אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: פייסבוק הגיעה למקום השני בקידום סרטוני וידאו צילום: בלומברג

מחקר: פייסבוק הגיעה למקום השני בקידום סרטוני וידאו

בדיקה של כ-2,000 אתרים מעלה כי פייסבוק היא האתר השני בשליחת משתמשים לצפיה בסרטוני וידאו, לפני יאהו ואחרי גוגל. עליה גם בהפניות הווידאו מעיתונים

26.12.2010, 11:40 | יוסי גורביץ
לרשימת הראיות לכך שפייסבוק הופכת להיות האתר החשוב ברשת אפשר להוסיף גם את העובדה שפייסבוק הגיעה למקום השני - אם כי בהפרש ניכר - בהפניית משתמשים לאתרי וידאו, אחרי גוגל ולפני יאהו. כך עולה מנתוני דו"ח של החברות Brightcove ו-TubeMoguk שפורסם בסוף השבוע, המתייחס לרבעון השלישי של 2010. פייסבוק אחראית ל-9.6% מכלל הפניות הווידאו, בעוד גוגל אחראית לכ-55% ויאהו ל-8%.

הנתונים מעידים על ירידה בהפניות מגוגל ויאהו - שעמדו אשתקד על כ-62% ו-12% בהתאמה - לעומת עליה חדה בהפניות מפייסבוק, שב-2009 עמדו על כ-4%. באופן מפתיע, אף ששיעור הפניות הווידאו מטוויטר נחשב לזניח - פחות מחצי אחוז - הרי שמשתמשים צפו בסרטונים שאליהם הגיעו ממנו במשך זמן רב יחסית, כ-1:57 דקות בממוצע.

נתון מעניין נוסף בדו"ח הוא זינוק בשימוש בווידאו באתרי עיתונים: הם העלו 51% יותר סרטונים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, וברבעון השלישי של 2010 עברו לראשונה את אתרי השידור במספר הדקות שהזרימו לצופיהם. גם בלוגים וכלי תקשורת מקוונים אחרים רשמו עליה של 27% במספר הסרטונים שהעלו. עוד מצא הדו"ח כי כאשר משתמשים הגיעו לאתר חדשות בכוחות עצמם, הם בילו בו כ-1:27 דקות בממוצע, אך אם הגיעו אליו באמצעות חיפוש גוגל, בדרך כלל שהו בו 1:57 דקות, דבר שלהערכת החוקרים מעיד על שימוש גובר בגוגל ככלי להתעדכנות מהירה בחדשות.

תגיות