אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הח"כים העניקו פטור מבלו לנוחי דנקנר: ההפסד למשק - 13 מיליון שקל בשנה צילום: סיון פרג'

הח"כים העניקו פטור מבלו לנוחי דנקנר: ההפסד למשק - 13 מיליון שקל בשנה

ועדת הכספים אישרה את צווי העלאת הבלו על צריכת דלקים, אך החריגה את ההעלאה על מחיר הפטקוק - דלק שמשתמשת בו רק תעשיית המלט בישראל; המרוויח הוא מפעל נשר מקבוצת אי.די.בי

27.12.2010, 16:41 | תומר אביטל

ועדת הכספים אישרה את צווי העלאת הבלו על צריכת דלקים. הצווים ישפיעו על מחירי הבנזין, סולר, קרוסין, ביודיזל, קוקס, קוקס למחצה ותעבורות דלק. מחירי הדלק ייתיקרו ב-20 אגורות ב-2011, ו-20 אגורות נוספות ב-2012.

 מחיר הבנזין אוקטן 95' צפוי לעלות ל-7 שקלים מינואר 2011.

עם זאת, הוועדה בלמה את העלאת הבלו על מחיר הפטקוק - דלק שמשמש את תעשיית המלט בישראל, וקבעה כי העלאתו תידחה בשלוש שנים.

גורמים בוועדה ציינו כי לוביסטים מחברת גורן עמיר קידמו את הפטור עבור נשר. מפעל המלט מקבוצת אי.די.בי שבשליטתו של נוחי דנקנר הוא המפעל היחיד בישראל שמשתמש בדלק זה. לדבריהם, מדובר בהפסד של כ-13 מיליון שקל לשנה למשק הישראלי. ההחרגה קודמה על ידי ח"כ אמנון כהן (ש"ס).

ערן יעקב, סמנכ"ל לתכנון וכלכלה ברשות המסים, הסביר בדיון כי מטרת ההעלאה הינה להפחית את הזיהום הכרוך בשימוש בדלקים באמצעות עידוד אזרחים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית במקום ברכבים פרטים המגבירים את תצרוכת הדלק. לגבי צו העלאת הבלו על הפחם אמר יעקב, שהפחם ממוסה כיום בשיעור נמוך במיוחד בהשוואה למקובל בעולם, וכי מעבר לפן הפיסקאלי, מדובר בחומר גלם מזהם והמטרה היא לעודד שימוש בתחליפים, כגון גז וביו-דיזל.

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא "אדיש לשינוי המוצע להעלאת המס על הפטקוק". עם זאת, במשרד הדגישו כי "ניכר כי החלפת הפטקוק בדלק ידידותי יותר לסביבה תביא לשיפור במאזן פליטות גזי החממה".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לבטל את גזילת כספי הציבור
לא מובן כלל מה המטרה של הורדת המס: יש מפעל פרטי בלעדי בארץ משתמש בדלק מזהם אמור לשם מס ישיר על הדלק (שגם מזהם) שאותו הוא צורך ונבחרי העם כורעים תחת לוביסטים ומשחררים כספי ציבור לידים פרטיות. עד היכן תגיע השחיתות. מייד למצוא את הדרך לבטל החלטה זו !!!!
יובל מהשרון , השרון  |  28.12.10
3.
היכן הצדק
טוב אז היום מבינים הון דת ושלטון מחוברים. לא חדש העניין. המסקנה שכל אזרח בעל רכב שיתרום 100 שקלים ונוכל לשכור את שירותי הלוביסטים ויורידו את הבלו לרכבים פרטיים. לא נשתמש בלוביסטים אז נמשיך להיות בחיטים והאוצר ימשיך להכנס לנו לכיס. אולי כשהתשומות שלנו יעלו אז גם נעלה את עלות השכר שלנו. זה המענה לעליית מחירי המוצרים עקב עליה במחירי התשומות. גם כח אדם הוא תשומה שאת מחירה ניתן לעלות עקב עליה בתשומות כדי ליצר ולשמר כח אדם
מאס בפוליטיקאים  |  27.12.10
לכל התגובות