו במטוס, והשאר יישארו רעבים או ימצאו דרכים אחרות להשביע את רעבונם.
63% מהנסקרים אמרו כי הם מזמינים כרטיס טיסה באתרי האינטרנט של חברות התעופה, 13% מזמינים באתרי אינטרנט של חברות נסיעות ו-10% באמצעות סוכן נסיעות.
65% טענו כי העובדה שמדובר בטיסה ישירה מהווה עבורם את הקריטריון החשוב ביותר להעדיף חברה אחת ולא אחרת; 55% טענו שמחיר הכרטיס הוא הקריטריון הכי חשוב; 50% מתבססים על ניסיון קודם בחברת תעופה; 46% טענו שהמרווח לרגליים הוא הקריטריון המהותי עבורם; 48% - לוח הזמנים; ו-43% - תוכנית הנוסע המתמיד.
כמו בכל שנה, גם הפעם מספק הסקר מבחר ציטוטים של נוסעים-נסקרים על חוויותיהם מחברות התעופה. כך למשל אומר אחד מהם: "הדבר היחידי שהיה חסר לי זה כיסוי עיניים וסיגריה". נוסע אחר טען: "המזוודות שלי זכו לשירות טוב יותר, אבל הן גם שילמו תוספת". וגם: "ההבדל היחידי בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים הוא השרימפ היחידי שעל הסלט"; ו"כששתי חברות תעופה גרועות בגודל בינוני מתמזגות, כל מה שמקבלים זה חברת תעופה גרועה גדולה".
תגובה אחת לכתיבת תגובה