אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרדוק שוקל למכור את מייספייס צילום: אי פי איי

מרדוק שוקל למכור את מייספייס

טייקון התקשורת מנסה להיפטר מהספינה הטובעת: הסמנכ"ל התפעולי של החברה הגדיר כ"בעיה" את הרשת החברתית, שממשיכה לאבד משתמשים

01.12.2010, 11:09 | יוסי גורביץ

ניוז קורפ, קבוצת התקשורת של רופרט מרדוק, שוקלת למכור את הרשת החברתית מייספייס - כך דיווחה אמש (ג') סוכנות הידיעות רויטרס על בסיס דברים שאמר צ'ייס קיירי, הסמנכ"ל התפעולי של ניוז קורפ. קיירי אף הגדיר בדבריו את הרשת כ"בעיה".

לפני מספר שבועות אמר קיירי כי ההפסדים של מייספייס "אינם מקובלים או נסבלים", וכעת הוא מבהיר שניוז קורפ מחפשת שותף או לקוח שיסכים לקנות את מייספייס. בשבועות האחרונים הוחלף מנכ"ל מייספייס, והרשת החברתית הודיעה שמעתה היא איננה מנסה להתחרות במובילה בתחום, פייסבוק, אלא מהווה "מרכז תקשורת ותוכן" שיתמקד בהפצת מוזיקה. היא אף הודיעה כי תאפשר למשתמשיה להתחבר לאתר באמצעות Facebook Connect.

באוקטובר האחרון עדיין ביקרו במייספייס כ-60 מיליון משתמשים, על פי נתוני קומסקור, אך היא מאבדת בעקביות גולשים והיקף זמן שימוש לפייסבוק ולטוויטר. קיירי אמר כי הוא איננו מוכן לנקוב בתאריך היעד למכירת מייספייס, אך ציין כי מדובר ב"רבעונים, לא שנים... אנחנו צריכים לטפל בכך בדחיפות".

ניוז קורפ רכשה את מייספייס ב-2005 תמורת כ-580 מיליון דולר, לאחר שהצליחה להדוף הצעות רכישה מצד חברות אחרות, כגון ויאקום. ב-2008 החלה הנסיקה הגדולה של פייסבוק, ובהתאם הנסיגה של מייספייס: ביולי באותה שנה עלה מספר המשתמשים בכלל העולם של פייסבוק על זה של מייספייס. רק חודש קודם לכן תקף מרדוק עצמו את פייסבוק, כינה אותה "טעם החודש", וטען שכלל איננה רשת חברתית אלא "מדריך".

מייספייס חתמה ב-2006 על הסכם פרסום עם גוגל, שהכניס לה כ-800 מיליון דולר. ההסכם, שנמשך שלוש שנים, חודש פעמיים – ככל הנראה בתנאים נוחים פחות לרשת החברתית. למרות הידיעות על המכירה הקרבה, במייספייס מנסים לשדר עסקים כרגיל, ואמש הודיעה החברה על השקת אתר סלולרי, כמו גם על השקה קרובה של אפליקציית אייפון.

תגיות