אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - סלקום ופלאפון לא רוצות שתקנות החזר המוצרים יחולו עליהן צילום: בלומברג

בלעדי ל"כלכליסט" - סלקום ופלאפון לא רוצות שתקנות החזר המוצרים יחולו עליהן

החברות טוענות כי לא ניתן לחייבן לקבל מהלקוח מכשירים סלולריים ואביזרים נלווים שהלקוח פתח את אריזתם ועשה בהם שימוש. סלקום: "המחלוקת היחידה של החברה הינה בנוגע להחזרת מוצרים משומשים"

07.12.2010, 10:47 | גילעד נס

חברות הסלולר סלקום ופלאפון צפויות להגיש היום (ג') עתירה לבג"ץ, בה הן דורשות להחריג את תחום הסלולר, בהיבטים מסויימים שלו, מתקנות ביטול עסקה וקבלת החזר כספי הצפויות להיכנס לתוקפן בשבוע הבא - כך נודע ל"כלכליסט".

פרטנר לא תצטרף, בשלב זה, לעתירה. לחברות הסלולר מתאפשר לפעול תוך תיאום ביניהן כאשר הנושא הינו פעילות רגולטורית, ולפיכך פלאפון וסלקום החליטו להגיש את עתירתן במשותף. כזכור, שלוש החברות הגישו עתירות נפרדות לבג"ץ כנגד הפחתת דמי הקישוריות, הצפויה להיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2011.

התקנות החדשות יכנסו לתוקפן ב-14 בדצמבר, והן מעניקות לצרכן אפשרות נרחבת יותר לקבל זיכוי כספי עבור סחורה או שירותים שנרכשו על ידו אך הוא מבקש לבטלן.

התקנות מתייחסות לשורה של חברות ותחומים, בהם שירותי תיירות, מנויים למועדונים, ריהוט ועוד. כחלק מההשפעה של כניסת התקנות לתוקף יוכלו הלקוחות לבטל הן את השירותים שמעניקות חברות הסלולר, כלומר חבילות דקות והודעות, בתוך 14 יום מתאריך רכישת השירות, גם אם הלקוח החל להשתמש בשירות. בנוסף, יתאפשר לצרכנים להחזיר לחברות ציוד שנרכש מהן, בתוך 14 יום מתאריך הקניה.

על פי הגדרת התקנות, נדרשות החברות לקבל מהלקוח את האביזרים גם באם פתח את אריזתם אך טרם ביצע בהם שימוש (בין השאר באמצעות חיבור הטלפונים הסלולריים לחשמל לצורך טעינה). בחברות מקבלים על עצמן את הדרישה לבטל את העסקאות בהן מעורבים שירותי תקשורת, אולם טוענים בעתירה שיגישו כי לא ניתן לכפות עליהן לקבל בחזרה טלפונים סלולריים, ציוד סלולרי אחר ואביזרים נלווים (כדוגמת אוזניות) לאחר שהלקוח כבר פתח את אריזתם והחל להשתמש בהם.

מסלקום נמסר כי "סלקום מכבדת את הזכות של כל צרכן לביטול עסקה לשירותים סלולריים וכן עסקה של רכישת מוצרים, בתנאי שיוחזרו ללא שימוש וללא פגם בהתאם לתנאים הקבועים בתקנות. המחלוקת היחידה של החברה הינה בנוגע להחזרת מוצרים משומשים".

מפלאפון לא התקבלה תגובה.

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
החזר מכשירים
התנהגות חברות הסלולר נוגדת כל היגיון שיווקי .מאחר ואנחנו עם לא חכם במיוחד הם מרשים לעצמם לעשות ככל העולה על רוחם ונותנים לנו את ההרגשה שבלעדיהם אין חיים . לשם המחשה : לפני 4 חודשים קניתי מכשיר סולולרי בארה"ב ( מכשיר פתוח) אחרי מספר ימים ולאחר שהפעלתי אותו מספר פעמים והשתמשתי בו הגעתי למסקנה שהוא לא עונה לדרישותי וגם אינו נוח במיוחד .לפני שבועיים הייתי הארה"ב עוד פעם לקחתי איתי את המכשיר ללא אריזה מוץ לעטיפה אך עם הקבלה על הקנייה . הם החליפו לי את המכשיר בלי להניד עףעף ואף התנצלו על כך שהייתי נאלץ לסחוב אותו איתי הלוך וחזור ולא להשתמש בו. ללמדך : שבפעם הבאה כשארצה לקנות משהו אלקטרוני ללא ספק אפנה אליהם. זה שירותוזה שיווק וזה מה שאנחנו לא יודעים והחברות הסולולריות לא רוצות שנדע.
רונן , פתח תקווה  |  07.12.10
לכל התגובות