אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רעיונות הפרסום היצירתיים ביותר השנה

רעיונות הפרסום היצירתיים ביותר השנה

הקמפיינים היצירתיים ביותר של השנה האחרונה של "פורבס" נבחרו על ידי שורה של בכירים בענף הפרסום האמריקאי, וחוצים קטגוריות שונות

15.12.2010, 22:59 | סוכנויות הידיעות

1. סמארט ארצות הברית נגד תנועת הטיפשות

איך אפשר לבלוט בגדול כשמפרמים את המכונית הקטנה ביותר? סמארט ("חכמה" באנגלית), מכונית המיני שנמכרת על ידי דיימלר, שווקה על ידי קמפיין ברשתות החברתיות שיצא נגד "טיפשות". ההתנהגות המטופשת בפרסומות כללה תופעות כמו "הזמנת קפה גדול כשבינוני מספיק בהחלט" או "אכילת כל דבר שגדול יותר מהראש שלכם". המסר, במילים אחרות, הוא כי קטן זה טוב.

סמארט. קטן זה טוב סמארט. קטן זה טוב סמארט. קטן זה טוב

 

2. חנויות הפופ-אפ של קלוגס ונסטלה

חנויות פופ אפ הן לא תופעה חדשה, אך קלוגס ונסטלה השתמשו באתרים חדשים בכיכר טיימס בניו יורק כדי למתג מחדש מוצרים פופולריים. קלוגס, שניסו להגביר את מכירותיו של חטיף הפופ-טארט שלהם, הגישו גרסאות סושי של המאפה האהוב בניו יורק. נסטלה, לעומת זאת, הקימה חנות בתוך טויס אר אס בה מכרו ממתקים כמו "סוכריות פטריה גדולות מהחיים".

החנות של קלוגס. החטיף התחפש לסושי החנות של קלוגס. החטיף התחפש לסושי החנות של קלוגס. החטיף התחפש לסושי

 

3. הקמפיין החברתי של פומה

פומה, שהתמודדה עם תקציב פרסום קטן יחסית, ידעה שעליה לעבוד קשה כדי לבלוט מול יריבותיה הגדולות נייק ואדידס. בעוד ששתי החברות הגדולות החתימו ספורטאים מפורסמים לשורותיהן, פומה פנתה לפלח קהל שונה לגמרי. הפרסומות ל"פומה סושיאל" (חברתית) חיזרו אחרי הטיפוסים שעושים ספורט סתם בשביל הכיף. החברה ניצלה שני נושאים שעל סדר היום בארה"ב לטובתה: הירידה בהשתתפותם של בני נוער באירועי ספורט מקצועיים והעובדה שפחות אנשים נהנים לקום בחמש בבוקר כדי לצאת לריצה. המסר, בסופו של דבר, הוא: "בלי כאב, בלי הפסד".

פומה. קמפיין חברתי פומה. קמפיין חברתי פומה. קמפיין חברתי
אלישה קיז מתה אלישה קיז מתה אלישה קיז מתה

 

4. הקרבת חייה הדיגיטליים של אלישה קיז

הזמרת המצליחה בהחלט יודעת כיצד לנצל את המדיה החברתית כדי להחיות מטרות חשובות. קיז חברה למפורסמים אחרים, ביניהם ליידי גאגא, ג'סטין טימברלייק וקים קרדשיאן, ואירגנה קמפיין שמטרתו גיוס מיליון דולר למען המודעות לאיידס בתוך שישה ימים בלבד. איך הם עשו את זה? בלי קשר להשפעה שיש לכוכבים, קיז ניצלה את האובססיה שיש לצרכנים עם הרשתות החברתיות. המעריצים לא אוהבים שהסלבריטאי האהוב עליהם נוטש את חשבונות הטוויטר או הפייסבוק שלו, ולכן על מנת להשיב לחיים את "המתים הדיגיטליים" שהבטיחו לא לצייץ עד לגיוס הסכום הנדרש, המעריצים תרמו.

5. "אולד ספייס" של פרוקטור אנד גמבל

פרוקטור אנד גמבל הפכו את אולד ספייס ללהיט סקסי בזכות קמפיין ויראלי משובח בכיכובו של שחקן הפוטבול לשעבר איזייה מוסטפה. "הגבר מאולד ספייס" (כפי שהוא מוכר כיום) גרם לגברים ונשים כאחד להתמוגג מהמוצרים בעודו חושף את חזהו תחת סיסמאות כמו "הגבר שהגבר שלך יכול להריח כמוהו". סדרת סרטונים, שצולמה בתגובה לשאלות הצרכנים אשר הוגשו דרך פייסבוק וטוויטר, עזרה לאולד ספייס לטפס למקום הראשון בקטגוריית הדאודורנטים לגברים בארצות הברית.

 

6. קמפיין שדות התעופה של BMW

כחלק ממאמץ שיווק גרילה שהגו שני סטודנטים לפרסום ממיאמי, חברת BMW התקינה את החלק האחורי של דגם המיני קלאבמן שלה בראש מסועי מזוודות בשדה תעופה בגרמניה. המסר: המכונית הקטנה יכולה להחזיק הרבה יותר משנראה. ואין מקום טוב יותר להדגיש את הנקודה מאשר בשדה תעופה, מקום בו אנשים נוטים לחשוש שהם סוחבים איתם יותר מדי.

המיני ומסוע המזוודות המיני ומסוע המזוודות המיני ומסוע המזוודות

 

7. השקת האוטוביוגרפיה של ג'יי.זי

האוטוביוגרפיה של גי'י.זי, Decoded, הייתה נמכרת היטב ולו בזכות הפופולריות של הזמר, אך הוא העדיף לא לסמוך על הפרסום לבדו. ג'יי.זי חבר לסוכנות דרוגה5 ויחד הם פירקו את 320 עמודי הספר והציגו אותם באתרים מיוחדים כמו תחתית של בריכה במיאמי ומסעדה בניו יורק. המעריצים היו יכולים לקרוא את הספר כולו לפני פרסומו אם הצליחו לפענח שורה של רמזים באינטרנט. מיקרוסופט הרוויחה גם כן מהעסקה, שכן הצרכנים היו צריכים להשתמש בבינג ולא במנוע החיפוש של גוגל כדי להשתתף במשחק.

השקת האוטוביוגרפיה של ג השקת האוטוביוגרפיה של ג'יי.זי השקת האוטוביוגרפיה של ג

 

8. מפגן האופנה הססגוני של טארגט

עבור השקת קולקציית אופנה החליטו ברשת הכל-בו האמריקאית טארגט לנטוש את השיווק באינטרנט ובטלוויזיה לטובת השתלטות על מלון סטנדרט בניו יורק. הרשת הציגה את הקולקציה החדשה באמצעות נורות LED ומופע ריקודים. החברה הזמינה את כל 155 החדרים עבור המיצג שיצא לפועל באוגוסט.

המופע הקליידוסקופי של טארגט המופע הקליידוסקופי של טארגט המופע הקליידוסקופי של טארגט

 

9. ביתני שמע של בירה אנדס

אף אחד לא רוצה שבן או בת הזוג יגלו שבהיעדרם הם מבלים בברים. אנדס, מותג בירה מוביל בארגנטינה, מצאה דרך להרוויח מהדאגה הזו. החברה התקינה ביתנים חסיני קול בתוך ברים ומועדוני לילה. בלחיצת כפתור, אוהבי הבירה היו יכולים להשתמש בקולות רקע שקטים יותר לביצוע שיחת הטלפון. המציאות האלטרנטיבית כללה גם רעשים של חדר מיון - אבל זה עשוי להוביל ליותר חשדות.

 

10. חקלאי הגזר פוצחים בקרב מול הג'אנק פוד

בספטמבר האחרון החליטו מגדלי גזר גמדי בארה"ב להשיק קמפיין להשבת המכירות שאבדו בעקבות המיתון וספקי הג'אנק פוד. הם יצאו באריזה מחודשת לחטיף הבריא שהזכירה את "יריבם הגדול" צ'יטוס. אחרי השינוי הראשוני הגיעה מתקפה שיווקית שכללה גם אריזה שדומה לאריזות של דוריטוס, שלטי חוצות ואף אפליקציה למכשירי סמארטפון שמאפשרת לשמוע את הצליל של אכילת גזר.

אריזות הגזר הגמדי החדשות אריזות הגזר הגמדי החדשות אריזות הגזר הגמדי החדשות

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות