אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת חג המולד: למוכרים ברשת יש סיבות טובות לאופטימיות צילום: בלומברג Shutterstock

לקראת חג המולד: למוכרים ברשת יש סיבות טובות לאופטימיות

לפי חברת המדידה קומסקור, במהלך עונת החגים הנוכחית נרשמה עלייה של 12% בקניות המקוונות לעומת 2009, וזינוק של 61% ב"יום ההובלה החינמית"

20.12.2010, 11:21 | יוסי גורביץ
המכירות המקוונות בעונת הקניות של 2010 עלו, עד כה, בממוצע של 12% בהשוואה לעונת הקניות של 2009 - כך דיווחה אמש (א') חברת המדידה קומסקור.

החברה הציגה נתונים על זינוק במכירות לאורך שורה של תאריכים מרכזיים: בחג ההודיה עלו הקניות המקוונות בשיעור של 28% ביחס לשנה שעברה והסתכמו בכ-407 מיליון דולר. ב"יום שישי השחור" הן עלו בתשעה אחוזים והסתכמו ב-646 מיליון. ב"יום שני המקוון" (Cyber Monday) נרשמה עליה של 16%, והקניות הסתכמו ביותר ממיליארד דולר. ב"יום שני הירוק", שמתמקד בציוד ידידותי לסביבה, נרשמה עליה של 12% ורכישות בסך 954 מיליון דולר.

עלייה חריגה במיוחד נרשמה ב"יום ההובלה החינמית", שחל ביום שישי האחרון. היקף הקניות בו הסתכם ב-942 מיליון דולר - 61% יותר מאשר ב-2009. יום זה, מציינים בקומסקור, סגר שבוע חריג שבו בוצעו רכישות ברשת בשווי של 5.5 מיליארד דולר.

מהנתונים עולה כי לא במקרה היום שבו הוצעו משלוחים בחינם זכה להצלחה רבה כל כך: הדבר משפיע משמעותית על שיקולי הרכישה של הצרכנים האמריקאים. מאז ה-14 בנובמבר, ההובלה בלפחות 50% מהעסקאות המקוונות שבוצעו ניתנה ללא תשלום. בתקופה המקבילה אשתקד הממוצע הזה עמד על 42% בלבד.

משאית של FedEx. האמריקאים רוצים משלוח בחינם, צילום: בלומברג משאית של FedEx. האמריקאים רוצים משלוח בחינם | צילום: בלומברג משאית של FedEx. האמריקאים רוצים משלוח בחינם, צילום: בלומברג

תחומי העניין המובילים של הרוכשים בעונת הקניות הם חומרה (עליה של 25% לעומת 2009), גאדג'טים (עליה של 22%, בהתאמה), ספרים ומגזינים (עליה של 21%, בהתאמה), ותוכנה (16%, לא כולל משחקים).

תגיות