אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: וולו S60 - בטוחה, אבל מעניינת

מבחן רכב: וולו S60 - בטוחה, אבל מעניינת

בוולוו הבינו קצת באיחור שבטיחות זה טוב ויפה, אבל נורא משעמם. ה־S60 החדשה מנסה להתחמק מהמלכודת הזאת ולהכניס קצת פלפל לעניינים

27.12.2010, 10:24 | תומר הדר

לוולוו יש בעיה: המכוניות שלה בטוחות. בובות הניסוי שלה קמות בבוקר מאז שנות החמישים וחושבות בטיחות. הן מגיעות לעבודה, מתיישבות בשמחה במכונית, חוטפות כרית אוויר בפרצוף וחוזרות הביתה אל בית הבובות עם סימנים כחולים.

"בטיחות היא בעיה?" יזדעקו מנהלי בנקים מופנמים - וילטפו את הוולוו שלהם (בצבע קרם). אז זהו, שכן: לעתים נדמה כאילו בטיחות נהפכה לכל עולמה של היצרנית השבדית שקצת שכחה שמכוניות צריכות להיות גם מעניינות.

בוולוו ערים לבעיה, אבל מצד אחד רוצים לרצות את הלקוחות הנאמנים והשמרנים - ומצד שני חוששים שאלה ירצו פתאום קצת פלפל ויעברו למתחרות הגרמניות שמייצרות מכוניות לא פחות בטוחות מוולוו, אבל גם נחשקות.

בדיוק לשם כך נולדה הוולוו S60 החדשה. ראשית, היא בטוחה. יש לה מערכת שמסוגלת למדוד את המרחק מהמכונית שמקדימה אותה ולהאט במידת הצורך. את המערכת מתירה היבואנית לבחון רק במגרש סגור, ואנחנו לא הספקנו לעשות זאת. אם מתעלמים מסרטון מטריד ביוטיוב (נסו להקליד את המילים "S60" ו־"Crash" יחד), מדובר במכונית בטוחה.

ומה עם כל השאר? ובכן, קהל הלקוחות המסורתי של וולוו צפוי להתאכזב: S60 היא מכונית נחשקת, לאו דווקא כמתנת פרישה לפנסיה. מישהו בוולוו הורה למעצבים לשרוף את הסרגלים הוותיקים ולייצר מכונית עגלגלה, נאה, כמעט אגרסיבית, עם תא נוסעים שנראה מינימליסטי, אבל למעשה טומן בחובו שפע אביזרים נוחים לתפעול. יש אפילו מושבים בצבע כתום, והיא גם נוסעת היטב. יש לה הגה כבד משקל, שלדה קשיחה למדי ומתלים שמסוגלים לבלוע ביעילות את מפגעי הכבישים סביב ים המלח בלי יותר מדי תלונות.

נכון, וולוו S60 אינה חדה כמו ב.מ.וו סדרה 3 ופעולתה של תיבת ההילוכים (רובוטית, כפולת מצמדים) מעט מחוספסת, אבל אף לקוח של וולוו, ומדובר גם על הצעירים שבחבורה, לא יקנה את ה־S60 כדי לטוס בכביש ערד־סדום. לסיכום: הפעם בובות הריסוק של וולוו חזרו הביתה עם מזכרת חדשה: חיוך.  

וולוו S60 2.0T

מנוע: בנזין, נפח 1,999 סמ"ק, הספק מרבי 203 כ"ס, מומנט מרבי 32.6 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית - 230 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש - 8.0 שניות

צריכת דלק: 12 ק"מ לליטר (נתוני יצרן), 8.3 ק"מ לליטר (נתוני מבחן)

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 13

מחיר: 239 אלף שקל

תגיות