אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": ישראל תאמץ תקינה לרכב חשמלי כבר בשנה הבאה צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": ישראל תאמץ תקינה לרכב חשמלי כבר בשנה הבאה

התקינה בישראל תתבסס על התקינה האירופית המגובשת בימים אלה, למרות שבאירופה תיכנס לתקופה רק בשנת 2013

28.12.2010, 06:59 | תומר הדר

משרד התחבורה פועל בימים אלה לקדם אימוץ ישראלי של התקינה האירופית לרכב חשמלי אשר אמורה להיכנס לאירופה בשנת 2013 כבר בשנה הקרובה, כך נודע ל"כלכליסט".

תקינת רכב היא מכלול הסטנדרטים הנדרשים לשיווקו של רכב במדינה מסוימת, כאשר התקינות המקובלות בישראל הן האירופית והאמריקאית. התקינה האירופית לרכב חשמלי, כאמור, צפויה להיכנס לתוקף לראשונה רק בשנת 2013, אך המפרט הטכני של התקינה מגובש כבר בימים אלה באירופה וייושם בישראל בקרוב. המפרט שיכנס לתוקפו בישראל דומה למפרט התקינה הרגיל לרכב אירופי, אך יכלול בין השאר גם התיחסות לתקנים המחייבים לנושא טעינת הרכב, הסוללה והמכלולים החשמליים.

מקרה שכזה, שבו תקינה אירופית לרכב מיושמת בישראל עוד לפני יישומה באירופה, אינו נדיר - בספטמבר 2007 הודיע משרד התחבורה, ברשות שר התחבורה דאז שאול מופז, על חיוב להתקין מערכת בקרת יציבות אלקטרונית בכל רכבי הנוסעים החל בינואר 2010, בעוד שעל פי התקינה האירופית מערכת זו תהיה בגדר חובה רק בשנת 2012.

יישומה הקרוב של התקינה האירופית לרכב חשמלי עשוי להסביר את זרם אבות הטיפוס של רכבים חשמליים אשר מיובאים לישראל בימים אלה. בשבועות האחרונים הודיעו מספר יבואניות רכב על יבואן של מכוניות אב טיפוס חשמליות לישראל לצורך ניסוי, כך לדוגמה הודיע משרד התחבורה לפני מספר שבועות על הענקת אישורים לחברת דוד לובינסקי ליבואן של צמד מכוניות חשמליות מתוצרת פיז'ו וסיטרואן. גם כלמוביל, יבואנית מיצובישי, נמצאת בימים אלה בעיצומו של תהליך יבוא לשלוש מכוניות חשמליות מסוג מיצובישי IMIEV. קבוצת קרסו, יבואנית רנו, הגישה לאחרונה בקשה ליבוא של רנו קנגו ZE חשמלי.

במשרד התחבורה לא הגיבו לדברים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
עמדת טעינה מנוהלת -רק מול חברת חשמל ולא מול בטר פלייס
אני מקווה שהתקנות לא יגבילו אותנו לטעון בבית , אלא רק למנוע אפשרות של טעינת יתר במקרה של עומס על הרשת. אין לספק טעינה (סך הכל בטר פלייס זה מערכת ניהול, ודי פרימיטיבית) שום גישה אם בעל הנכס לא רוצה- כמו חניון בעבודה וכולי ברוב המקרים לא צריך את בטר פלייס . לא בבית לא בעבודה , וחברות הדלק יוכלו לספק שרותי טעינה בתחנות הדלק.
צביקה החשמלי  |  01.01.11
7.
תגליות הגז הטבעי, והתועלת שתצמח מהן למשק התחבורה בישראל
הבעיה הגדולה ביותר שעומדת בפני יצרני/ספקי הגז הטבעי, היא למה הוא יכול לשמש, ולמי ניתן בכלל למכור אותו. גז טבעי, בניגוד לדלקים נוזליים, אינו יכול לשמש כדלק לתחבורה או לתעשיה, ולכן אין לשום גורם, ענין או צורך בשימוש בגז, מלבד מאשר לחברת החשמל, וחברות המפעילות כבשנים גדולים, כגון מפעלי מלט, מפעלי פלדה, או מפעלי זכוכית. וכאן באה נקודה מעניינת:- אם נגדיל באמצעות הגז את ייצור החשמל במדינה, נוכל להסב את האנרגיה שתיווצר להנעת כלי רכב. איך? פשוט מאד! חברת בטר פלייס BETTER PLACE תמכור להמוני בית ישראל אלפי מכוניות רנו פלואנס חשמליות, אלו ישתמשו באנרגיה שתיוצר ע"י שימוש בגז טבעי, לטעינת הסוללות שברכב, ולא נזדקק עוד לדלקים נוזליים ותזקיקי נפט! ובא לציון גואל!
עידן , לפני שפיים  |  30.12.10
לכל התגובות