אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השמועות על הנפקת הולו היו מוקדמות

השמועות על הנפקת הולו היו מוקדמות

"וול סטריט ג'ורנל": הנהלת אתר תוכן הווידיאו החליטה שלא לצאת בינתיים להנפקה כדי להשיג מימון, ותנסה לגייס כספים באמצעות תוכניות נוספות בתשלום

21.12.2010, 12:17 | יוסי גורביץ
בכירים בהולו אמרו כי החברה נסוגה, לפחות זמנית, מתוכניתה לצאת להנפקה - כך דיווח הבוקר (ג') ה"וול סטריט ג'ורנל". אתר הווידיאו האמריקאי הפופולרי מהווה ספק בלעדי של תוכן וידיאו ברשת עבור חלק מהאולפנים וחברות הטלוויזיה הגדולות.

הולו הוקם ב-2007, כיוזמה משולבת של ניוזקורפ של רופרט מרדוק, וולט דיסני, NBC Universal וחברת ההשקעות Providence Equity Partners. מטרתו היתה להוות משקל-נגד ליוטיוב ואתרי וידיאו אחרים, שנתפסו כמשתמשים בתכנים של החברות המקימות ללא רשות וללא שליטתן.

בשלוש השנים שחלפו מאז הפך הולו לאחד האתרים הפופולריים ביותר בארה"ב: על פי הערכות חברת המעקב קומסקור, 24 מיליון אמריקאים השתמשו בו במהלך חודש יוני האחרון. האתר דיווח על הכנסות של 100 מיליון דולר במהלך 2009, ומצפה השנה להרוויח יותר מרבע מיליארד דולר.

על פי שמועות שנפוצו בחודשים האחרונים, הולו היה אמור לצאת להנפקה פומבית כדי לממן את עצמו, ובמיוחד כדי לרכוש תוכן חדש, אך בכירים בחברה אמרו ל"ג'ורנל" כי בינתיים הוחלט שלא לצעוד במסלול זה. החברה תנסה לגייס כספים באמצעות פתיחה של ערוצים נוספים בתשלום (ערוץ ראשון כזה נפתח לפני כחודשיים), או על ידי שכנוע החברות שהקימו אותה להשקיע בה עוד כסף.

הסיבה לרתיעה מן ההנפקה, על פי המקורות, היא העובדה שלהולו אין את הזכויות לטווח ארוך על התוכן שהיא מפיצה. בעיה נוספת של הולו היא שחלק מהלקוחות המשלמים עבור הערוץ בתשלום שלה, הולו פלוס, התלוננו שאין בו די תוכן, והחברה נאלצה להוריד את מחיר המנוי החודשי מ-9.99 דולר ל-7.99. אף על פי שהולו נחשב להצלחה, 75% מהגולשים האמריקאים לא צפו בתוכן טלוויזיוני ברשת, על פי נתוני חברת המעקב NPD שפורסמו לפני כחודשיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות