אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: אור ירוק מריץ קמפיין פוליטי צילום: גיא אסיאג

ישראל כץ: אור ירוק מריץ קמפיין פוליטי

שר התחבורה התייחס לטענות עמותת אור ירוק, שהאשימה אותו בעלייה שחלה במספר תאונות הדרכים ב-2010

27.12.2010, 12:11 | תומר הדר וליאור גוטמן

"אור ירוק הוא ארגון עם זכויות אבל מדובר בקמפיין פוליטי שמריץ אותו אדם אלמוני בשם ראובן אדלר", כך אמר היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ במעמד הצגת נתיב התחבורה המהיר בכניסה לתל אביב. כץ התייחס לקמפיין שמנהלת נגדו עמותת אור ירוק. "ביקשתי מהם להיפגש כשנכנסתי לתפקיד אבל הם סרבו. אור ירוק ניצחה בקרב אבל הפסידה במלחמה – האוצר קיצץ 200 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית לדרכים ואני הוספתי כמאה מיליון. בראש אור ירוק עומד אדם פוליטי, שמספר שהם השקיעו עשרות ומאות מיליוני שקלים בהסברה וקמפיינים שלא משיגה את המטרות שהם רוצים. הלוואי והם היו משקיעים את הכסף בבטיחות בדרכים אולי התוצאות היו נראות אחרת", סיכם השר.

קודם לכן ערכה עמותת אור ירוק מסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2010. "שנת 2010 מסתיימת כשנת כישלון בכל הנוגע למאבק בתאונות הדרכים", אמר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "ישראל כץ נמנע מהצבת יעדים למניעת קטל בתאונות הדרכים וטוען שאין זה יאה למדוד את מספר ההרוגים בתאונות מאחר שכל אדם הוא עולם ומלואו", הוסיף אבואב.

מנתונים שהציב היום אבואב עולה כי בשנת 2010 נהרגו כ-380 בני אדם, עלייה של כ-8% בהשוואה לנתוני שנת 2009 בה נהרגו בכבישים 352 בני אדם. עוד הדגיש אבואב שנתון זה עומד בסתירה להמלצות ועדת שיינין, לפיהן היעד הלאומי של מדינת ישראל לשנת 2010 עומד על פחות מ-360 הרוגים בתאונות.

מנתונים שהציגה היום אור ירוק עולה שישראל היא המדינה היחידה מבין 12 מדינות מפותחות, שבה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2010. עוד עולה מנתוני אור ירוק שהשנה חלה עלייה במספר הרוכבים שנהרגו בתאונות, כמו גם עלייה במספר הולכי הרגל אשר נהרגו בתאונות.

עוד אמר אבואב: "שר התחבורה הצהיר על כך שמשרד התחבורה ישקיע 38 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות בשדרוג מערכת התחבורה הארצית. במקביל, קוצץ התקציב לשדרוג בטיחות התחבורה ב-200 מיליון שקל. האם לא היה ניתן להימנע מלקצץ סכום זה? כפי שכל שר נושא באחריות מלאה על תחומי הפעילות של משרדו, כך גם שר התחבורה והבטיחות בדרכים. לאור הנתונים הקשים, לא נותר לנו אלא לקוות כי התוכנית למאבק בתאונות הדרכים תיושם במלואה, תקציבים יוחזרו ובעקבותיהם - מספר ההרוגים יירד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
טוב עשו שקצצו את תקציב הרשות למלחמה בתאונות הדרכים
ולגבי העליה - כל מי שלוקח קורס מבוא לסטטיסטיקה יודע שיש שונות ותנודתיות במספרים, בלי כל מובהקותטטיסטית. כפי שכתבו המגיבים לפני: ביחס לשנים עברו, המגמה היא ירידה בתאונות הדרכים. צריך לסגור את העמותה הזו שמעודדת את האוצר לחלוב מהנגים מסים נוספים כגון: מס על נסיעה בכביש מהיר בהתאם לתנאי הדרך (לא מצחיק)
זה סתם כסף שזורקים לפח , צריך לבטל את הרשות לגמרי  |  27.12.10
7.
סתם דמגוגיה. מצבינו מבחינת הרוגים בכבישים טוב יותר ממרבית מדינות העולם
טוב יותר מארה"ב או רוב מדינות אירופה לדוגמה. וזה לא משנה באיזו שיטת יחס הרוגים בודקים, מצבינו טוב מאוד יחסית לעולם. שיטות המדידה הרווחות: הרוגים למספר כלי רכב הרוגים למספר בעלי רשיון נהיגה הרוגים למספר ק"מ נסועה שנתית הרוגים למספר תושבים במדינה כל מדינה מעדיפה את שיטת המדינה אשר יוצרת מצג של מצב טוב יותר (סין תבחר בתושבים, ארה"ב בכלי רכב וכדומה). אנו במצב טוב יותר מרובן. בכל מקרה, כיום יש חצי מכמות ההרוגים לשנה מאשר שהיו בשנות השבעים, בעוד האוכלוסיה הוכפלה (!) וכמות כלי הרכב גדלה בסדר גודל שלם! פי 10 יותר כלי רכב! במספר הרוגים קטן כמו שיש בישראל, מספר מועט של תאונות קטלניות מהווה שינוי של אחוז ניכר בתוצאה הסופית. כמו כן, גם שיטת ספירת ההרוגים: המעבר לספירת נפטרים עד חודש ממועד התאונה, כנהוג במדינות המערביות. השיפור בעיקרו נבע משיפור ניכר בתשתיות ובבטיחות כלי הרכב. תהליך זה התחיל לפני שנכנס השר לתפקידו. אי לכך, לא ניתן לזקוף לרעתו, או לזכותו, את מצב הבטיחות. זהו תהליך ארוך. קודם שיהיה שר תחבורה קדנציה שלמה ואח"כ ניתן לשפוט אותו. אנא מכם, נסו למצוא שר תחבורה שכזה. אם כל הכבוד לעמותות, ויש הרבה כבוד אמיתי, גדר הפרדה בין נתיבים נגדיים בכביש סואן מועילה יותר מכל ההסברה שבעולם.
אייל , חיפה  |  27.12.10
5.
אור ירוק? מי הם?
איני מתומכי ישראל כ"ץ ואיני בדרכו הפוליטית כלל. צריך להחשיב את פועלו בחילוץ מספר פרויקטים תחבורתיים שהיו תקועים. אפשר להתפעל מכושר הניסוח שלו בסוגיות משרדו (תחבורה) ופוליטיות (שם הוא אשף. אבל מה כל זה נותן לעדת הפונקציונרים מטעם עצמה זכות לצאת במסע שסוי נגדו? מי מינה אותם לטהרני ה"פעולה הנכונה" בנעשה במערכות התחבורה בארץ? המצב המטורף ששורר בכבישים בישראל הוא תוצאה של קיומה של תשלובת שמעורבים בה: משרד החינוך -שלא מתחיל מהשורש בחינוך לבטיחות באופן רציני. משרד לביטחון פנים -שלא מצליח לכוון את המשטרה לאכוף נכון את החוקים . משטרת ישראל-שלא אוכפת עבריינים כי אם תופסת "קורבנות" אקראיים לתשלום קנסות ועסוקה ב"מבצעים" ראוותניים עם הרבה יח"צ משרד הפנים- שלא אוכף על רשויות מקומיות להתאים שבילי אופנים. ומעל לכל ממשלות ישראל לדורותיהן (מ1968) שמקבעות את המצב שיש אוכלוסיות שהולכות וגדלות שאכיפת החוק הכללי עליהן לא מיושמת (מתנחלים ונערי גבעות למיניהם) שיחסם לחוקים הכללים מחלחל לכלל האוכלוסיה וכמובן לכבישים .
דיוגנס  |  27.12.10
4.
צודק אבוהב - השר כץ רק הציב שלטים ....
כל הפרוייקטים האמורים להתבצע בעתיד נמצאים רק על גבי שלטים (שכבר כוסו והוסתרו) המפארים את השר כץ ואדונו ביבי שמתחייבים על פרוייקטים תעבורתיים שכלל לא החלו ואמורים להסתיים בכלל מעבר לקדנציה הנוכחית שלהם... ובינתיים - מס ההרוגים התאונות הדרכים רק גדל...
אופטיסימי , צפון  |  27.12.10
לכל התגובות