אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראשל"צ תחובר לקו האדום של הרכבת הקלה במיליארד שקל

ראשל"צ תחובר לקו האדום של הרכבת הקלה במיליארד שקל

ל"כלכליסט" נודע כי המדינה תבקש להאריך את המסילה שעוצרת לפי התוכנית הקיימת בבת ים

06.12.2010, 07:00 | ליאור גוטמן
המדינה תבקש מחר (ג') להאריך את מסילת הרכבת הקלה של תל אביב עד לראשל"צ - כך נודע ל"כלכליסט". הבקשה תיעשה במסגרת דיוני המועצה האזורית לתכנון ולבנייה, שם יבקשו נציגי נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית שאחראית על קידום הפרויקט, לאשר חיבור בין תוואי המסילה הקיימת לרחוב משה דיין שנמצא במערב העיר.

המסילה המתוכננת כיום עוצרת ברחוב ניסנבאום שבדרום בת ים, ואילו ההארכה המבוקשת תביא לסלילת קו המשך בין דרום בת ים דרך הרחובות כורש, שדרות רחבעם זאבי ומשה דיין - תוספת של כ־2.5 ק"מ. לאורך התוואי החדש יוקמו ארבע תחנות נוספות, שלוש מהן תחנות מעבר ותחנה ראשית אחת בסיום המסילה.

עלות הארכת המסילה נאמדת במיליארד שקל, סכום הכולל את הקמת תחנות העצירה שבדרך. לאחר התוספת התקציבית, שתמומן מקופת המדינה, תסתכם עלותו הכללית של הפרויקט הקו האדום בכ־12 מיליארד שקל. לפי ההערכות, תוספת המסילה צפויה להגדיל את מספר הנוסעים ב־30–50 מיליון בשנה.

הארכת הקו האדום עד לראשון לציון נשקלה בעבר, אולם עד לאחרונה לא עברה את השלב הרעיוני. המדינה תקדם את התוכנית באופן רשמי לאחר שנ.ת.ע תציג אותה למועצה האזורית.

עם אישור הבקשה יוכלו נוסעי הרכבת לסיים את הנסיעה בראשל"צ, ושם להמשיך לנוע באמצעות רכבת ישראל שתחזיק בקרבת מקום תחנת מעבר לקו ראשל"צ מערב, או לעלות על "הקו הירוק", שיחבר עד סוף העשור בין ראשל"צ לאוניברסיטת תל אביב.

אריק טפיירו, רכז התחבורה והתשתיות בחברה להגנת הטבע, אמר: "להארכת הקו האדום וחיבורו לקו הירוק יתרונות של ממש, כמו הרחבת הנגישות לאוכלוסיות נוספות וחיזוק הקשר התחבורתי בין ראשון לציון, בת ים ותל אביב, ולכן יש חשיבות רבה לקידום הקו בהקדם האפשרי".

אתמול היתה אמורה הממשלה לאשר הלאמה של פרויקט הרכבת בתל אביב, אולם עקב האירועים הקשים בכרמל הוחלט לדחות את האישור בשבוע. הצעת המחליטים החדשה כוללת את אישור הגורמים המשפטיים הרלבנטיים להלאמה. בהצעת ההלאמה ויתרה המדינה על פתיחה מוקדמת של החלק הדרומי של הקו, מרחוב יחזקאל קויפמן בדרום תל אביב, דרך שדרות ירושלים ביפו עד בת ים. במקור שאפה המדינה לפתוח את המקטע הדרומי עד יוני 2016, אולם בהצעה החדשה נשארה אמירה כללית שלפיה המדינה תשתדל להשיק את קו הרכבת עד סוף 2017.

 

דירקטוריון החברה יורכב משני נציגי ציבור, שני נציגי משרד התחבורה, שני נציגי משרד האוצר (אגף תקציבים וחשכ"ל), מהנדס עיריית תל אביב ומהנדס נוסף מאחת הערים שבהן עובר הפרויקט. הגוף האחראי על ביצוע העבודות יהיה נ.ת.ע.

תגיות

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
החטא ועונשו
עשו במשך שנים תכנית אב למערכת הרכבת הקלה. אחרי לחצים ועיוותים אישרו מה שאישרו. יצאו למכרז זכיני שכשל והופסק עי המדינה מתוך הבנה שהנזק למשלם המיסים יהיה שני מליארד שח ויותר שנות הקמה ונזק אדיר לערים והחיים בם-לעת הביצוע. אותו גוף כושל שניהל התכנון והמכרז ושהעסיק במאות מליוני שקלים חברה כושלת שעשקה משלם המיסים ועתה גויסו אנשיה להמשך פעילות בנתע-באותו אופי וניהול. עתה,לאחר כל הנזק והכשל מעיזים להציע שנוי מהותי בתכולת העבודות,בעלותן ובמשך זמן ביצועם. זהו החטא וזה עונשינו-שזכינו לניהול כושל כזה ולהתנהלות כזאת-ואין פוצה פה ומצפצף.
avi , tel aviv  |  06.12.10
לכל התגובות