אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - מלחמת האצבעות: קראפט ושופרסל יתחרו בעלית ובקינדר

בלעדי ל"כלכליסט" - מלחמת האצבעות: קראפט ושופרסל יתחרו בעלית ובקינדר

קראפט תשיק אצבעות שוקולד של המותג מילקה, שישווקו במחיר תחרותי לאצבעות קינדר ועלית. במקביל, שופרסל מנהלת מגעים עם יצרן שוקולד מקומי להשקת מוצר דומה משלה

23.12.2010, 11:52 | אורנה יפת

זירת אצבעות השוקולד נהפכת לסוערת במיוחד: אחרי שעלית ערערה את ההגמוניה של קינדר בקטגוריה כאשר השיקה אצבעות שוקולד תחת המותג פרה, כעת נכנסים לסגמנט הבוער שני שחקנים נוספים: קראפט ישראל ורשת שופרסל.

ל"כלכליסט" נודע כי קראפט ישראל תשיק בחודשים הקרובים אצבעות שוקולד תחת המותג מילקה. המוצר, מבית קראפט העולמית, יושק תחת השם מילקיניז (Milkinis). שופרסל צפויה להיכנס אף היא לקטגוריה תחת המותג הפרטי שלה, ובימים אלה היא בוחנת את המהלך מול יצרן שוקולד מקומי. יצוין כי את טבלאות השוקולד במותג הפרטי מייצרת עבור הרשת חברת Frey השוויצרית. בשופרסל סירבו להגיב על המידע.

קרפאט מתעתדת לשווק את מילקיניז בשני גדלים: אריזת שמונה אצבעות ואריזת ארבע אצבעות, שתכוון לצרכנים המעוניינים לצרוך מנה מדודה יותר.

ב־2005 שווק המוצר בישראל על ידי חברת סידס, שהפיצה בעבר את מוצרי מילקה, אך לאחר חודשים ספורים הוא יצא מהשוק כיוון שמחירו היה גבוה יחסית והוא לא עמד בתחרות מול אצבעות קינדר. כעת יחזור המוצר לשוק במחיר תחרותי ויופץ על ידי חברת דיפלומט, המפיצה את מותגי השוקולד והקפה של קראפט.

"המחיר יהיה תחרותי למוצרים קיימים בשוק", אומרת עפרה למפרט, מנכ"לית קראפט ישראל. "מארז שמינייה יימכר תמורת 8–9 שקלים, ומארז רביעייה יימכר סביב 5 שקלים". לדבריה, מארז הרביעייה גם יהווה אפשרות קנייה נוחה וזולה יותר עבור הצרכן. מדובר בצעד אמיץ מבחינת קראפט, השחקנית שנחשבת לקטנה בשוק המקומי, ונכנסת כעת לשחק במגרש של הגדולים.

גם המהלך של שופרסל נועד לחזק את מעמד המותג הפרטי שלה בשוק השוקולד. עד כה, השוקולד של שופרסל לא הצליח להביס את הפרה הוותיקה של עלית - אבל מאז השקתו בסוף 2009 הוא מחזק את מעמדו בהתמדה.

עד לפני שנה נשלט סגמנט אצבעות השוקולד בישראל על ידי קינדר, שמיוצגת בארץ על ידי ליימן שליסל, ולא זכתה למתחרים אמיתיים. בנובמבר 2009 השיקה עלית אצבעות שוקולד תחת המותג פרה, ועוררה סערה כאשר הודיעה על השקעה של 10 מיליון שקל בסגמנט. עם כניסתה של עלית הוכפלה הקטגוריה, מ־11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009 ל־22 מיליון שקל במחצית המקבילה ב־2010.

תגיות