אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם האמריקאים מסכימים: סינגפור איירליינס היא חברת התעופה הטובה בעולם צילום: בלומברג

גם האמריקאים מסכימים: סינגפור איירליינס היא חברת התעופה הטובה בעולם

לפי סקר של מדריך התיירות והפנאי האמריקאי "זאגט", 63% מהנוסעים מזמינים כרטיס טיסה באתרי האינטרנט של חברות התעופה

29.11.2010, 18:25 | יסמין גיל

סינגפור איירליינס נבחרה שוב כחברת התעופה הטובה ביותר בעולם, הן מבחינת מחלקות היוקרה שהיא מציעה והן מבחינת מחלקת התיירים, והפעם בסקר חברות התעופה ל-2010 שפרסם מדריך התיירות והפנאי האמריקאי "זאגט".

הסקר מבוסס על חוות דעת של יותר מ-8,000 נוסעים שטסו בשנה האחרונה באופן מצטבר בלמעלה מ-139 אלף טיסות. על פי ההודעה הרשמית שפרסם המדריך, הסקר בחן 16 חברות תעופה שמפעילות טיסות בתוך ארה"ב, ו-74 חברות שמפעילות טיסות בינלאומיות.

במקום השני מבחינת מחלקות היוקרה דורגה קתאי פסיפיק מהונג קונג, ואחריה - אמירטס מדובאי, קטאר איירווייס ואייר ניו זילנד. במקום השני מבחינת מחלקת התיירים דורגה אייר ניו זילנד, ואחריה - אמירטס, קתאי ו-ANA מיפן.

בטיסות הפנים בארה"ב נבחרה קונטיננטל כטובה ביותר מבחינת מחלקת היוקרה, וג'ט בלו מבחינת מחלקת התיירים. ג'ט בלו נבחרה גם כחברה שמציעה את מערכת הבידור הטובה ביותר בטיסות הפנים; וירג'ין אטלנטיק מציעה את מערכת הבידור הטובה ביותר בטיסות הבינלאומיות.

עוד עולה מהסקר כי תוכנית הנוסע המתמיד הטובה ביותר היא Flying Club של וירג'ין אטלנטיק, ואחריה בסדר יורד: Rapid Rewards של סאות'ווסט איירליינס, Mileage Plan של אלסקה איירליינס, Miles & More של לופטהנזה ושל סוויס, ו-eleVAte של וירג'ין אמריקה.

הנסקרים גם ענו על שאלות, למשל: 55% טענו כי אם לא מוגשת ארוחה במטוס, הם ירכשו אוכל בנמל התעופה; 18% טענו כי יביאו אוכל מהבית; 10% יאכלו לפני שיצאו מהבית; 7% ירכשו במטוס, והשאר יישארו רעבים או ימצאו דרכים אחרות להשביע את רעבונם.

63% מהנסקרים אמרו כי הם מזמינים כרטיס טיסה באתרי האינטרנט של חברות התעופה, 13% מזמינים באתרי אינטרנט של חברות נסיעות ו-10% באמצעות סוכן נסיעות.

65% טענו כי העובדה שמדובר בטיסה ישירה מהווה עבורם את הקריטריון החשוב ביותר להעדיף חברה אחת ולא אחרת; 55% טענו שמחיר הכרטיס הוא הקריטריון הכי חשוב; 50% מתבססים על ניסיון קודם בחברת תעופה; 46% טענו שהמרווח לרגליים הוא הקריטריון המהותי עבורם; 48% - לוח הזמנים; ו-43% - תוכנית הנוסע המתמיד.

כמו בכל שנה, גם הפעם מספק הסקר מבחר ציטוטים של נוסעים-נסקרים על חוויותיהם מחברות התעופה. כך למשל אומר אחד מהם: "הדבר היחידי שהיה חסר לי זה כיסוי עיניים וסיגריה". נוסע אחר טען: "המזוודות שלי זכו לשירות טוב יותר, אבל הן גם שילמו תוספת". וגם: "ההבדל היחידי בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים הוא השרימפ היחידי שעל הסלט"; ו"כששתי חברות תעופה גרועות בגודל בינוני מתמזגות, כל מה שמקבלים זה חברת תעופה גרועה גדולה".

תגיות