אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופינג מקוון במיליארד דולר צילום: בלומברג

שופינג מקוון במיליארד דולר

היקף המכירות ב"סייבר מאנדיי" הפך את יום שני האחרון בארה"ב ליום הקניות העמוס בהיסטוריה של הרשת. 9 מיליון גולשים אמריקאים היו מעורבים בחגיגה

01.12.2010, 17:02 | עומר כביר
"סייבר מאנדיי", יום שני הראשון שאחרי חג ההודיה בארצות הברית, נחשב מסורתית ליום הקניות העמוס ברשת. עכשיו זה גם רשמי: לפי נתונים של חברת המדידה comScore, ביום שני האחרון היקף הקניות באתרי המסחר בארצות הברית עמד על מיליארד דולר - מה שהופך אותו רשמית ליום הקניות העמוס בהיסטוריה של האינטרנט.

לפי נתוני comScore, תשעה מיליון גולשים אמריקאים ביצעו קניות ברשת במהלך היום, כאשר כל אחד מהם ביצע עסקאות בשווי 114.24 דולר בממוצע. היקף הקניות עלה ב-16% מהשנה שעברה, אז הוא עמד על 887 מיליון דולר.

כמעט מחצית מהקניות (48.9%) בוצעו ממקום העבודה. "בעבר חשבו שגולשים מעדיפים לבצע קניות מהעבודה בגלל תשתיות הפס רחב שאינן זמינות בביתם", הסביר יו"ר comScore, ג'יאן פולגוני (Gian Fulgoni), "הנתונים הנוכחיים מצביעים על כך שהגולשים בוחרים לבצע את הקניות מחוץ לבית, על מנת להפחית את הסיכון שילדיהם או בני זוגם יגלו במקרה איזו מתנה מתכוון סנטה להביא להם".

מאז 1 בנובמבר, תחילת עונת החגים בארה"ב, נרשמו ברשת קניות בסך 13.5 מיליארד דולר, עלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעבר. "יום שישי השחור" נחשב ליום הקניות העמוס ביותר בעולם הלא-מקוון, אבל ברשת הוא עדיין משתרך הרחק מאחורי "סייבר מאנדיי": במהלך יום שישי האחרון נרשמו קניות מקוונות בסך 648 מיליון דולר בלבד.

ב-comScore מעריכים עם זאת שעוד לא נאמרה המילה האחרונה: באתרי המסחר המקוון כנראה ישמחו לשמוע שבחברת המחקר מעריכים כי עד סיום עונת החגים יירשמו עוד ימי קניות בהיקף של יותר ממיליארד דולר.

תגיות