אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השטח שלי, הרווח של גוגל

השטח שלי, הרווח של גוגל

הרשת החברתית הגוועת מייספייס כנראה שוב עומדת למכירה, ויכולה לשמש כנשק של ענקית החיפוש נגד פייסבוק

04.12.2010, 16:37 | עומר כביר

כשתאגיד ניוז קורפ של רופרט מרדוק רכש את מייספייס תמורת יותר מחצי מיליארד דולר ב־2005, העסקה נראתה חריגה בסכומה - אבל מבטיחה. ואכן, פחות משנה לאחר מכן נהפכה מייספייס לרשת החברתית הגדולה בארצות הברית, והדרך נראתה פתוחה להשתלטותה על שיח הגולשים ברשת.

הרבה לייקים עברו מאז בפייסבוק, ובשנים שחלפו עקפה הרשת החברתית של מארק צוקרברג את מייספייס בשיעור הגולשים, והגיעה למעמד כמעט מונופוליסטי בתחום, מעמד שגם בימיה הגדולים מייספייס יכלה רק לחלום עליו. עכשיו, אחרי כמה ניסיונות מיתוג מחדש לא מוצלחים במיוחד, מתגברים הסימנים לכך שלמרדוק נמאס מהנטל והוא מתעתד להיפטר מהרשת החברתית הגוססת.

נמאס לו. מרדוק, צילום: בלומברג נמאס לו. מרדוק | צילום: בלומברג נמאס לו. מרדוק, צילום: בלומברג

האם המכירה תסמן גם את סוף דרכה של מייספייס? לאו דווקא. למעשה, היא יכולה להיות ההתחלה החדשה שלה. לדברי פרשני טכנולוגיה, רוכשת אפשרית של החברה היא היריבה המשמעותית ביותר של פייסבוק כיום - גוגל.

 

מה יכולה ענקית הטכנולוגיה לקבל ממייספייס? שם המותג של הרשת השוקעת אינו בדיוק הדבר החם בשוק, אבל מייספייס אוחזת בכלי רב עוצמה: פרטים אישיים של מאות מיליוני משתמשים, פעילים ולא פעילים. אלה יכולים לספק לגוגל את הנשק שחסר לה כדי לשגר את התגובה שלה במלחמה עם פייסבוק. ומה יישאר מהמותג מייספייס? זו כבר שאלה אחרת.

תגיות