אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאהו ודלישס: עתיד הסימניות לא נראה מבטיח צילום: בלומברג

יאהו ודלישס: עתיד הסימניות לא נראה מבטיח

הגולשים זועמים על החלטתה של יאהו לנטוש את שירות Delicious. הם שוכחים רק דבר אחד: הוא כבר מזמן לא רלבנטי

25.12.2010, 11:14 | שי ענבל

בסוף השבוע שעבר נפל דבר ברשת: ענקית האינטרנט יאהו הודיעה על כוונתה למכור את Delicious, אתר סינכרון הסימניות החברתי. בתחילה פורסם שהשירות פשוט ייסגר, מה שעורר סערה גדולה עד שיאהו הוציאה את הודעת התיקון. גולשים רבים תקפו את ההחלטה, אולם Delicious הוא כבר מזמן לא מה שהיה פעם, פשוט מפני שהסימניות עצמן הן כבר לא מה שהיו פעם.

כשעוברים על רשימת הפיצ'רים שמציע Delicious, מבינים כי מול כל אחד מהם עומד לפחות שירות אחד שמציע אלטרנטיבה מוצלחת בהרבה. כשיאהו קנתה את החברה ב־2005, רוב השירותם האלה עדיין לא היו קיימים.

הרשתות החברתיות תפסו את תחום שיתוף הלינקים, אחת מהתכונות הייחודיות של האתר, שבישרה את בוא הווב 2.0. פייסבוק וטוויטר הן גם כבר מזמן דרך מוצלחת בהרבה לגלות מאמרים ואתרים מעניינים, לצד Digg, Reddit, StumbleUpon וקוראי ה־RSS למיניהם, שמציעים גם הם אפשרויות מתקדמות יותר מאשר האתר שבבעלות יאהו.

מנכ"לית יאהו קרול בארץ. פייסבוק החליף את הסימניות, צילום: בלומברג מנכ"לית יאהו קרול בארץ. פייסבוק החליף את הסימניות | צילום: בלומברג מנכ"לית יאהו קרול בארץ. פייסבוק החליף את הסימניות, צילום: בלומברג

גם לשמירה של אתרים לעיון מאוחר יותר Delicious כבר לא טוב, בעיקר מפני שסימניות הן דבר מיושן - כמעט כמו סרגלי הכלים. היום יש את Evernote, המאפשר שמירת חלקים שלמים מאתרים ברשת, ושירותים כמו Instapaper או פשוט חיפוש בגוגל, שניתן לבצע היום בלי לעזוב את שורת הכתובת.

את השימושים המעטים שהסימניות מספקות מחליף הסינכרון המובנה בפיירפוקס או בכרום. מתי בפעם אחרונה נכנסתם לסימניה ולא פשוט הקשתם את שם האתר או כתובת המאמר? יש סיכוי גדול שזו הפעם האחרונה ש־Delicious היה רלבנטית.

תגיות