אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כצפוי: הבוררים לא עצרו את הלאמת הרכבת הקלה בתל אביב

כצפוי: הבוררים לא עצרו את הלאמת הרכבת הקלה בתל אביב

שלושת הבוררים, אלי זוהר, בועז אוקון ויהודית צור, כתבו בהחלטה כי ההסכמות בין הצדדים בעבר מובילות לכך "שרק במקרים קיצוניים ניתן יהיה להתערב על ידי צווים זמניים בהחלטת המדינה, ומקרה קיצוני כזה לא התקיים כאן"

19.12.2010, 17:27 | מארק שון וליאור גוטמן

שבוע בדיוק לאחר ההכרזה על הלאמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, הוסר המכשול האחרון בפני המהלך: הרכב הבוררים דחה את בקשת הזכיינית MTS להעניק לה צו מניעה, שייאלץ את המדינה להיכנס עמה למו"מ על הפרויקט.

שלושת הבוררים - אלי זוהר, בועז אוקון ויהודית צור, כתבו בהחלטה כי ההסכמות בין הצדדים בעבר מובילות לכך "שרק במקרים קיצוניים ניתן יהיה להתערב על ידי צווים זמניים בהחלטת המדינה, ומקרה קיצוני כזה לא התקיים כאן". למרות הקביעה הזאת, התביעה של MTS נגד המדינה תמשיך להתברר.

בספטמבר האחרון חילטה המדינה את ערבויות הזכיינית בגובה 140 מיליון שקל. "אין בכך כדי לומר שהמדינה אכן פעלה כדין ואין בכך כדי למנוע אפשרות שלאחר שמיעת הראיות נשתכנע שהמדינה פעלה בחוסר תום לב", כתבו אתמול הבוררים.

הקמת פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, שעלותו נאמדה ב-11 מיליארד שקל, היתה אמורה להסתיים ב-2013.

בדצמבר 2006 הוכרזה MTS כזוכה במכאז ההקמה. ההסכם עמה כלל סעיף שהתייחס למשבר פיננסי אפשרי, שאכן התרחש והביא לעיכוב בסגירה הפיננסית של הפרויקט. הבוררים התייחסו לטענה לפיה המדינה התעלמה מאותו סעיף, וקבעו כי ההוראה מחייבת את המדינה להתחשב בקיומו של משבר פיננסי, אבל מותירה לשיקול דעתה את אורך תקופת ההתחשבות.

החלטת הממשלה מהשבוע שעבר קבעה כי 10.7 מיליארד שקל מתקציב המדינהיועברו לסלילת הקו הראשון, שיתחיל בפתח תקוה, יעבור בתל אביב ויסתיים בבת ים. השקת הפרויקט נדחתה בשלב זה ל-2017.

את המדינה ייצג עורך הדין יוסי בנקל ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל.

MTS העדיפה לא להתייחס לדברים. 

תגיות