אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי 5 שנים בתפקיד - עדי כהן פורש מסלקום צילום: גילעד נס

אחרי 5 שנים בתפקיד - עדי כהן פורש מסלקום

עדי כהן, מי שסומן כיורשו האפשרי של שפירא בראשות החברה, הוביל את המהלך האסטרטגי של חדירת סלקום לתחום התוכן הסלולרי, תוך התמודדות עם שינויים רגולטוריים. שפירא נוטה למנות במקומו מועמד מתוך החברה

12.12.2010, 11:45 | גילעד נס

סלקום הודיעה כי סמנכ"ל השיווק של החברה בחמש השנים האחרונות, עדי כהן, יפרוש מתפקידו. כהן שמר על יחסים קרובים עם מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, שגם לו רקע נרחב בתחומי הקמעונאות והשירותים; שפירא סמך את ידו על האסטרטגיות של כהן, שכמעט כולן הוכיחו את עצמן בשנים האחרונות.

בענף התקשורת מעריכים כי כהן הגיע למסקנה כי שפירא אינו מתכוון לפנות את כיסאו בקרוב, וכהן עצמו חש כי הגיע לשיא בחברה, ולפיכך יפנה לנתיבים אחרים.

מקורביו של כהן מסרו כי בחודשים האחרונים הוא חש מיצוי נוכח פעילותו בתחום הסלולר, ולמרות ההערכה הרבה שלה זכה בסלקום ובענף, הוא החליט כי לאחר חמש שנים אינטנסיביות הוא זקוק למנוחה ולשינוי כיוון.

לאור מרכזיותו של התפקיד שמילא כהן בסלקום, סוכם כי מועד הפרישה שלו יוסדר בהמשך, וככל הנראה הוא יישאר בתפקידו עד לסיום החפיפה עם מחליפו - בעוד כמה חודשים. מקורות בענף העריכו כי שפירא יעדיף למנות לתפקיד אדם מתוך החברה, אבל יבחן גם מינוי של מועמד חיצוני.

על פי הערכות, כהן אינו מתכוון להשתלב בקרוב בתפקידים אחרים בתחום התקשורת, והוא צפוי לצאת לחופשה שלאחריה ישקול את המשך תוכניותיו.

קודם לתפקידו הנוכחי שימש כהן כסמנכ"ל השיווק בשופרסל. לפני כן הוא עבד כמנהל שיווק בפרטנר בשנותיה הראשונות, וניהל פרויקטים בחברת הייעוץ POC.

בתחילת השנה, עת מונה מנכ"ל נטוויז'ן לשעבר, ריצ'י הנטר, למנהל העסקים הראשי של שופרסל, הועלה שמו של כהן כמחליף פוטנציאלי להנטר — לא רק כיוון שלסלקום ולנטוויז'ן בעלי שליטה משותפים (קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר), אלא בעיקר בזכות ההישגים שרשם בסלקום בשנים האחרונות. בסופו של דבר ויתר כהן על ההצעה והעדיף להמשיך בסלקום, ולתפקיד מונה ניר שטרן, סמנכ"ל השיווק של פלאפון.

שפירא על האסטרטגיה, כהן על מנועי הצמיחה

ברבעון השני של 2005 הצליחה פרטנר לעקוף לראשונה את סלקום במונחי הכנסות ורווח תפעולי, וקצב גיוס המנויים של סלקום הציב אותה במקום השלישי לאחר פלאפון ופרטנר. באותה תקופה אף הוחלפה השליטה בחברה, בעת שקבוצת ספרא מכרה את חלקה (כ־34%) בסלקום לדסק"ש, תמורת כ־720 מיליון דולר. הבעלים החדשים סיכמו עם המנכ"ל דאז, יצחק פטרבורג, על פרישתו מהחברה, ובמקומו הובא שפירא.

מעט לאחר שנכנס שפירא לתפקידו, באוקטובר 2005, הוא ביצע שינוי ארגוני בסלקום, שבמסגרתו פוצלה חטיבת הלקוחות לשלוש יחידות, וכהן הצטרף לחברה כמנהל אגף השיווק בדרגת סמנכ"ל. הזעזוע ששפירא ביקש לייצר בסלקום נגזר בעיקר מאובדן הבכורה של החברה כגדולה בשוק הסלולר. מאז עקפה את פלאפון במספר המנויים, לא איבדה סלקום את מעמדה כחברה בעלת מספר המנויים הגדול ביותר, אך בשלהי 2004 ותחילת 2005 ניכר היה כי במדדים אחרים היא צפויה לעמעם את הזוהר שדבק בה, במיוחד בעיני המשקיעים.

בעוד ששפירא היה אחראי על הצד האסטרטגי, שכלל בין השאר את המשך המיקוד בתחום הסלולר (לעומת כניסת המתחרה פרטנר לטלפוניה הביתית ולאספקת אינטרנט), כהן התמקד במציאת מנועי הצמיחה בהכנסות: בשנים האחרונות העמיק את חדירת החברה לתחום התוכן הסלולרי באמצעות הפקות תוכן, כדוגמת תוכנית הריאליטי האינטרנטית "מגודלים" והפרויקט התיעודי "אהבה ראשונה", כמו גם אירועים שהתבצעו מחוץ לעולם הסלולר, כדוגמת פסטיבל המוזיקה "סלקום ווליום".

לאחרונה אף הרחיבה סלקום את כניסתה לעולם התוכן באמצעות שיתוף פעולה עם צומת ספרים, שבמסגרתו יימכרו ספרים אלקטרוניים שאותם ניתן לצרוך על גבי מכשירים סלולריים.

לא כל מיזמי התוכן של החברה זכו להצלחה, ובין אלו שנסגרו מבלי להותיר רושם ניתן למנות את אתר שיתוף התוכן HEEP, ומיזם שהציע שיחות סלולר בתמורה להאזנה לפרסומות.

נוסף על כך, בשנים האחרונות נדרש כהן, כמו עמיתיו בפרטנר ובפלאפון, להתמודד מול שינויים רגולטוריים שחייבו ביצוע מהלכים שיווקיים לשימור ולגיוס לקוחות - מהלכים כדוגמת ניידות המספרים והפחתת תקופת ההתחייבות בקרב הלקוחות הפרטיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
איך IDBפיספסו מנכל מעולה בסלקום-היו צריכים להבטייח לו את הכהונה אחרי עמוס שפירא
פיספסו פיספסו היו צריכים בIDBלמנות את עדי כהן למשנה למנכל- עם הבטחה מפורשת להיות מחליפו של עמוס שפירא-כנראה לא היו מעוניינים לתת את המינוי הזה עדי ראוי למנכל סלקום הוא בענינים-מכיר את המטארייה-מעודכן-מוכשר-כריזמטי-דוחף-עדי ימצא את מקומו הטבעי כמנכל חברת ענק או כאיש עסקים- סלקום הפסידו מנכל מעולה----משפחת כהן הרוויחה אבא נפלא.עד התפקיד הבא...
חבר משופרסל , גוש דן  |  13.12.10
16.
עדי בהצלחה!!!
כמי שעבד בעבר בסלקום נורא חבל שאינם יודעים לשמור על אנשיה הטובים ואני יודע זאת מקרוב כמצטיין בחברת סלקום. אני עוקב אחרי עדי בשנים האחרונות מדובר באדם מבריק משכמו ומעלה שימצא את מקומו בעמדה גבוהה יותר ממה שעשה כהמשך לקריירה שביצע. לא סלקום הפסידה אלא קבוצת IDB שאני מקווה שהעומד בראשה מר נוחי דנקנר ירים את הכפפה ויקדם אותו לעמוד בראש חברה בקבוצתו. בהצלחה עדי!!! שלומי סמנכ"ל שיווק .
שלומי , להבים  |  13.12.10
לכל התגובות