אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראיון "כלכליסט" - מנכ"ל אלוט: "השוק שלנו צפוי לגדול ב־50%"

ראיון "כלכליסט" - מנכ"ל אלוט: "השוק שלנו צפוי לגדול ב־50%"

מנכ"ל אלוט רמי הדר תולה תקוות בכניסתה של ספקית מוצרי התקשורת לשוק האמריקאי, מחפש לצמוח באמצעות רכישות ומסביר למה המשקיעים הוותיקים רוצים למכור מניות של החברה במסגרת הצעת מכר ב־30 מיליון דולר

21.12.2010, 20:07 | שניר הנדלר

היום החלה ספקית מוצרי התקשורת אלוט להיסחר בבורסה בתל אביב במקביל למסחר בנאסד"ק. באלוט מקווים שהרישום הכפול יגדיל את מחזורי המסחר במניה, ויקל על המוסדיים בישראל להשקיע בחברה המספקת פתרונות לאפיון ושליטה בזמן אמת של תעבורת הרשת.

רמי הדר. זכה מחדש באמון המשקיעים רמי הדר. זכה מחדש באמון המשקיעים רמי הדר. זכה מחדש באמון המשקיעים

בראיון מיוחד ל"כלכליסט" מספר מנכ"ל אלוט רמי הדר על אפשרויות הצמיחה של החברה ועל ניסיונותיו להחזיר את אמון המשקיעים שאבד שנה לאחר הנפקתה, וחולם על היום שבו השוק בארצות הברית ייפתח בפני החברה.

"אנחנו מתקינים את הציוד שלנו עמוק בתוך הרשת, והמוצר שלנו חש איפה יש פקקים ברשת האלחוטית ובאותו הרגע מתחיל לנהל תעדופים בתעבורה", מסביר הדר.

"עם כל ההייפ והפרסום שיש למכשירי הסמארטפון, צריך להבין שהחדירה של הדור השלישי היא פחות מ־20%, ודי ברור שבסופו של דבר החדירה תגיע ל־100%. עד 2014 נפח התעבורה באינטרנט צפוי לגדול פי ארבעה ממה שהוא היום, ואנחנו צופים עלייה בדרישה למוצרים שלנו".

אלוט פעילה בעיקר באירופה ובאסיה, אך נכון להיום, השימוש בפתרונות שלה בארה"ב מוקפא עקב סוגיות של ניטרליות הרשת, המונעת ממפעילות תקשורת להתערב בתעדופי האינטרנט. לדברי הדר, "ביום שתוסר המגבלה, השוק שבו פועלת אלוט, המסתכם היום ב־250 מיליון דולר, צפוי לגדול בשיעור של 30%–50%".

אחת המתחרות הגדולות שלכם היא סיסקו. מה היתרון שיש לכם עליה?

"סיסקו נכנסה לשוק לפני חמש שנים על ידי רכישת חברה ישראלית. העובדה שסיסקו לא פיתחה את הטכנולוגיה לבד מצביעה על החסם הטכנולוגי ועל האתגר הקיים במוצרים כמו שלנו. סיסקו מנסה להגיד ללקוחות: בואו תקנו אצלי הכל מא' ועד ת'. לקוחות מתוחכמים מתרחקים יותר ויותר מהשיטה הזו. מפעילי תקשורת מתוחכמים קונים את הנתבים מסיסקו כי היא חברת נתבים, וזה עיקר גדולתה, אבל דברים מסוימים שמחייבים טכנולוגיה ורטיקלית הם קונים מחברות קטנות יותר".

 

אלוט בדרך לסגור את השנה עם הכנסות בטווח שבין 50 ל־60 מיליון דולר ועם נתח שוק של כ־25%. אם השוק בארה"ב ייפתח, תוכלו להשיג נתח שוק כזה גם בארה"ב?

"מצד אחד, זה השוק הביתי של המתחרות שלנו, אבל מצד, שני ייפתח שוק חדש. אולי לא נגדיל את נתח השוק באחוזים גדולים, אבל ייפתחו בפנינו הזדמנויות נוספות".

יש לכם גם תוכניות לרכוש חברות?

"אנחנו רוצים לגדול לא רק בצורה אורגנית. לגדול בקצב של 35% לחברת ציוד תקשורת זה קונץ לא קטן, אפילו לחברה בגודל שלנו. אני חושב שזה מאוד נכון לאלוט להסתכל על הזדמנויות רכישה, במיוחד כאשר האמריקאים והאירופים באים לשלולית שלנו לקנות חברות, ואנחנו כבר פה".

 

וזאת הסיבה שהחלטתם להגיש לאחרונה לרשות ני"ע האמריקאית תשקיף לגיוס של עד 100 מיליון דולר?

"בהתחלה חשבתי שנוכל לעשות את זה בכסף שיש לנו בקופה (56 מיליון דולר - ש"ה), אך לאחרונה החלטנו שנצטרך כנראה גם לגייס כסף. אין כוונה להשתמש בו, במיוחד במחירי המניה הנוכחים, רק כדי להגדיל את קופת המזומנים של החברה. אולי נעשה את זה בערך מניה גבוה יותר, אבל כרגע המטרה העיקרית היא רכישה".

 

יש בשוק חברות במחירים האלה?

"כן. אנחנו מחפשים חברות שמפתחות מוצרים משיקים או משלימים, כאלה שמספקות מוצרים שמותקנים לידינו ברשת או טכנולוגיות שיכולות להשתלב במוצר שלנו".

מתחילת השנה זינקה מניית אלוט ביותר מ־160%. המשקיעים חזרו להאמין באלוט?

"שנה אחרי ההנפקה פספסנו תחזיות, ומשקיעים התאכזבו ובצדק. לקוח גדול שלנו שתרם מאוד לצמיחה של אלוט ב־2007 נכנס לרכישות ומיזוגים והקפיא הזמנות מאיתנו התאוששנו מזה, והחל מ־2008 חזרנו להראות צמיחה קבועה. אני מאמין שאנחנו רוכשים מחדש את אמון המשקיעים. אבל לרכוש אמון לוקח המון זמן ולאבד אותו אפשר ביום".

 

ובכל זאת החלטתם לצרף לתשקיף גם הצעת מכר של מניות בשווי 30 מיליון דולר. זה לא פוגע באמון המשקיעים?

"יש בתשקיף שתי הצעות מכר, האחת של קרן ההון סיכון של תמיר פישמן, שלהבדיל מהקרנות האחרות עדיין לא מכרה את הפוזיציה שלה באלוט. יכול להיות, שאם נממש את התשקיף, הם ימכרו חלק מהפוזיציה שלהם - זה העסק שלהם וזאת זכותם. השני זה יגאל יעקובי, מייסד אלוט, שהקים את החברה לפני 14 שנה. חלק מהמניות שהוא מחזיק הוא קנה וגם לו יש זכות מכר בהנפקה".

תגיות