אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרגעים הטיפשיים ביותר בעולם העסקים בשנת 2010 צילום: אי פי אי

הרגעים הטיפשיים ביותר בעולם העסקים בשנת 2010

טוני הייווארד התעלם, סטיב ג'ובס זילזל, גוגל נכשלה, NBC ויתרה על קונאן אובריאן, ועוד טעויות עסקיות מצערות למדי שזכינו לראות השנה

23.12.2010, 22:26 | סוכנויות הידיעות

1. טוני הייווארד רוצה את חייו בחזרה 

קשה לחשוב על מישהו שהתנהג בצורה מטופשת יותר ממנכ"ל ענקית הנפט הבריטית BP, שעלתה לכותרות בעקבות דליפת הנפט הקטלנית שלה מול חופי מפרץ מקסיקו ב-20 באפריל השנה. אז נכון שהדליפה עצמה הייתה החמורה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, אך היא הפכה למביכה הרבה יותר כחודש אחר כך כאשר אמר הייווארד לכתבים כי הוא "רוצה את חייו בחזרה". סביר להניח שמשפחות 13 ההרוגים באסון לא חשו יותר מדי אמפתיה להייוורד למשמע הדברים.

טוני הייווארד, צילום: בלומברג טוני הייווארד | צילום: בלומברג טוני הייווארד, צילום: בלומברג

 

2. גאפ משנה את הלוגו ואז את דעתה

הנהלתה של אחת מרשתות האופנה המובילות בארה"ב החליטה שהגיעה העת לשינוי, במסגרתו יזנח הלוגו המאפיין את החברה ויוחלף בגירסה עדינה יותר. החברה פירסמה את הלוגו החדש באוקטובר ונתקלה בשטף מחאות חריפות בטוויטר ובכל אמצעי מדיה אחר, עד כי שבוע בלבד מאוחר יותר כבר הודיעה כי היא חוזרת בה ומשיבה את הלוגו הקודם.

גאפ, הלוגו הישן והלוגו החדש גאפ, הלוגו הישן והלוגו החדש גאפ, הלוגו הישן והלוגו החדש

 

3. ג'ובס אומר למשתמשי האייפון שהם אינם מחזיקים אותו נכון

מכשיר האייפון 4 היה אחד הגאדג'טים המדוברים ביותר בשנה האחרונה ושלושה ימים בלבד אחרי השקתו בסוף יוני הוא נמכר כבר ל-1.7 מיליון לקוחות. אולם כחודש לאחר ההשקה התברר כי קליטת המכשיר מושפעת מהאופן שבו אוחז בו המשתמש. כשדווח הדבר לסטיב ג'ובס במייל, תגובתו היחידה לכך היתה:"אז פשוט תפסיקו להחזיק אותו ככה".

סטיב ג סטיב ג'ובס מחזיק את האייפון נכון | צילום מסך: micgadget.com סטיב ג

 

4. מיקרוסופט הורגת את קין

קין, הטלפון הסלולרי קצר החיים של מיקרוסופט שלפי הערכות העבודה עליו וההכנות לייצורו עלו לחברה כמעט מיליארד דולר, הורד מהמדפים כחודש בלבד לאחר השקתו לחנויות. הסיבה: נתוני מכירות גרועים במיוחד המוערכים בפחות מ-10,000 יחידות על ידי גורמים שונים.

מארק הרד, צילום: בלומברג מארק הרד | צילום: בלומברג מארק הרד, צילום: בלומברג

5. מנכ"ל HP מפשל ביחסי אנוש

מנכ"ל HP לשעבר, מארק הרד, בוודאי שמח יותר ממנכ"לים אחרים לסיים את השנה החולפת. באוגוסט האחרון גינתה אותו מועצת המנהלים של ענקית הטכנולוגיה על פיצויים בגובה 75 אלף דולר שהעניק לג'ודי פישר, עובדת במחלקת החשבונאות של החברה בהווה ושחקנית סרטי פורנו בעבר. הרד התפטר במהירות על רקע טענות שהטריד מינית את פישר וסחר עמה במידע פנים, והביא להתפוצצות משבר יחסי ציבור חמור.

6. גוגל לא עושה באזז

גוגל השיקה את שירות הבאזז שלה בפברואר האחרון, אך די במקביל לכך החלו המשתמשים לנטוש אותו בעקבות טענות לפיהן הוא מביא לפגיעה חמורה בפרטיות המידע שלהם. דוגמה בוטה לכך היא העובדה שהמשתמשים "נרשמו" שלא מיוזמתם לשירות באופן אוטומטי, וספר הכתובות שלהם החל "לעקוב" כברירת מחדל אחר פעילותם. ב-16 בפברואר הוגשה בנושא תביעה נגד החברה, שאילצה אותה להתפשר ולשלם 8.5 מיליון דולר.

 

גוגל משיקה את באזז, צילום: רוברט גלבריית גוגל משיקה את באזז | צילום: רוברט גלבריית' גוגל משיקה את באזז, צילום: רוברט גלבריית

 

7. שברולט: אל תקראו לנו שֶבי

נראה שצ'בי צ'ייס יכול להירגע - התחרות על השם הגיע לסיומה. ב-8 ביוני שברולט שלחה לעובדיה מסמך שבו הם מתבקשים לא לקרוא לחברה בשמה הקצר "שבי". "אתם צריכים לשווק את המותג שלנו כשברולט", נאמר במסמך, שהודלף לכמה אתרי חדשות. במסמך נכתב גם שבמטה החברה בדטרויט ישנה צנצנת שבה נדרשים העובדים לשים מטבע של רבע דולר בכל פעם שהם אומרים "שבי".

מרכז של שברולט, צילום: בלומברג מרכז של שברולט | צילום: בלומברג מרכז של שברולט, צילום: בלומברג

 

8. האחיות קרדשיאן משיקות כרטיס חיוב ישיר ואז מבטלות אותו

האחיות לבית קרדשיאן הפכו לאימפריה שלמה של עושר, עור בוהק וכסף, אבל המיזם העסקי האחרון שלהם היה כרוניקה של כשלון ידוע מראש. כרטיס החיוב הישיר (דביט) שלהן - Kardashian Kard - הושק ברוב פאר והדר בניו יורק ב-9 בנובמבר. כבר ב-26 באותו חודש, תובע כללי מקונטיקט שלח מכתב שדרש את ביטול הכרטיס.

הכרטיס, שעליו מודפסת תמונה של האחיות כששמו של הלקוח ממוקם בדיוק מעל שדיה של קים, עלה 100 דולר בתוספת תשלום חודשי של 7.95 דולר לחודש אחרי השנה הראשונה. בנוסף, כל משיכת מוזמנים בכספומטים עלתה ללקוח 1.5 דולר, שיחה לשירות לקוחות 1.5 דולר נוספים והחלפת הכרטיס דרשה תשלום של 10 דולר.

"הכרטיס של בנות קרדשיאן הוא תופעה מטרידה", כתב התובע ריצ'רד בלומנת'ל, "בגלל העמלות הגבוהות והפיתוי שהוא מהווה עבור מעריציהן הצעירים וחסרי התחכום הפיננסי של האחיות".

9. פבריס טורה כבר לא מהמם

פבריס טורה, סמנכ"ל בכיר בגולדמן זאקס, מצא את עצמו במרכזה של סערה תקשורתית אדירה באפריל לאחר שהרשות לניירות ערך בארה"ב האשימה את הבנק בהונאה וציינה רק שם אחד מפורשות: טורה. הסמנכ"ל הצעיר והמאוהב בעצמו הואשם בכך שהעלים מהמשקיעים את העובדה כי ניירות ערך מורכבים שיצר ושיווק למשקיעים נועדו מלכתחילה להגיע לחדלות פירעון. למרות שמאז התברר שטורה לא פעל לגמרי לבד, בזכות האגו הנפוח שלו שמו תמיד יהיה הראשון שיעלה בהקשר לשערוריית גולדמן זאקס שהסתיימה ביולי בפשרה של 550 מיליון דולר.

קונאן אובריאן, צילום: אי פי אי קונאן אובריאן | צילום: אי פי אי קונאן אובריאן, צילום: אי פי אי

10. NBC מפטרת את קונאן

ההחלטה שרשת NBC מתחרטת עליה יותר מכל ב-2010 היא להדיח את קונאן אובריאן מתפקיד מנחה הטונייט שואו כדי להחזיר אליה את ג'יי לנו - לאחר שתוכנית הפריים טיים שלו נכשלה. אחרי שהמוני מעריצים הקימו קול זעקה, קונאן ו-NBC הגיעו לפשרה כספית - הוא ויתר על הטונייט שואו ולא מזמן החל להנחות תוכנית חדשה בערוץ TBS. ג'ף זאקר, המנכ"ל שקיבל את ההחלטה המצערת, פוטר בינתיים מ-NBC.

11. מיזם הטלוויזיה המגושם של גוגל

בסקר שערך אתר Amplicate נמצא ש-55% מהמשיבים "שונאים" את גוגל טי-וי. התוצאות לא מבשרות טובות לגוגל, שהשיקה את הטלוויזיה שלה, זו עם המקלדת המסורבלת, ב-6 באוקטובר וזכתה מאז לביקורות איומות. דייויד פוג מהטיימס אמר שהשירות "לא מתאים למשתמש הממוצע". מלבד הממשק הפרימיטיבי (מי רוצה לנוח על ספה עם מקלדת על הברכיים? כל העניין בטלוויזיה זה שהיא לא מחשב), לגוגל טי-וי גם היו בעיות לקבל רישיון לשידור תכנים של רשתות פוקס, ABC, CBS ו-NBC. גוגל היתה אמורה להודיע בחודש הבא על רשימת חברות הטכנולוגיה שייצרו את המכשיר, אבל בינתיים התוכנית הוקפאה.

המקלדת הידועה לשמצה של גוגל טיוי המקלדת הידועה לשמצה של גוגל טיוי המקלדת הידועה לשמצה של גוגל טיוי

 

12. TLC מהמרת על שרה פיילין ומפסידה

הבלוגיספרה יצאה מדעתה כשהתפרסמה ההודעה על סדרה תיעודית בת 8 הפרקים בשם "אלסקה של שרה פיילין" שמפיקה רשת TLC, לא רק בגלל הסקרנות הטבעית לכל דבר שקשור ל"מאמא גריזלי" פיילין, אלא גם בגלל ההשקעה הכלכלית האדירה בה: מיליון דולר לפרק. זו היתה שנה מצוינת למותג שרה פיילין, אבל לא בטוח שכך גם לגבי עתידה הפוליטי: רבים לעגו לתוכנית, שבסופו של דבר התבררה כהחלטה שגויה של TLC.

תגיות