אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוסטקו: עלייה של 17% ברווחים ברבעון הראשון צילום: בלומברג

קוסטקו: עלייה של 17% ברווחים ברבעון הראשון

הרווח הנקי של ענקית הקימעונאות עלה ל-312 מיליון דולר, בהשוואה ל-266 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, מעל התחזיות

08.12.2010, 18:45 | סוכנויות הידיעות
ענקית הקימעונאות הסיטונאית האמריקאית, קוסטקו (Costco) דיווחה היום (ד') שהרווחים שלה ברבעון הראשון עלו ב-17% בעקבות עלייה בהכנסות מדמי החברות במועדון הלקוחות שלה ותוצאות טובות במכירות ברחבי העולם.

קוסטקו, מפעילת מועדון הלקוחות הגדול בארה"ב, הייתה אחת מהקמעונאיות המצליחות במהלך המיתון בארה"ב מכיוון שצרכנים פנו אל החנויות המוזלות שלה לרכישת מוצרים יומיומיים כגון מוצרי מזון, בריאות וטיפוח. לאחרונה, צרכנים הרחיבו את הקניות שלהם גם למוצרים לבית.

קוסטקו דיווחה שהרווח הנקי שלה עלה ברבעון ל-312 מיליון דולר, או 71 סנט למניה, בתקופה שהסתיימה ב-21 בנובמבר, עלייה מ-266 מיליון דולר, או 60 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

התוצאות היו גבוהות ממוצע תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 69 סנט למניה.

סך המכירות של החברה ברבעון עלו ב-11% ל-19.24 מיליארד דולר מ-17.3 מיליארד דולר, והכו את תחזיות האנליסטים שחזו רווח של 18.81 מיליארד דולר.

קוסטקו דיווחה שהמכירות בחנויות של הרשת הפתוחות לפחות שנה טיפסו ב-7% כאשר מכירות בחנויות הרשת ברחבי העולם עלו ב-14% ובארה"ב ב-5%.

בריאן סוזי, אסטרטג מוול סטריט אמר לסוכנויות הידיעות "שקוסטקו הרוויחה מאווירה טובה יותר לגבי הוצאות צרכנים בארה"ב, שהובילה למכירות טובות יותר של מוצרים שנמכרים בכמויות גדולות כגון מוצרי מזון ומותרות כגון בגדים".

לקוסטקו יש 582 חנויות ברחבי העולם. 425 חנויות בארה"ב ופורטו ריקו, 80 בקנדה ו-22 בבריטניה. 7 חנויות בקוריאה, 6 בטייוואן, 9 ביפן, אחת באוסטרליה ו-32 במקסיקו.

תגיות