אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המועצה לצרכנות קוראת לחרם צרכנים על חברות הסלולר צילום: בלומברג

המועצה לצרכנות קוראת לחרם צרכנים על חברות הסלולר

בצעד חריג, קוראת המועצה לצרכנות להשתמש בטלפונים נייחים במקום ניידים על מנת לגרום לגרוע כמיליארד שקל מהכנסות חברות הסלולר, אשר גורמות לזעם ותסכול תדיר בקרב לקוחותיהן

08.12.2010, 13:53 | אורנה יפת

המועצה לצרכנות יוצאת היום בקריאה נגד התנהלות חברות הסלולר וקוראת לצרכנים להפסיק להשתמש בנייד מהבית ומהמשרד.

נתוני המועצה לצרכנות מלמדים כי אם הצרכנים ידברו בנייח במקום מהנייד, כאשר הם נמצאים בסביבה של טלפון קווי, יגרע הדבר מכיסן של חברות הסלולר מיליארד שקל בשנה. במועצה אומרים כי אפילו המרה של 3 דקות בלבד ביום תגרום לחסכון של מאות שקלים בשנה למנוי ותפחית את הכנסות החברות במיליארד שקל בשנה.

אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, צילום: יובל חן   אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות | צילום: יובל חן אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, צילום: יובל חן
דרכי פעולה נוספות שעליהן ממליצה המועצה הן ביטול התא הקולי בנייד, דיבור ושליחת הודעות בחינם דרך האינטרנט, ורכישת מכשירים דרך משווק עצמאי ולא דרך החברות - דבר אשר יכול לחסוך עד 45% ממחיר המכשיר.

"יש זעם ותסכול מול התנהלות חברות הסלולר", אמר אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות. "סקר שביצענו גילה כי הצרכנים סבורים שאופן התנהלות חברות הסלולר מבחינת הגינות ושקיפות הוא הגרוע ביותר. החוזים שלהם מורכבים, ארוכים וקשים להבנה, והם כובלים אותנו בעזרת התחייבות למכשיר ל-36 חודשים ובכך עוקפים את הרגולטור שאסר התחייבות מעבר ל-18 חודשים. כל התקשרות איתן היא דרך חבילה שלא מאפשרת השוואת מחירים, הן מחייבות אותנו לרכוש חבילת גלישה וגובות דמי קישוריות מוגזמים על שיחה מחוץ לרשת. כשכבר מחייבים אותן להפחית אותם, הן עותרות לבג"ץ".

לדברי פלג, "המצב בתחום הסלולר הוא כשל שוק צרכני. השוק מחולק בין שלוש חברות והתחרותיות מועטה ביותר. אין כוח מיקוח לצרכנים והם כמו קהל שבוי, סופגים את ההגבלות והעלאות התעריפים על פי רצון החברות. החברות מנצלות את המצב הזה של חוסר תחרות ומשגשגות עם רווחיות גבוהה ביותר. יש עלייה מתמדת בהכנסות חברות הסלולר וברווחים שלהן בשנים האחרונות, למרות ההתמרדות שלהן נגד הצעדים הרגולטורים".

חברות הסלולר סיימו את שנת 2009 עם הכנסות של 18 מיליארד שקל ועל פי ההערכות יסיימו את 2010 עם הכנסות מצטברות של 18.9 מיליארד שקל. עוד נמסר כי הרווח הנקי המצטבר של שלוש החברות ב-2010 צפוי לעמוד על 3.6 מיליארד שקל. פלג אמר כי "הרגולטור עצמו מתמקד בהסרת החסמים, אך לא מתערב במחירים, לצערנו, למרות שפנינו אליו בנושא. כאשר אין פיקוח על המחירים והרגולטור לא מתערב, המהלך היחיד שיכול להביא לירידה במחיר הוא כניסת שחקנים חדשים לשוק שיתחרו על ליבו של הצרכן. אבל זה עוד יקח הרבה זמן ובינתיים אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים".

ההכרזה של המועצה לצרכנות, אשר מקבלת תמיכה ממשרד התמ"ת, נחשבת להכרזה חריגה ביותר ובמועצה מודעים לכך שאף חרם צרכני בישראל לא צלח עד כה. "במקרה הזה אנו עומדים מול נושא ראוי, מטרה ראויה, הכתובת לזעם ברורה וגם הדרך שבחרנו בה. מצד אחד, היא לא דורשת הקרבה גדולה מצד הצרכן שאי אפשר לבקש ממנו לנתק את הנייד שלו, ומצד שני, היא תייצר אפקט משמעותי בפגיעה בהכנסות חברות הסלולר, בהיקף מיליארד שקל בשנה", הוסיף פלג.

המועצה תגבה את המאבק בפרסומים בעיתונים, ג'ינגלים ברדיו ומידע באתר האינטרנט שלה. במסיבת עיתונאים שקיימה המועצה בנושא הועברה ביקורת על כך שדרך הפעולה שלה צפויה לפגוע בכיסן של חברות הסלולר, אך להיטיב בו זמנית עם בזק והוט, שגם הן מוקד לזעם צרכני. על כך אמר פלג כי השיקול היחיד של המועצה הוא הגנת הצרכן וזו החלופה שממליצים לו.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
ומה עם העובדים
מישהו שם חשב שאם ניקח מיליארד שקל ! על ההעשלכות? מה הדבר הראשון שהם יקזזו? כ"א ! הרי הדבר הראשון שיעשו זה לפטר עובדים מה נראה לכם שהם יעשו ? יגידו: אוקי, הצרכן צודק בואו נוותר ונוריד עוד מחירים?! אתם לא רצינים ולא חושבים קדימה מעניין כמה מרוויח מנכ"ל המועצה לצרכנות שלא אכפת לו מהעובדים שלו ומהעובדים במדינת ישראל ,
י , ישראל  |  09.12.10
לכל התגובות