אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שופרסל יוצאת לקרב: תשקיע 400 מיליון שקל בתוכנית חדשה להגדלת המכירות

התוכנית תכלול הרחבת שטחי המסחר ב-20% וכן הפיכת כל סניפי שופרסל ביג לשופרסל דיל - כמו גם שדרוג אתר האינטרנט תחת יעד להכפיל את המכירות המקוונות תוך 5 שנים. הרשת תפתח 20 מתחמי מזון אורגני ותגדיל את "שופרסל אקספרס" ל-100 סניפים במקום 13 כיום

20.12.2010, 09:27 | גיל קליאן

רשת שופרסל שבשליטת נוחי דנקנר הודיעה הבוקר (א') על תוכנית אסטרטגית חדשה לפעילות הרשת - בהשקעה של 400 מיליון שקל. התוכנית תכלול הרחבת שטחי המסחר וכן הפיכת כל סניפי שופרסל ביג לשופרסל דיל. כמו כן, כפי שפורסם ב"כלכליסט", תפתח הרשת 20 מתחמי בריאות ומזון אורגני בשם "גרין" בתוך סניפי הרשת.

לפי דיווח החברה לבורסה, שטחי המסחר יוגדלו ב-100 אלף מ"ר עד שנת 2015 (גידול של 20% לעומת הקיים). במהלך הרבעון האחרון לשנת 2010 ועד תום הרבעון הראשון לשנת 2011 תפתח הרשת 6 סניפים חדשים: שופרסל דיל נהריה, שופרסל דיל מעלה אדומים, שופרסל דיל קרית גת, שופרסל דיל כפר סבא, שופרסל שלי רמת אביב ושופרסל שלי תל מונד.

במקביל, 30 סניפי שופרסל ביג יוסבו לסניפים של שופרסל דיל בינואר הקרוב. כך, פורמט שופרסל דיל צפוי לכלול עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2011 למעלה מ-70 סניפים. הרשת מציינת בדיווח  כי ניסיון העבר של החברה מראה כי שדרוג סניפי ביג לדיל העלה את מכירות אותם סניפים באופן מהותי.

שופרסל אקספרס יגדל ל-100 סניפים שיופעלו בעיקר על ידי זכיינים

כמו כן כוללת התוכנית הרחבת פורמט "שופרסל אקספרס", המונה כיום כ-13 סניפים, כך שהוא יגדל עד שנת 2015 לכ-100 סניפים. חנויות שופרסל אקספרס בנויות בשטח של עד 200 מ"ר, בפריסה ארצית בשכונות ובמרכזי ערים. חנויות שופרסל אקספרס משלבות אלמנטים של סופרמרקט קטן, תוך שילוב מאפייני צריכה של חנויות נוחות. הפעלת החנויות תהיה, בעיקרה, באמצעות זכיינים.

אפי רוזנהויז. צופה צמיחה במכירות בחנויות זהות, צילום: צביקה טישלר אפי רוזנהויז. צופה צמיחה במכירות בחנויות זהות | צילום: צביקה טישלר אפי רוזנהויז. צופה צמיחה במכירות בחנויות זהות, צילום: צביקה טישלר

כמו כן, כפי שפורסם ב"כלכליסט", תקים שופרסל כ-20 מתחמי בריאות ברחבי הארץ עד סוף שנת 2011. המתחמים יקראו בשם "גרין" יוקמו בסניפי שופרסל כמתחמי בריאות וכחלק מהסניף.

מתחמי ה"גרין" יוקמו וינוהלו עבור שופרסל על ידי רשת אורגניק מרקט הנמצאת בבעלות הולי ברונפמן ובן זוגה יואב לב (87%), והמנכ"ל אלעד להב ושותפים פרטיים (13%) והם יכללו 1,500 מוצרים בדגש על מוצרים אורגניים, מוצרי בריאות ומוצרים נטולי גלוטן.

ב-3 החודשים הקרובים יפתחו מתחמי "גרין" בסניפי שופרסל דיל בפתח תקווה, במודיעין, כפר סבא וחנויות נוספות.

אתר האינטרנט ישודרג - עם הטבות חדשות למשיכת קונים

אתר המכירות של החברה ישודרג במהלך שנת 2011 - תחת יעד להכפיל את המכירות המקוונות תוך 5 שנים.

לדברי ריצ'י הנטר, מנהל עסקים ראשי בשופרסל: "בשלב זה הורדנו מחירים של עשרות מוצרים הנמכרים ביותר באתר האינטרנט למחירים תחרותיים לצד מגוון הטבות, ביניהן: משלוח חינם ברכישת סל עיקרי של למעלה מ-750 שקל, 200 שקל מתנה ברכישה ראשונה ב"שופרסל ישיר", 2 מוצרים במתנה ברכישה של למעלה מ-400 שקל ומבצעים בלעדיים ל"שופרסל ישיר".

 

מטרת כל מהלכים אלה היא להגדיל את המכירות של הרשת - שמתמודדת כיום עם תחרות עזה בין השאר מרשתות צעירות יותר כמו רמי לוי וכמעט חינם. בהודעת החברה ציינה שופרסל כי "החברה צופה כי הרחבת שטחי המסחר ב- 20% ושדרוג החנויות מביג לדיל, כאמור לעיל, בשילוב יתר מנועי הצמיחה עשויים להוביל לצמיחה הן בחנויות הקיימות והן בחנויות החדשות שיוקמו".

רפי ביסקר: "נקבע את סדר היום הקמעונאי בשנים הקרובות"

רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, ציין בהודעת החברה: "אני גאה להציג את פרי עבודתנו בחודשים האחרונים הכוללים את מנועי הצמיחה העיקריים של החברה - שופרסל 2015. אנו מציגים בפניכם היום מהלך אסטרטגי שימשיך לשמר את מעמדה של שופרסל כרשת הקמעונאית המובילה בישראל, ושיקבע את סדר היום הקמעונאי בשנים הקרובות. השקענו רבות בבניית התשתיות והיכולות הנדרשות על מנת לתמוך באסטרטגיית הצמיחה. אני נותן אמון מלא בהנהלת החברה בראשותם של אפי רוזנהויז נשיא ומנכ"ל וריצ'י האנטר מנהל עסקים ראשי".

רוזנהויז ציין כי "אנו שמחים להציג בפניכם את התוכנית בשקיפות מלאה, ומתוך ההבנה כי הונחה תשתית איתנה למימוש אסטרטגיית צמיחה שתייצר ערכים מוספים הן לצרכן הישראלי ולבעלי המניות של החברה. אנו מאמינים כי הרחבת שטחי המסחר ב-20% ושדרוג החנויות מביג לדיל בשילוב יתר מנועי הצמיחה יובילו לצמיחה גם בחנויות הזהות וגם בחנויות החדשות".

האנטר ציין כי "בחודשים האחרונים החברה מיפתה את דרישות השוק והצרכנים, ובהתאם לכך מציגה היום תכנית מקיפה שמטרתה חיזוק הקשר שלנו עם לקוחותינו ושימור מעמדה המוביל של שופרסל בעולם הקמעונאות הישראלי. בתקופה האחרונה שדרגנו מספר סניפי ביג לדיל והמכירות עלו בעשרות אחוזים. מעכשיו לכ-90% מעם ישראל יהיה סניף שופרסל דיל במרחק 10 דקות נסיעה מהבית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות