אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחלבות גד ישקיעו 5 מיליון שקל במיתוג מחדש צילום: איל פישר

מחלבות גד ישקיעו 5 מיליון שקל במיתוג מחדש

בכוונת המחלבה להגדיל את היקף המכירות בתוך שנה ב־20%. גד תסיים את 2010 עם מחזור מכירות של 280 מיליון שקל

16.12.2010, 10:57 | כתב כלכליסט

מחלבת גד מנסה לחזק את כוחה בשוק הקמעונאי: המחלבה המדורגת כיום במקום הרביעי לאחר שלוש המחלבות הגדולות, ומחזיקה בנתח שוק של 3% בלבד, מצהירה כי בכוונתה להגדיל את היקף המכירות בתוך שנה ב־20%. גד תסיים את 2010 עם מחזור מכירות של 280 מיליון שקל. "בעוד שהאחרים מדברים, אנחנו נעשה ונתחזק על המדף", אמר עזרא כהן, בעלי המחלבה.

גד נחשבת כיום לשחקנית חזקה בשוק המוסדי, הכולל מסעדות ובתי מלון. ברשתות השיווק כוחה של המחלבה הפרטית קטן יותר, והיא מתחרה מול שחקניות גדולות ואגרסיביות - תנובה, שטראוס וטרה, שלהן גב כלכלי חזק ותקציבי שיווק גדולים.

"בשנתיים האחרונות יש תחרות רבה על המדף ויש שחיקה בבידול של גד", אמר גיל שגב, סמנכ"ל השיווק של המחלבה. "מתחרים חודרים לטריטוריה שלנו גם בקטגוריות הגבינות, וגם מבחינה עיצובית ושימוש בצבעוניות הכחולה המאפיינת את גד. בנוסף, יש מחלבות קטנות שנכנסות לשוק והמדף מוגבל. לכן אנו מזהים קושי בחשיפת המגוון הגדול של גד".

מהלך המיתוג האחרון שביצעה המחלבה היה לפני כעשר שנים. כדי לגדול בנתח השוק ולהגדיל את קטגוריית הגבינות הקשות שבה היא מתמחה, הוחלט במחלבה לבצע מהלך של שינוי השפה התקשורתית והשקת מוצרים חדשים, בהשקעה של 5 מיליון שקל. הצבע הכחול ימשיך להוביל את החברה, אך הלוגו ישונה במעט והכיתוב בכל מוצר יקבל גוון ייחודי. נוסף על כך, המחלבה עברה לשימוש באריזות הניתנות למיחזור.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", מחלבת גד פועלת למציאת יצרן מקומי בארה"ב שיהיה שותף בחברה שתקים המחלבה בארה"ב. החברה צפויה לעסוק בייצור ובהפצה של מוצרי החלב של גד. המהלך נועד להגדיל את כושר ההפצה של מוצרי גד בארה"ב, שם היא פועלת כיום באמצעות יצוא לשוק הכשר. כדי להתפנות לפעילות בחו"ל מינה כהן לפני שבועיים את שלומי אלפיה כמנכ"ל שכיר, לראשונה בתולדות המחלבה. כהן ימשיך לשמש כיו"ר בחברה.

תגיות