אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשים מאייפון, גברים מאנדרואיד צילום: בלומברג

נשים מאייפון, גברים מאנדרואיד

מנתוני נילסן עולה שנשים שחושבות לקנות סמארטפון חדש מעדיפות את המכשירים של אפל, ואילו הגברים בוחרים במערכת ההפעלה של גוגל. ומה עם בלקברי? המכשירים של RIM נשארים הרחק מאחור

02.12.2010, 11:28 | יוסי גורביץ

האם נשים מעדיפות סמארטפונים שונים מגברים? מנתוני חברת המחקר נילסן על השוק האמריקאי מסתמן שכן: מבין הנשים שאמרו כי בכוונתן לרכוש טלפון סלולרי מתקדם, 30.9% ציינו שהן מעוניינות באייפון של אפל, לעומת 22.8% שהעדיפו מכשירי אנדרואיד.

בקרב הגברים, מנגד, הובילה מערכת ההפעלה של גוגל עם 32.6%, כשהאייפון מקבל 28.6% בלבד. בסך הכל שלושה מתוך עשרה צרכנים ששוקלים לקנות סמארטפון חדש אמרו שהם מעדיפים אייפון, ו-28% מעדיפים אנדרואיד. בקרב שני המינים הבלקברי של RIM נדחק הרחק לאחור – 12.8% מהגברים ו-12.5% מהנשים הביעו בו עניין.

מבחינת הנתונים לפי גילאים, מתברר כי אפל מובילה על גוגל ברוב טווחי הגיל. הפער הגדול ביותר נרשם בקרב בני 55 ומעלה - יותר מרבע מהם אמרו כי הם מעדיפים לקנות אייפון, ורק כחמישית אנדרואיד. עם זאת, 27.8% מהם אמרו כי הם "אינם בטוחים" איזה מכשיר יקנו. אפל מובילה גם בקרב הקהל הצעיר יותר, בני 34-18, אך גוגל תופסת את ההובלה בקרב בני 35 עד 54, בפער קטן יחסית לעומת המתחרה.

עוד מתברר שנתח השוק של האייפון מכלל הסמארטפונים בארה"ב כרגע עומד על 27.9%, כשהבלקברי עדיין נושף בעורפו עם 27.4%, והאנדרואיד מגיע למקום השלישי עם 22.7%. בהתחשב בנתונים על הלקוחות המתכוונים לקנות מכשיר חדש - נראה כי הנתונים הללו צפויים להשתנות, לטובת גוגל ולרעת RIM.

קניית מכשירים סלולריים. הגברים עם גוגל, הנשים עם אפל, צילום: אוראל כהן   קניית מכשירים סלולריים. הגברים עם גוגל, הנשים עם אפל | צילום: אוראל כהן קניית מכשירים סלולריים. הגברים עם גוגל, הנשים עם אפל, צילום: אוראל כהן

רק שלושה מתוך עשרה משתמשים בסמארטפון

המחקר מראה גם הבדלים בין בעלי סמארטפון ששוקלים לקנות מכשיר חדש, לבין בעלי מכשיר "רגיל" שחושבים על כך: מקרב משתמשי הסמארטפונים 35% מצדדים באייפון ו-28% באנדרואיד, אבל בקרב המחזיקים במכשירים פשוטים 28% מתכוונים לקנות מכשיר אנדרואיד, ורק כרבע מהם רוצים אייפון.

מצד שני, משתמשי סלולרי "רגיל" הרבה יותר מהוססים באשר לבחירתם: 25% מהם ציינו כי הם לא בטוחים באיזה מכשיר יבחרו, בעוד שבקרב משתמשי סמארטפונים השיעור היה נמוך משמעותית, ועמד על 13% בלבד. הרוב המוחלט מלקוחות הסלולר בארה"ב משתמש בסלולרים "רגילים", ורק שלושה מתוך עשרה אמריקאים משתמשים בסמארטפון. הנתונים של נילסן נכונים לאוקטובר 2010.

תגיות