אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראלי לבן

ראלי לבן

מירוצי Andros Trophy מותחים למקסימום את יכולותיהם של נהגי ראלי ורוכבי אנדורו, שמתעקשים להתהפך ולהתרסק גם בשלג

08.12.2010, 13:07 | רועי קורן

גראוצ'ו מרקס, מאבות הקומדיה, נהג לומר בכל הזדמנות שאין דבר מצחיק יותר מאדם שמחליק על קליפת בננה. אם נהיה לרגע כנים, נודה שאכן כך הדבר. הרי כשאנו צופים במירוצי מכוניות ואופנועים או בתחרויות החלקה על הקרח, בסתר לבנו אנו ממתינים לאותו רגע של שמחה לאיד שבו מישהו יאבד אחיזה במסלול ויחליק הצדה, רצוי אל תוך גדר ההפרדה. במקרים אחרים אנו כוססים ציפורניים בציפייה למחליקה עלומת שם ממדינה נידחת שתבצע טריפל סאלטה באוויר ותסיים את המבצע במפגש של עכוזה הדואב עם משטח הקרח. כאלה אנחנו - אנשים קטנים של רגעי אושר קטנים.

את מירוצי הראלי מכיר כל חובב מוטוריקה ממוצע. זהו אחד מענפי הספורט המוטורי הנפוצים והנצפים בעולם, וכפועל יוצא מכך גם אחד הרווחיים שבהם. ערוצי טלוויזיה משלמים סכומי עתק כדי להעביר לצופיהם את מיטב האקשן המוטורי שבניגוד למירוצי הפורמולה 1 נערך בנופים עוצרי נשימה, מהרי הטרשים ביוון ועד דיונות החול בסהרה.

רגעי השיא בכל מירוץ הם אותם הרגעים שהוזכרו כאן, השניות שבהן הנהג מחליק עם מכוניתו בפניות, שניות שבהן הנהג מפגין את שליטתו בכלי הרכב הדוהר כשעפר ואבנים ניתזים מצמיגי המכונית לכל עבר. לא ממש נעים לאלפים בצדי המסלול, אבל נראה נהדר ב־HD.

בצרפת, ארצם של זוללי הצפרדעים והמתכחשים לכולסטרול, החליטו להעצים את החוויה ולא לשמור את התענוג של צפייה במכונית המאבדת שליטה רק לחודשי הקיץ והאביב. לצורך העניין גויס סבא חורף ונוסד סבב מירוצי Andros Trophy. מדובר במירוצים למכוניות ראלי ולאופנועי שטח המותאמים לנהיגה בנוף הלבן והיפהפה. ההתאמות כוללות תוספת כוח למנוע על חשבון מהירות הנסיעה, וכמובן החלפת הצמיגים הרגילים בצמיגי שלג, שלעתים מעוטרים בשורות של מסמרים כדי למקסם את האחיזה במסלול הבוגדני. נהגי הסבב נדרשים למיומנויות כמעט על־אנושיות בבואם להתמודד עם אתגרי הנהיגה בשלג ובקרח, שנוסף על קשיי נהיגת הראלי ה"רגילה" מביאים גם את אפקט החלקלקות ואיבוד האחיזה המתרחש בשבריר שנייה של חוסר ריכוז.

מירוצים בשלג. יכולת על אנושית מירוצים בשלג. יכולת על אנושית מירוצים בשלג. יכולת על אנושית

עונת מירוצי ה־Andros Trophy כוללת בין שבעה לשמונה מירוצים במסלולים ברחבי צרפת וסביבותיה, חלקם מסלולים הרריים, העושים שימוש בתוואי השטח, וחלקם מסלולים היקפיים באיצטדיון סגור. מירוץ סיום העונה מתקיים באופן מסורתי בסטד דה פראנס, איצטדיון הכדורגל הענק בפריז, שלצורך האירוע בולע לתוכו יותר מ־700 טונות שלג הנדרשים להסבתו למסלול מירוצים. 80 אלף המקומות באיצטדיון מתמלאים בקלות, אז נראה שכל האופרציה הזו משתלמת לכל הצדדים.

אמצעי הבטיחות הננקטים בשולי המירוצים מחמירים ביותר ומתבטאים בעיקר בשמירת הקהל במרחק בטוח, שכן תאונה שהצופים מעורבים בה עלולה לצמצם את כמות הצופים במירוץ הבא.

הסבב, שתחילתו בינואר 1990, נערך בחודשי החורף (נובמבר־פברואר), והמירוץ הבא ייערך במסלול באנדורה ב־10–11 בחודש זה. יהיה לבן וחלק.

תגיות