אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": איילון במגעים למכירת חטיבת הליסינג שלה לקבוצת קרסו צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": איילון במגעים למכירת חטיבת הליסינג שלה לקבוצת קרסו

שלוש שנים לאחר שרכשה את השליטה בחברת הליסינג בלו ליס, שוקלת חברת הביטוח למכור אותה ליבואנית של רנו וניסאן

09.12.2010, 07:52 | רחלי בינדמן ותומר הדר

קבוצת איילון אחזקות, בעלת חברת הביטוח איילון, מקיימת בימים אלה מגעים למכירת חטיבת הליסינג שלה איילון בלו ליס לקבוצת קרסו, יבואנית מכוניות רנו וניסאן, כך נודע ל"כלכליסט". אתמול אישרו באיילון את המגעים ואמרו: "קיבלנו הצעה מחברת קרסו".

חטיבת הליסינג של איילון הוקמה בשנת 1997 כחברה עצמאית בשם בלו ליס. ב־2007 רכשה איילון 51% מפעילות החברה בהשקעה שהוערכה אז ב־15 מיליון שקל - ושמה שונה לאיילון בלו ליס. ביולי האחרון השלימה איילון את ההשתלטות על החברה תמורת סכום של כ־11 מיליון שקל. לפי הערכות בענף הליסינג, צי הרכבים של החטיבה מונה כיום כ־3,000 מכוניות.

עסקת הליסינג שאותה בוחנת קרסו אינה הראשונה שבוצעה על ידי החברה. ביולי 2009 רכשה הקבוצה את חברת הליסינג אמפא ליס, ולפני כמה חודשים החלה במגעים לרכישת חברת הליסינג ליס פור יו, המפעילה כ־6,000 כלי רכב. לדברי גורמים בענף, עסקת רכישת ליס פור יו המוערכת בכמה עשרות מיליוני שקלים, נמצאת בשלביה האחרונים.

מהלך שבמסגרתו רוכש יבואן את פעילותה הקיימת של חברת ליסינג אינו נחשב לחריג בענף הרכב. כמה יבואנים - כגון מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, ודוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן - מחזיקים בחברות ליסינג משל עצמם. רכישה של פעילות קיימת של חברת ליסינג חוסכת ליבואן את ההשקעה הנדרשת בביסוסו של מותג וביצירת פעילות לקוחות חדשה.

מקרסו לא נמסרה תגובה.

תגיות