אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: דב בהרב מצטרף למכון הישראלי לדמוקרטיה צילום: בלומברג

פרסום ראשון: דב בהרב מצטרף למכון הישראלי לדמוקרטיה

לדברי מנכ"ל אמדוקס לשעבר, "בתחילת החודש הפסקתי לעבוד, וגיליתי שיש עולם מעבר לאמדוקס. נושא מבנה הממשל ויציבותו יקרים לליבי"

16.12.2010, 19:07 | אסף גלעד

דב בהרב, עד החודש שעבר מנכ"ל אמדוקס, הודיע הערב (ה') על הצטרפותו למכון הישראלי לדמוקרטיה.

בהרב אמר כי נושא מבנה הממשל ויציבותו יקרים לליבו. "בתחילת החודש הפסקתי לעבוד, וגיליתי שיש עולם מעבר לאמדוקס", אמר בהרב. "מצאתי את עצמי פתאום לא מחזיק את העומס של ניהול 17 אלף איש, ולקוחות שזקוקים לשירותך 24 שעות ביממה. אמדוקס מגישה דו"ח רבעוני עוד שבועיים, אבל אני כבר לא שם ולא צריך לדאוג לזה. התחתנתי ומצאתי שיש לי זמן למשפחה. בסך הכל זו חוויה מרטיטה, לגלות את העולם החדש שמעבר לאמדוקס".

את הדברים נשא בהרב בכנס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), ובהמשך סיכם את שנותיו כמנכ"ל בחברה. "אמדוקס מוכרת כיום בכ-3 מיליארד דולר, ובשווי שוק של כ-6-5 מיליארד דולר. אמדוקס מובילה כיום את השוק העולמי בניהול לקוחות טלקום, ומשרתת את AT&T, ספרינט, וודאפון ודויטשה טלקום. אמדוקס זכתה לגידול כל השנים למעט שנות המשבר ומייצרת מזומנים, ורק השנה ייצרנו 600 מיליון דולר במזומנים".

"אמדוקס תמיד דגלה בדרך ניהולית מסוימת, כזו שמעודדת את עובדיה לעבור דרך קירות, גם כשיש דלת", אמר בהרב. "עמדנו ביעדי החזון שלנו. בשנת 2002, כאשר הכלכלה התרסקה, והחברה צללה איתה, החלטנו שמה שאנחנו צריכים לעשות זה להפוך מחברה ממוקדת בילינג (חיוב לקוחות בחברות טלקום וסלולר – א"ג), לחברה העוסקת בניהול לקוחות באופן כללי. החזון הזה, שעוצב בכלכלה מיתדררת, הושלם בתוך קרוב לעשר שנים, בין השאר על ידי סדרה של רכישות שביצענו.

"לא גיבשנו לעצמינו יותר מדי מטרות, אלה היו מטרות ספורות שהיינו יכולים לספור על אצבעות יד אחת, ולדעתי זו הדרך להצליח. החוכמה היא להחליט במה אתה מתמקד, ולדעת מה אתה לא עושה, וכחלק מזה להיות מוכן לאכזב אנשים וקהלים ובעלי עניין בכך שאתה לא מתמקד בצרכים שלהם דווקא. בסוף אתה נבחן כמנכ"ל באותן שלוש או ארבע מטרות שקבעת לעצמך, ומן הסתם תמיד יהיו אנשים שלא יהיו מרוצים ממטרות שלא הושגו.

"בעולם המשתנה שלנו, שבו הכל זזה מהר, שבו בתוך ארבע שנים פייסבוק תופסת נפח של 500 משתמשים, יש צורך בחשיבה פורצת דרך בארגון. אני החלטתי לאפשר לאנשים לחשוב מחוץ לארגון מתוך כוונה לגרום למנהליה לחשוב מחוץ לקופסה. באמדוקס הקמנו יחידה שמטפלת בשירותי 'ענן' שכבר עובדת באופן שוטף עם סלקום. היא הוקמה מחוץ לחברה על ידי חבורה של מעט מאנשי אמדוקס והרבה אנשים מענף האינטרנט מתוך הכרה שהעבודה בחברה לא תביא אותם לאן שהביאה".

"ההכנסות משיחות קוליות יורדות באופן דרמטי"

בהרב סיפר על הקושי לגייס עובדים לאמדוקס בתחילת שנות האלפיים, בגלל תדמיתה השמרנית, ועל ניסיונותיו לשקמה בעזרתה של מנהלת משאבי האנוש של החברה דאז, נעמה מידן, זוגתו של בהרב כיום. "אני ונעמה הצלחנו לעשות מהפך בגיוס מנהלים ברמה הבכירה, לאחר שבשנת 2002 הבנו שהתדמית שלנו לא היתה טובה. דברים החלו להשתנות כאשר הבאנו מנהלים טובים, וזה שיפר את כל הארגון".

"זה לא סוד שההכנסות מפעילות שיחות קוליות יורדות באופן דרמטי", אמר בהרב. "השינויים והמעברים בין טכנולגיות משתנים בקצב מסחרר. אם חשבנו שגוגל תכבוש את העולם הנה מגיעה פייסבוק ועוקפת אותה. פגשתי פעם את מנכ"ל נוקיה עד לאחרונה, אולי-פקה קלאסוואו, מעט לאחר שהאייפון הושק, ושאלתי אותו מה הוא מרגיש לגביו. הוא אמר לי אז 'אפל מוכרים מיליונים בודדים של מכשירים, אנחנו בנוקיה מוכרים מאות מיליוני יחידות', והנה היום, שלוש שנים לאחר מכן, אולי-פקה לא בתפקידו, ונוקיה במשבר קשה מאין כמוהו".

"אנחנו באמדוקס חשבנו מבעוד מועד לאן התעשייה יכולה ללכת. ביצענו כמה מהלכים כמו השקה של שירותי ענן, פלטפורמת אפליקציות ותשלומים, בלי וודאות לגבי הצלחתם. הקושי הגדול הוא בכך שאתה צריך לכוון אל עבר עולם שעדיין לא קיים, ולכן עליך גמיש לכמה תסריטים, ולהבין שהעולם שאתה פועל בו משתנה במהירות, ולדעת שאם הוא יגיע למקום מסוים, יהיה לך פתרון".

תגיות