אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החשמליות שיגיעו לישראל ב־2011

החשמליות שיגיעו לישראל ב־2011

ההימור הנועז של רנו, האביזרים המפתיעים של סיטרואן והבייבי של שי אגסי. כלכליסט מציג את כלי הרכב הבולטים שיגיעו לישראל בשנה הקרובה, ויתחברו לשקע הסמוך לביתכם

13.12.2010, 13:26 | תומר הדר

המתוכננת. ניסאן ליף

בניגוד לכלי רכב חשמליים רבים שהוצגו לאחרונה, המבוססים על דגמים קיימים של יצרני הרכב ואשר הוסבו למערכת הנעה חשמלית, הליף היא מכונית משפחתית שתוכננה מראש לשמש אך ורק כרכב חשמלי. ייעודה החשמלי של הליף אמור לאפשר לניסאן היפנית לחדור איתה לכמה שווקים באירופה, בהם אירלנד, בריטניה ופורטוגל - שחתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם חברת ניסאן. בדומה לכלי רכב חשמליים רבים, גם הליף עושה שימוש במנוע חשמלי המותקן בקדמת הרכב (מפיק כ־110 כוחות סוס) לצד סוללת ליתיום איון. כמו כן, מותקנת בליף מערכת מידע המסוגלת ליידע את הנהג על מיקומו של הרכב ביחס לתחנות הטעינה הקרובות. רמקול זעיר המותקן בחזית הרכב נועד לאפשר להולכי רגל לשמוע את המכונית בעלת המנוע החרישי כשזו מתקרבת. בחודשים האחרונים היווה טווח הנסיעה של הליף מושא למחלוקת, לאחר שניסאן הודיעה כי הרכב מסוגל לנסוע כ־180 ק"מ בין טעינות, אך מבחנים רשמיים שערכה ה־EPA (הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה) העלו כי טווח הנסיעה בין טעינות עומד על פחות מ־120 ק"מ. בתגובה ביצעה ניסאן לפני כמה חודשים ניסויים מחודשים בליף שאימתו את נתוני היצרן, ואולם מדובר בניסויים שבוצעו בתנאי מעבדה, ללא מזגן.

יבואן: קבוצת קרסו

טווח נסיעה משוער: 180 ק"מ

מהירות מרבית: 150 קמ"ש

מ־0 ל־100 קמ"ש: 7 שניות

ניסאן ליף ניסאן ליף ניסאן ליף

המסחרית. רנו קנגו ZE

יצרני רכב רבים בוחרים להציג קודם כל רכב משפחתי חשמלי, לאור ההנחה שעיקר הפוטנציאל השיווקי לכלי רכב חשמליים טמון בפלח שוק זה. למרות זאת, ברנו - שמשליכה לא מעט מיהבה על שוק הרכב החשמלי - מתיימרים במסגרת האסטרטגיה השיווקית שלהם להעניק מענה לכל סוגי הלקוחות. בצרפת מסחריות חשמליות אינן מחזה נדיר, וניתן לראותן על הכביש מאז שנות התשעים.

לאחרונה אישר משרד התחבורה לחברת קרסו, יבואנית רנו, לייבא ארצה קנגו ZE לצורך בחינה. מדובר ברנו קנגו המוכרת, אשר תיוצר החל בשנה הבאה עם מנוע חשמלי שמפיק 59 כוחות סוס ועם סוללת ליתיום איון. בגלל יישומו המסחרי של הקנגו ZE "הוטמנה" הסוללה מתחת לרצפת הרכב כדי לא להפריע ליכולת ההטענה. טווח הנסיעה של הקנגו החשמלי טרם פורסם.

יבואן: קבוצת קרסו

טווח נסיעה משוער: טרם פורסם

מהירות מרבית: 130 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)

מ־0 ל־100 קמ"ש: טרם פורסם

רנו קנגו חשמלית רנו קנגו חשמלית רנו קנגו חשמלית

העירונית. מיצובישי IMIEV

מיצובישי IMIEV, שהוצגה ביולי 2009 ביפן, נחשבת למכונית החשמלית הוותיקה ביותר בקבוצה זו וגם ליחידה שמשווקת בעולם באופן סדרתי. ה־IMIEV, אשר מבוססת על מכלוליה של מכונית המיני העירונית מיצובישי I, מצוידת במנוע חשמלי אחורי אשר מפיק 64 כוחות סוס ובסוללת ליתיום איון המסוגלת לספק ל־IMIEV טווח נסיעה של 160 ק"מ. בדומה לליף, גם במקרה של הIMIEV קבע מבחן של ה־EPA, שדימה נסיעה בתנאים יומיומיים, כי טווח הנסיעה האמיתי של כלי הרכב עומד על פחות מ־120 ק"מ. לאחרונה אישר משרד התחבורה ליבואנית מיצובישי לייבא ארצה שלוש מכוניות IMIEV לצורך ניסוי שייערך בכבישי הארץ.

יבואן: כלמוביל

טווח נסיעה משוער: 160 ק"מ

מהירות מרבית: 130 קמ"ש

מ־0 ל־100 קמ"ש: 15 שניות

מיצובישי IMIEV מיצובישי IMIEV מיצובישי IMIEV

המאובזרת. סיטרואן C ZERO

אחותה הכמעט זהה של המיצובישי IMIEV, אשר פותחה בשיתוף עם מיצובישי, תשווק ברחבי העולם גם כפיז'ו ION. לאחרונה הודיע משרד התחבורה שהעניק לדוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן, אישור לייבא ארצה מכונית סיטרואן חשמלית לצורך ניסוי שייערך בכבישי הארץ. בדומה למיצובישי החשמלית, גם ה־C ZERO מצוידת במנוע חשמלי המפיק 64 כוחות סוס ובסוללת ליתיום איון הממוקמת במרכז הרכב. הסיטרואן מצוידת בשפע של אביזרים ש"תפורים" ללקוחות האירופים שלה שיבלו את ימיהם במרכזי הערים, החל בבקרת יציבות וכלה במערכת ניווט ובידור מקיפה.

יבואן: דוד לובינסקי

טווח נסיעה משוער: 160 ק"מ

מהירות מרבית: 130 קמ"ש

מ־0 ל־100 קמ"ש: 15 שניות

סיטרואן ZE C סיטרואן ZE C סיטרואן ZE C

 

"הישראלית". רנו פלואנס ZE

הפלואנס החשמלית, שתיובא לישראל על ידי בטר פלייס, מבוססת על מרכב של פלואנס רגילה, מהסוג שמשווק כבר בישראל, אשר הוארך בכמה סנטימטרים. הסיבה לכך היא שהפלואנס החשמלית היא היחידה בקבוצה זו אשר עושה שימוש בסוללה נתיקה, כלומר כזו שניתנת להחלפה. הפלואנס החשמלית, אשר מצוידת במנוע המפיק 94 כוחות סוס, צפויה להגיע לישראל ממש בשבועות הקרובים, לאחר שמשרד התחבורה הודיע שאישר לבטר פלייס לייבא ארצה 13 מכוניות מסוג זה לצורך ניסוי.

פלואנס פלואנס פלואנס

יבואן: בטר פלייס

טווח נסיעה משוער: 160 ק"מ

מהירות מרבית: 135 קמ"ש

מ־0 ל־100 קמ"ש: 9 שניות

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
הפתרון של בטר פלייס
כל רוכש רכב יקבל נקודת טעינה בביתו או במקום העבודה. נקודות טעינה יותקנו ב450 חניונים ציבוריים עד תחילת שיווק המכוניות בסוף 2011. כמו כן יבנו 60 תחנות להחלפת בטריות. תהליך ההחלפה יקח דקה. מתקן ההחלפה נבנה ונוסה בטוקיו במשך חודשים ופעל ללא דופי.כבר עכשיו מותקנות נקודות טעינה ומתקנים להחלפת בטריות ברחבי הארץ. במכוניות מדגם רנו פלואנז יהיה ג'י. פי.אס. אורגינלי שיכוון את הנהג לתחנת החלפת בטריה הקרובה במסלול נסיעתו לפני שהבטריה תתרוקן כליל. כמה מאתנו בכלל נוסעים יותר מ160 ק"מ בנסיעה אחת. נסיעות כאלה הן נדירות יחסית. רוב הזמן ניסע על אותה בטריה ולא נצטרך להחליף בטריות בכלל. הפתרון של בטר פלייס מאפשר שחרור מזיהום האוויר שנגרם על ידי מנועי הבנזין והדיזל ושחרור מספקי הנפט תומכי הטרור. אני מחכה בקוצר רוח לתחילת השיווק של המכוניות ומחזיק אצבעות לשי אגסי.
הלל , כפר סבא  |  16.12.10
17.
זמן החיים של מצבר
המצבר איננו סתם קופסה עם שני פתילים של פלוס ומינוס. זה לב המערכת. כל מצבר ינוטר מרגע הכנסתו לשירות דרך מערכת ניהול המקושרת למרכז הבקרה. יש לו לפחות 2000 סבבי פריקה טעינה, לפני שירד ל80 אחוז מתכולתו ויכולת הפריקה שלו. אם מדובר בסבב ביום, אזי מדובר בחמש שש שנים. מכיוון שמצברים משתפרים בקצבשל 8 אחוז לשנה בממצוע, עוד חמש שש שנים יהיו מצברים בעלי טווח יותר גדול, במשקל יותר קטן, ועדיין בתוך המנוי. זה הנקודה. לא משלמים פר החלפה אלא פר קילומטר. לבטר פלייס לא יהיה כדאי להזיק מצבר שאותו יבואו להחליף לעתים קרובות.
דר יובל , דרום  |  15.12.10
לכל התגובות