אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריסה? מסלקום לא שמעו ציוץ צילום: אוראל כהן

קריסה? מסלקום לא שמעו ציוץ

מפעילת הסלולר הגדולה בישראל שכחה להיכנס לעידן פייסבוק וטוויטר. על התקלה הנרחבת במכשיריה כתבו ברשת בעיקר לקוחות מתוסכלים

02.12.2010, 10:20 | שי ענבל

"פרטים בקרוב", נכתב בציוץ מ-14 לינואר 2009, הציוץ היחיד בחשבון הטוויטר הנטוש של חברת סלקום, מפעילת הסלולר הגדולה בישראל עם למעלה מ-3.3 מיליון מנויים. בפייסבוק המצב גרוע אף יותר – לסלקום אין שם אפילו חשבון של ממש. שתי המתחרות, אורנג' ופלאפון, דווקא מפגינות נוכחות ראויה לציון ברשתות החברתיות, כיאה לחברות בעידן המודרני.

את הבעייתיות שבמצב אבסורדי זה חוותה סלקום על בשרה אתמול, לאחר שמיליוני מנוייה לא היו יכולים להוציא ולקבל שיחות. חברה שאינה מסוגלת להבהיר ללקוחותיה בטוויטר ובפייסבוק את מהות התקלה הגדולה, מפקירה את הזירה במקרה הטוב לאתרי החדשות, ובמקרה הרע להמוני לקוחות מתוסכלים, שהוציאו קיטור ברשת והפכו את המפעילה הענקית לבדיחה תדמיתית. המקום היחיד בסלקום שבו ניתן היה לקבל מעט מידע על הבעיה היה באתר החברה.

"לקוח יקר, קיים קושי לסירוגין בקבלה והוצאת שיחות בארץ ובחו"ל. כמו כן ייתכנו עיכובים במשלוח הודעות SMS ובגלישה סלולרית", כתבה החברה הסלולרית הגדולה בישראל, "אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועושים כל מאמץ להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר". ההודעה הלקונית נחתמה במילים: "אני ממליצים להימנע מהתקשרות למוקדי השירות. תודה על ההבנה, סלקום". ככה מתנהלים בעידן האינטרנט?

בסלקום אולי הבינו זאת כבר, אולם בהתחשב במצב, ראוי לומר את המובן מאליו: התקלה הזאת דורשת הפקת לקחים. לא מדובר רק על מניעת קריסה עתידית נוספת. צריך גם ליצור נוכחות עקבית, יומיומית וזמינה ברשתות החברתיות. ככה אמורה לפעול חברת ענק.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
עדיף שיעבדו במקום לצייץ
טרנד הרשתות החברתיות רק הוליד גל חדש של דוברים ו"מנהלי אסטרטגיית ניו מדיה" או משהו ודרכים אופנתיות להגיד את אותם דברים. הרי בעוד תקופה עידן הפייסבוק והטוויטר יתחלף בעידן ההתנגדות לפייסבוק והטוויטר, או בעידן הדיאספורה או בעידן הרטרו ל-ICQ ובכלל, מפייסבוק עדיף שחברות מסחריות יתרחקו, וטוויטר הוא מקסימום כלי בידי מנכ"לים ידוענים להפיץ רכילות. הדרך בה "חברת ענק אמורה לפעול" הוא פרסום הודעה גדולה באתר, אליו יגיעו רוב האנשים (לי אין טוויטר ואין סיכוי שאני עושה "LIKE" לדף של חברה כמו סלקום בפייסבוק), בעיתונות המקוונת והודעה קצרה לעיתונות בטלוויזיה וברדיו. כאילו שכל אותם אנשים היו נרגעים פתאום באחת עם הודעה בטוויטר של סלקום שמוסר להם בצורה אישית ובלתי תלויה שאכן, אין להם שיחות עכשיו, וגם לא יהיו בקרוב.
מורן , תל אביב  |  05.12.10
6.
ל- 2
כותב המאמר מלין על כך שאין לסלקום טוויטר \ פייסבוק מכיוון שאלו היום ערוצי תקשורת מיידיים וישירים ללקוחות רבים (בעיקר הצעירים שבהם). לקוחות שלא בהכרח קוראים ווינט, או אתרי חדשות אחרים וזו הדרך היחידה שלהם להתעדכן. אני מודה, שאני מעדיף ערוצים אחרים (מסיבת עתונאים מספיקה לגמרי) אבל לא כולם כמוני וחברה כמו סלקום, ראוי שתדע לנצל את ערוצי ההתקשרות שעומדים לרשותה (ובמיוחד אם אלו דורשים השקעה אפסית).
אלון  |  02.12.10
5.
פייסבוק וטוויטר הם אופנה, לא סטנדרט
"ככה אמורה לפעול חברת ענק" - מי קבע? כשחברה מסחרית רוצה לעדכן מקסימום לקוחות, עדיף שתשתמש במדיום שנגיש לרובם. אתר האינטרנט הוא מספיק טוב במקרה כזה. (SMS אפילו יותר מתאים, אם היה עובד...) לא כל אחד מעוניין להשתמש בפייסבוק (מהרבה סיבות) או מטריד את עצמו ברישום שלו כעוקב אחרי כל החברות שנותנות לו שירותים. לשימוש ברשתות חברתיות יש יתרון להגיע לקהל מפולח יותר למטרות שיווק ופרסום, לא הייתי ממליץ להסתמך עליו כ"שופר" עיקרי של החברה.
אא  |  02.12.10
לכל התגובות