אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופל משנה פנים: מתקפת דגמים חדשים מגרמניה

אופל משנה פנים: מתקפת דגמים חדשים מגרמניה

במשך שנים סבלה אופל בישראל מדימוי אפור וממכירות אפורות עוד יותר. השילוב בין יבואן חדש ודגמים מבטיחים יחזיר את אופל לכבישים, בעיקר דרך הליסינג

06.12.2010, 14:18 | תומר הדר

לפני שלושה חודשים נפל דבר בשוק הרכב הישראלי: קבוצת שלמה הודיעה כי החל בינואר 2011 היא תחליף את UMI כבעלת הזיכיון לשיווק מכוניות אופל בישראל. נתוני המכירות בישראל של המכונית הגרמנית בשנים האחרונות עגומים למדי: ב־2009, למשל, נמכרו בארץ רק 157 מכוניות אופל חדשות, כמחצית מהמכירות של מותגי יוקרה כמו אלפא רומיאו.

אבל התמונה עומדת להשתנות בחודש הבא, עם השקתן של שלוש סוכנויות אופל חדשות בתל אביב, בחיפה ובהרצליה. במקביל יעלה קמפיין שנועד להחזיר את אופל לתודעה הישראלית, כמו גם ללבם של ציי הרכב שבהם נהנתה קבוצת שלמה מאז ומתמיד בדריסת רגל נכבדה. החדירה המחודשת לישראל מבוססת על הצלחת ארבעה דגמים עיקריים של אופל: קורסה, מריבה, אסטרה ואינסיניה. אנשי קבוצת שלמה מבטיחים שמחירי הדגמים החדשים יהיו תחרותיים. נראה.

האסטרה והאינסיגניה, שנחתו בישראל בשבוע שעבר, נבחנו על ידי "כלכליסט" לפני הגעתן לארץ. המבחנים נערכו במכוניות בעלות הילוכים ידניים, בניגוד למכוניות שישווקו בישראל. גם תנאי המבחן בגרמניה, שכללו סופות שלגים, היו שונים מאוד מהחוויה הישראלית.

 

אופל אסטרה

המשפחתית של אופל מכוונת לציי הרכב. לציים בהחלט יש למה לצפות

 

זוכרים את אופל קאדט? בטח. לכל אחד יש דוד או סבא שפעם קנה קאדט. מכירים את אופל אסקונה? סביר להניח שכן, אולי זו היתה המכונית הראשונה שבה נהגתם. את הווקטרה הכרתם? נראה שכבר קצת פחות. ומה עם האסטרה? לא זוכרים בכלל? מוזר, בישראל שווקו לא פחות משלושה דורות של אופל אסטרה. עם זאת, המכונית לא זכתה מעולם לסטטוס של מכונית נחשקת כמו פולקסווגן גולף, המתחרה העיקרית שלה באירופה.

 

כעת מגיע לישראל דור חדש של אסטרה, מהדגם שהוצג ב־2009 בתערוכת פרנקפורט. האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה של ג'נרל מוטורס המשמשת גם בשברולט קרוז, אבל קארסטן יאן האוזר, מנהל תוכנית ייצור האסטרה, מדגיש שמדובר במכונית שונה לחלוטין מן הקרוז - בהתנהגות, במתלים ובגימור.

אסטרה בצבע אדום בוהק עם מנוע 1.4 טורבו ממתינה על שפת נהר בדרום־מערב גרמניה, 140 ק"מ מהיידלברג. ענני סערה מאיימים מתאבכים ממעל, מינוס שש מעלות בחוץ, וצריך להגיע להיידלברג בהקדם. למרות הקור המקפיא קשה לא לבהות באסטרה, החולקת מאפיינים עיצוביים עם האחות הגדולה אינסיגניה (משמאל). האסטרה קטנה, שרירית ונאה. אתם יודעים מה? יותר מנאה, יפה. באופל החליטו לגשת אל עיצוב האסטרה החדשה מאפס, ומכונית המבחן, שעל גגה מתעבה שכבת שלג, מעידה שהרעיון היה נכון.

פנים המכונית מזכיר גם הוא את העיצוב של אינסיגניה. יש גם דמיון מסוים לשברולט קרוז, אך איכות הגימור ורמת הנדסת האנוש שונות לחלוטין. תנוחת הישיבה במכונית מצוינת, והטענה היחידה נוגעת למיקום ידית ההילוכים הידניים אחורה מדי. עם זאת, כל האסטרות שיגיעו לישראל יהיו מצוידות בתיבה אוטומטית. הספסל האחורי מספק לנוסעים מקום סביר, אך ישנן מכוניות בקטגוריה שמציעות יותר מקום לרגליים.

חלקו האמצעי של לוח המחוונים מעניין במיוחד: למעלה ישנה מערכת ניווט המשולבת בתוך מה שנראה כמו חופה מובלטת, היורדת לכיוון ידית ההילוכים. החופה כוללת את כל הכפתורים לשליטה במערכת הניווט והסטריאו, ובראשה, בצדי מערכת הניווט, ישנם צמד פתחי אוורור גדולים.

אופל אסטרה, יצרן אופל אסטרה | יצרן אופל אסטרה, יצרן

אסטרה אדומה טסה על גדות נהר המיין. כאן המצלמות נמצאות רק בתוך הכפרים, כדי שהולכי הרגל לא ייפגעו. בחוץ, על גדת הנהר הקפוא, אפשר להאיץ. יש למכונית מנוע בנזין 1.4 ליטר, עם טורבו ממזרי שמפיק 140 כוחות סוס. זה לא נשמע כל כך הרבה, אבל זה בהחלט מספיק.

יש לה גם כפתור "ספורט", שמקשיח את ההגה והופך את המנוע למעט יותר עצבני ומהיר תגובה.

למרות חמש הדלתות, אף שהמכונית עמוסה ואף שמערכת הניווט מודיעה על קיפאון כללי של העולם שבחוץ, היא עדיין אוחזת. למעשה, בעוד שבפולקסווגן בחרו להתרחק מחובבי הנהיגה ולהפוך את הגולף החדשה למכונית שתקסום גם למי שאינו אוהב מכוניות, באופל בחרו בגישה הפוכה: להפוך את האסטרה למכונית שתהיה נגישה לכל לקוח, אך תקסום במיוחד למי שאוהב מכוניות. ההגה שלה אמנם אינו מושלם, אך הוא טוב יותר מן ההגאים שניתן למצוא כיום ברוב המכוניות המשפחתיות. הגוף נשלט היטב בפניות, והמכונית מרגישה הדוקה להפליא.

האסטרה שתגיע לישראל לא תהיה זהה למכונית המבחן, המצוידת בצמיגי ספורט בעלי חתך נמוך. אבל גם כך בלעה האסטרה שיבושי כביש בהצלחה. האם המכונית תצליח היכן שהאסטרות הקודמות נכשלו? ובכן, התשובה היא כן. לא צריך להיות אנליסט בכיר של שוק הרכב כדי להבין זאת.

מחירן של האסטרות צפוי להיות גבוה במעט ממחירן של מכוניות יפניות מקבילות, אך רובן המכריע יגיע לציי רכב, במיוחד כאלה שעובדים עם שלמה SIXT. מכוניות הליסינג יזכו ככל הנראה למחיר זול ממחיר היפניות המקבילות, ומי שיבחר באסטרה בליסינג, יקבל מכונית שעולה ביכולותיה ובאיכויותיה על רוב ההיצע היפני שקיים כיום בציי הרכב הגדולים.

 

אופל אינסיגניה

מכונית המנהלים המוצלחת נחשבת לעוגן באופל. בארץ יהיה לה קשה יותר

 

"אופל אינסיגניה נחשבת למכונית העוגן החזקה ביותר של החברה", אומר לוץ יואכל, מנהל השיווק של אופל. הוא צודק. אחרי הכל, האינסיגניה הוצגה בשנת 2008, זמן קצר לפני קריסתה המתוקשרת של ג'נרל מוטורס, שהתאוששה מאז באמצעות סיוע נדיב מהממשל האמריקאי.

 

במהלך הקריסה הועברו אופל והחטיבה הבריטית שלה, ווקסהול, לשליטת חבר נאמנים שבו ישבו נציגי ג'נרל מוטורס, עובדי אופל והממשל האמריקאי. ניסיון למכור את החברה לא צלח, והיא נותרה בשליטת ג'נרל מוטורס. במהלך המשבר הסתמנה אינסיגניה כהצלחה במושגי מכירות, והיא נחשבת לאחד הדגמים שאפשרו לחברה לצוף.

מדובר במכונית נאה, גם אם אנונימית מעט. האינסיגניה מבוססת על פלטפורמה המשמשת גם לדגמי ביואיק, והיא מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 230 כוחות סוס, ובתיבת הילוכים ידנית. התיבה לא תגיע לישראל, והמנוע כן. ליד מכונית המבחן שלג כבד מתחיל לרדת, וזה הזמן להיכנס אליה.

הסגנון האמריקאי מורגש בתא הנוסעים: מעצבי ג'נרל מוטורס שילבו בה סממנים ממכוניות אמריקאיות המבוססות על אותה פלטפורמה, כמו ביואיק לה קרוס. אבל עדיין מדובר בתא נוסעים מהודר הרבה יותר. איכות הגימור גבוהה יותר, רמת רעשי הרקע נמוכה יותר ותנוחת הישיבה נוחה יותר באופן משמעותי.

הנסיעה באינסיגניה קצרה למדי, אך מספיקה כדי להתרשם: מדובר במכונית מגובשת שנהנית מרמת גימור גבוהה, מבלמים מצוינים ומהתנהגות כביש הדוקה להפליא. ולמרות זאת, שיבושים קלים בכבישים הכמעט מושלמים של גרמניה הצליחו להרעיד את האינסיגניה. אולי תרמו לכך צמיגי החורף נמוכי החתך, שלא יגיעו לישראל.

אופל אינסיגניה, יצרן אופל אינסיגניה | יצרן אופל אינסיגניה, יצרן

בסך הכל יש לאנשי אופל במה להתגאות. האינסיגניה היא אכן מכונית עוגן, ספינת דגל איכותית שמסוגלת, במחיר הנכון, לאיים על מתחרות. האם תצליח בשוק רכבי המנהלים בישראל? זו כבר שאלה אחרת, תדמיתית בעיקרה. מוצלחת ככל שתהיה, האינסיגניה עדיין נושאת בחזיתה סמל של אופל, מותג שלא הצליח בעבר לגרום לרוכשי מכוניות מנהלים לפתוח את הארנק. בנוסף, יהיה קשה להכניס את המכונית המפוארת לציי רכב. ימים יגידו אם האינסיגניה תהיה עוגן לאופל גם בישראל.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
למספר 5
די כבר עים השטיות שלכם איך אפשר להשוות בין רכב גרמני ליפני או קוריאני מבחינת נסיעה על הכביש ורמת גימור.כל מי שנסע ברכב גרמני יודע כמה הרכבים יושבים טוב על הכביש עיצוב הרכבים הגרמניפ מוצק ומעוצב.אבל בקשר לאמינות אין על היפנים חוץ מטיוטה והקוראניות אבל ימים יגידו לגבי אופל.
אלונה  |  07.12.10
לכל התגובות