אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וולמארט וחברות נוספות ישקיעו חצי מיליארד דולר בחנות מקוונת בסין צילום: בלומברג

וולמארט וחברות נוספות ישקיעו חצי מיליארד דולר בחנות מקוונת בסין

360Buy היא אחת מהחברות המובילות בתחום הקניות ברשת במדינה עם מספר הגולשים הגבוה בעולם: היקף הסחר בחנות צפוי להסתכם השנה ב-1.5 מיליארד דולר

28.12.2010, 10:46 | יוסי גורביץ

הסטארט-אפ הסיני 360Buy, המפעיל חנות מקוונת הצומחת במהירות, זכה להשקעות בסך חצי מיליארד דולר מצד שישה משקיעים, בהם ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט - כך דיווח אמש (ב') ה"ניו יורק טיימס". לוולמארט יש כ-200 סניפים בסין.

דוברת של 360Buy, לי ג'ינג, אישרה את הידיעה, אך נמנעה מלציין את הסכום המדויק שהשקיעה וולמארט, שמצדה נמנעה מלהגיב.

תחום הקניות המקוונות בסין צומח במהירות: על פי נתוני חברת המחקר i-Research, הממוקמת בשנחאי, בשנת 2010 צפוי הסחר באינטרנט להגיע בסין להיקף של 75 מיליארד דולר, לעומת 8.5 מיליארד דולר בלבד ב-2007. במקרים רבים הסחורה מגיעה אל הלקוח הסיני במהירות ממרכז מקומי הקרוב אליו, באמצעות שליח.

חברת 360Buy, שה"ניו יורק טיימס" אף משווה לאמזון, היא אחת החברות המובילות בתחום הקניות המקוונת. בשנת 2008, שנת הפעולה הראשונה שלה, היא מכרה סחורה בשווי 200 מיליון דולר. עד סוף 2010, מעריכים בחברה, היא צפויה להגיע להיקף סחר של 1.5 מיליארד דולר. מייסד החברה, ליו קוויאנגדונג בן ה-37, סיפר כי החל את הקריירה שלו כמוכר תוכנה בדוכן קטן, ולאחר מכן פתח רשת חנויות ברחבי סין.

בסין נמצא המספר הגדול ביותר של משתמשי אינטרנט בעולם: על פי הערכות הממשלה בבייג'ינג, יש כ-420 מיליון גולשים ברחבי המדינה. החברה המובילה בתחום הסחר המקוון בסין היא Taobao, חברת בת של Alibaba. בניגוד ל-360Buy, טאובאו איננה מנהלת סחורה בעצמה אלא מהווה מעין בזאר אלקטרוני, שמפגיש בין לקוחות וסוחרים.

תגיות