אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינקרדימייל חידשה את חוזה הפרסום עם גוגל

אינקרדימייל חידשה את חוזה הפרסום עם גוגל

החשש לעתיד השת"פ, האחראי ל־75% מהכנסות אינקרדימייל, טלטל את החברה בשנה האחרונה

28.12.2010, 09:42 | ניר צליק
אנחת רווחה במשרדי יצרנית תוכנת הדואר האלקטרוני אינקרדימייל: החברה חתמה עם גוגל על הסכם פרסום חדש, שיהיה תקף החל מהחודש הבא, בתנאים דומים להסכם הקודם בין החברות. שיתוף הפעולה עם גוגל הוא המקור ל־70%–75% מהכנסות אינקרדימייל, ולאור חששות מאי־חידוש שיתוף הפעולה צנחה במרץ האחרון מניית אינקרדימייל ב־20%.

לדברי ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל אינקרדימייל, "אנחנו נרגשים מאוד מההסכם. בשנה האחרונה זה היה ענן כבד מעלינו, כי אנשים חששו שגוגל לא תשתף איתנו פעולה יותר". החשש הוביל את אינקרדימייל לפטר 20 בודקי תוכנה ולעצור את חלוקת הדיבידנד כדי לצבור מזומנים. החברה גם מינתה השנה את מנדלבאום למנכ"ל במקום עופר אדלר, שהקים את החברה ב־1999 עם בן דודו ירון אדלר.

בתחילת הדרך התבססה אינקרדימייל על מכירת גרסאות פרימיום של תוכנת הדואר האלקטרוני שפיתחה, אך בשנים האחרונות שונה המודל העסקי. כיום נשאלים מורידי תוכנת הדואר אם ברצונם לשנות את עמוד הבית שלהם לזה של אינקרדימייל. מדובר בעמוד בית דומה לשל גוגל, שהחיפושים בו מעלים לצד התוצאות את הפרסומות של גוגל. לחיצה על פרסומת מזכה את אינקרדימייל באחוז מסוים מההכנסות, לפי ההסכם שחתמה עם גוגל.

מנדלבאום אמר אתמול כי חלק מהקושי לחתום על הסכם עם גוגל נבע מדרישותיה: "חברות רבות ברחבי העולם מנסות לגרום לצרכנים להוריד את המוצרים שלהן יחד עם מוצרים אחרים. גוגל מנסה לגרום לכך שצרכנים יידעו בדיוק מה הם מורידים, כדי שיוכלו לבחור גם מה לא להוריד. עבדנו עם גוגל בארבעת החודשים האחרונים כדי להגיע לעמק השווה, ואנחנו חושבים שהשינויים שגוגל עושה טובים לצרכנים".

תגיות