ישראל כץ: אור ירוק מריץ קמפיין פוליטי
שר התחבורה התייחס לטענות עמותת אור ירוק, שהאשימה אותו בעלייה שחלה במספר תאונות הדרכים ב-2010
"אור ירוק הוא ארגון עם זכויות אבל מדובר בקמפיין פוליטי שמריץ אותו אדם אלמוני בשם ראובן אדלר", כך אמר היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ במעמד הצגת נתיב התחבורה המהיר בכניסה לתל אביב. כץ התייחס לקמפיין שמנהלת נגדו עמותת אור ירוק. "ביקשתי מהם להיפגש כשנכנסתי לתפקיד אבל הם סרבו. אור ירוק ניצחה בקרב אבל הפסידה במלחמה – האוצר קיצץ 200 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית לדרכים ואני הוספתי כמאה מיליון. בראש אור ירוק עומד אדם פוליטי, שמספר שהם השקיעו עשרות ומאות מיליוני שקלים בהסברה וקמפיינים שלא משיגה את המטרות שהם רוצים. הלוואי והם היו משקיעים את הכסף בבטיחות בדרכים אולי התוצאות היו נראות אחרת", סיכם השר.
קודם לכן ערכה עמותת אור ירוק מסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2010. "שנת 2010 מסתיימת כשנת כישלון בכל הנוגע למאבק בתאונות הדרכים", אמר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "ישראל כץ נמנע מהצבת יעדים למניעת קטל בתאונות הדרכים וטוען שאין זה יאה למדוד את מספר ההרוגים בתאונות מאחר שכל אדם הוא עולם ומלואו", הוסיף אבואב.
מנתונים שהציב היום אבואב עולה כי בשנת 2010 נהרגו כ-380 בני אדם, עלייה של כ-8% בהשוואה לנתוני שנת 2009 בה נהרגו בכבישים 352 בני אדם. עוד הדגיש אבואב שנתון זה עומד בסתירה להמלצות ועדת שיינין, לפיהן היעד הלאומי של מדינת ישראל לשנת 2010 עומד על פחות מ-360 הרוגים בתאונות.
מנתונים שהציגה היום אור ירוק עולה שישראל היא המדינה היחידה מבין 12 מדינות מפותחות, שבה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2010. עוד עולה מנתוני אור ירוק שהשנה חלה עלייה במספר הרוכבים שנהרגו בתאונות, כמו גם עלייה במספר הולכי הרגל אשר נהרגו בתאונות.
עוד אמר אבואב: "שר התחבורה הצהיר על כך שמשרד התחבורה ישקיע 38 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות בשדרוג מערכת התחבורה הארצית. במקביל, קוצץ התקציב לשדרוג בטיחות התחבורה ב-200 מיליון שקל. האם לא היה ניתן להימנע מלקצץ סכום זה? כפי שכל שר נושא באחריות מלאה על תחומי הפעילות של משרדו, כך גם שר התחבורה והבטיחות בדרכים. לאור הנתונים הקשים, לא נותר לנו אלא לקוות כי התוכנית למאבק בתאונות הדרכים תיושם במלואה, תקציבים יוחזרו ובעקבותיהם - מספר ההרוגים יירד".
8 תגובות לכתיבת תגובה