אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות צריכה להגיע לצרכן צילום: אוראל כהן

התחרות צריכה להגיע לצרכן

המבחן האמיתי של הרפורמה בענף כרטיסי האשראי יהיה בהצלחת יישומה

07.12.2010, 07:22 | תומר זלצר

בהצעת החוק להגברת התחרות בענף כרטיסי האשראי, שאושרה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, יש בהחלט פוטנציאל להגביר את התחרות בתחום סליקת העסקאות בכרטיסי אשראי וניכיון שוברי האשראי.

ישראכרט נהנית כיום מכוח שוק עודף מול בתי עסק, ובייחוד בתי העסק הקטנים. החוק אמור לתקן זאת. הנהנות המיידיות מהמצב שיצור החוק החדש ומהפגיעה בכוחה של ישראכרט יהיו חברות כרטיסי האשראי המתחרות, לאומי קארד שבבעלות בנק לאומי וכאל שבבעלות בנק דיסקונט.

עם זאת, בעוד שהסנקציה על ישראכרט קלה ליישום, יהיה מסובך הרבה יותר להכניס לשוק "סולקים וירטואליים" חדשים, שיפעלו על תשתיות הסליקה הקיימות של חברות כרטיסי האשראי, ויוכלו באמת לשנות את מפת התחרות בתחום.

בהנחה שהצעת החוק תאושר בכנסת כלשונה - וזו לא הנחה טריוויאלית על רקע הלחצים שישראכרט מפעילה ותמשיך להפעיל - המבחן האמיתי של הרפורמה יהיה בהצלחת יישומה.

שאלת המפתח בהצלחת הרפורמה תהיה האם החוק החדש, לכשיעבור, באמת יצליח להביא לתחרות שתיטיב עם בתי העסק החלשים ותגרום להורדת מחירים שממנה ייהנו גם הצרכנים הסופיים.

יהיה חבל אם תוצאות החוק ששוק הסליקה חיכה לו במשך שנים ארוכות יסתכמו בהעברת כסף מהכיס של ישראכרט לכיסן של כאל ולאומי קארד, ובהגדלת הרווחים של חברות הקמעונאות הגדולות והחזקות בשוק.

תגיות