אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהרות הכרמל - עכשיו גם עם תחבורה ציבורית צילום: סיוון פרג'

מנהרות הכרמל - עכשיו גם עם תחבורה ציבורית

החל מה-19 בדצמבר יפעיל אגד שני קווים מהירים שעלות הנסיעה בהם תהיה 6.20 שקל

30.11.2010, 22:02 | ליאור גוטמן

קואופרטיב אגד הודיע היום (ג') שקווי אוטובוסים מיוחדים יעברו דרך מנהרות הכמל, מה שיאפשר לציבור הנוסעים ליהנות מהפרויקט גם אם אין בבעלותו רכב פרטי.

החל מה-19 בדצמבר יפעיל אגד שני קווים מהירים (שמספרם 101 ו-23) שעלות הנסיעה בהם תהיה 6.20 שקל. היום נערך טקס ההשקה הרשמי של הפרויקט בהשתתפות רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ .

העבדות במנהרות הכרמל, צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה העבדות במנהרות הכרמל | צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה העבדות במנהרות הכרמל, צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה
"ב-29 בינואר 1997 השתתפתי בטקס חנוכת המנהרה. עברו שנים רבות של בירוקרטיה .אנחנו מחויבים לכווץ את הזמן ולעשות קיצורי דרך בבירוקרטיה. חייבים לפרוש את רשת הכבישים והרכבות מהר יותר וגם לאפשר תכנון ובנייה מהירים יותר. אנחנו בעיצומה של אותה מהפכה ואני מאמין שכל אזרחי ישראל יראו את השינוי בהקדם. אנו חוצבים מנהרה לא רק בכרמל אלא גם בבירוקרטיה", אמר רה"מ נתנתיהו במעמד השקת המנהרות.

שר התחבורה ישראל כץ הוסיף שביום ראשון צפויה ממשלת ישראל לאשר את הלאמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, מה שיעניק לעיר העברית הראשונה מיזם תחבורתי בעל משמעות משל עצמה. "אני מקווה כי בעוד מספר שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה ולשנות את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב, בדיוק כמו שאנו חונכים היום את פרויקט מנהרות הכרמל, המהווה את אחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל", סיכם כץ.

5.70 שקל לנסיעה

פרויקט מנהרות הכרמל, שמחבר בין חוף הכרמל למחלף רופין, מכיל בצמד מעברים תת-קרקעיים באורך של כשישה קילומטרים. צמד המנהרות המערבי, באורך 3.2 ק"מ כל אחת, מקשר בין חוף הכרמל למחלף רופין (הגרנד קניון) במרכז חיפה. צמד המנהרות המזרחי, באורך 1.65 ק"מ, מקשר בין מחלף רופין לצומת הקריות (הצ'ק פוסט). משך הנסיעה מקצה לקצה, במהירות של 60 קמ"ש, אורכת כשש דקות, ועל פי ההערכות הזכיין, כ-50 אלף מכוניות יעברו מדי יום בכביש שחוצה את חיפה. עלות הנסיעה שנקבעה היא 5.7 שקלים לרכב פרטי, 17 שקל לרכב ציבור ו-28 שקל לרכב כבד (משאית או מערבל בטון). עלות הפרויקט נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל והוא נחפר על ידי שיכון ובינוי ואשטרום, שמחזיקות יחדיו בנתח שווה באחזקות הזכיין, היא חברת "כרמלטון".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות