אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ננסה לרכוש כל חברה שנושקת לתחום שלנו שמוצעת למכירה" צילום: אריאל בשור

"ננסה לרכוש כל חברה שנושקת לתחום שלנו שמוצעת למכירה"

חודש אחרי שדנשר מוזגה לאינטרקוסמא ונהפכה לציבורית, פורס היו"ר טל ברק את חזונו: "אין לנו בעיה לבצע רכישה במאות מיליוני שקלים. מנועי הצמיחה שלנו הם כל תחום שדנשר תעסוק בו", ומסכם: "נגיע לקצב צמיחה של 10%-5% בשנה, יותר מקצב צמיחת השוק"

07.12.2010, 09:36 | שניר הנדלר

חודש לאחר שהחברה המשפחתית שהקים אביו לפני יותר מ־40 שנה נהפכה לציבורית עם השלמת מיזוגה לאינטרקוסמא, אומר יו"ר דנשר טל ברק ל"כלכליסט": "כל חברה שהפעילות שלה נושקת לתחום שלנו ומוצעת למכירה - אנחנו נתעניין בה וננסה לרכוש אותה". דנשר עוסקת בייצור, יבוא ושיווק של מוצרי מזון, קוסמטיקה, בישום ומוצרי שיער. בראיון מספר ברק על הרציונל מאחורי רכישת אינטרקוסמא, על השאיפות להמשיך ולהציג צמיחה עודפת על השוק ועל הפוטנציאל שמחכה לדנשר מעבר לים.

"עד המיזוג עם אינטרקוסמא דנשר פעלה - לאורך כל חייה - ביבוא, שיווק, מכירות והפצה של חומרי ניקיון, טואלטיקה ומזון, ורכישת אינטרקוסמא הרחיבה את סל המוצרים שלנו והוסיפה את תחום הקוסמטיקה", אמר ברק.

למה בחרתם באינטרקוסמא?

"לפני כשבע שנים חברת פרוקטר אנד גמבל העולמית רכשה את המותג וולה, ובעצם דחקה, באמצעות המוצר הזה, את אינטרקוסמא אל מחוץ לשוק הקמעונאי. הדבר גרר את אינטרקוסמא לקשיים, ובסופו של דבר הוביל אותנו לרכוש את החברה הזו. המותגים שהיו באינטרקוסמא מאוד עניינו אותנו, ושנה וחצי לאחר הרכישה החלטנו לבצע מיזוג בין שתי החברות. היום יש לנו חברה אחת גדולה ונחמדה שקוראים לה דנשר שעוסקת בטואלטיקה, חומרי ניקיון, מזון וקוסמטיקה".

מהם מנועי הצמיחה של דנשר?

"כל תחום שאנחנו מתעסקים בו. עיקר הפעילות שלנו היא בתחום מוצרי הצריכה, כאשר אנחנו מתעסקים בדרך כלל במוצרים שהם מספר אחת או שתיים בכל קטגוריה. בין המותגים המובילים שלנו ניתן למצוא את סוללות אנרג'ייזר - 50% משוק הסוללות - ג'ל לגילוח אדג' - 44% מהשוק - ומותגים נוספים כמו סופטאץ' בתחום הקוסמטיקה ועוגיות מויי בתחום המזון".

תהליך צמיחה מואץ

"בנוסף, אינטרקוסמא היא בעלת המותג מינרל־קר - סדרת מוצרי קוסמטיקה על בסיס מינרלים מים המלח", אמר ברק. "החברה מייצאת את המוצרים ל־20 מדינות בעולם בהיקף של 5 מיליון דולר בשנה. מאז שלקחנו את העסק הזה לידיים, אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח המוצרים ובהחדרת המוצרים לשווקים בחו"ל. לקחנו אנשים מיוחדים שיטפלו בשני הערוצים הללו, והעסק הזה נמצא בתהליך צמיחה מואץ מאוד.

"מגזר נוסף שבו אנחנו צופים צמיחה הוא המותגים הפרטיים (Private Label). הקבוצה מייצרת עבור עצמה ועבור לקוחות בארץ ובחו"ל מגוון רב של מוצרים תחת שמות מסחריים שונים. אנחנו רוצים לפתח את הייצור בצורה משמעותית, אם בייצור עבורנו ואם עבור צדדיים שלישיים. אני צופה שיצטרפו לנו לקוחות רבים בשנה הבאה. תחום שבו אנחנו צופים צמיחה הוא תחום הלוגיסטיקה באמצעות מערך ההפצה של דנאגיס - חברה שבשליטה מלאה של דנשר. אנחנו מאמינים שנוכל באמצעות דנשר לספק שירותי לוגיסטיקה לחברות נוספות.

"בכלל, היקף הפעילות השנתי של דנשר הוא כ־330 מיליון שקל. החברה צומחת כל הזמן בקצב צמיחה של 5%. אני מעריך שבהמשך קצב הצמיחה ינוע בטווח של 5%–10% בשנה - יותר מקצב צמיחת השוק הנמוך מ־5%. כמובן שאם נבצע רכישות נוספות, זה יגביר את קצב הצמיחה".

יש לחברה גירעון בהון החוזר של 12 מיליון שקל וההון העצמי הוא רק 26% מהמאזן. באיזה סדר גודל של רכישות מדובר?

"אנחנו פועלים בשוק שבו החזקים שורדים והחלשים נעלמים. עד היום אנחנו גם שרדנו וגם גדלנו, ואני מאמין שנצליח להמשיך ככה".

אנחנו לא חברת הייטק

"מעולם לא הפסדנו כסף", הוסיף ברק, "אנחנו לא חברת הייטק שיום אחד נמצאת למעלה ויום אחד למטה, אנחנו חברה בשוק המסורתי שהוא יותר סולידי. הגרף שלנו תמיד פונה מעלה. לגבי רכישות, אנחנו מעולם לא נתקלנו בבעיה - להפך, הסיבה להון העצמי הנמוך היא שלפני שהחברה נהפכה לציבורית, היא חילקה את הרווחים שלה כדיבידנד. לאחרונה ניסינו לרכוש את קרליין והגענו ממש לשלב הגמר, אבל לא הצלחנו לרכוש אותה. העסקה אז היתה בהיקף של 200 מיליון שקל. גם היום אין לנו בעיה לבצע רכישה תמורת מאות מיליוני שקלים".

ציינת שמעולם לא הפסדתם כסף, האם אתם שוקלים מדיניות חלוקת דיבידנדים?

"כרגע אין לנו תוכנית מיוחדת. אנחנו שוקלים כזו, ואם תהיה, אנחנו נכריז עליה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות