אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקרב על הגביע - מבעבע איטלקי מול שמפניה צרפתית צילום: shuterstock

הקרב על הגביע - מבעבע איטלקי מול שמפניה צרפתית

יצרני המבעבעים האיטלקים נחלו ניצחון ראשון במאבק מול עמיתיהם הצרפתים: בציר 2010 הניב 380 מיליון בקבוקים ועקף את תפוקת השמפניה

06.01.2011, 09:43 | סוכנויות הידיעות

הבציר של 2010 ייזכר בקרב יצרני היין האיטלקיים כשנה בה הצליחו לעקוף את היינות המבעבעים הצרפתיים ובראשם השמפניה המפורסמת. תפוקת היינות המבעבעים באיטליה טיפסה ל-380 מיליון בקבוקים, ועקפה את השמפניה הצרפתית ב-10 מיליון בקבוקים.

הנתונים, המתבססים על הערכות איגוד מומחי היין האיטלקי, מתייחסים לכמות הבקבוקים, ולא לשוויים. במונחים של שווי השמפניה הצרפתית עדיין מותירה את המבעבעים האיטלקים הרחק מאחור.

היריבות בין שתי יצרניות היין המובילות בעולם קיימת מזה שנים רבות - הצרפתים טוענים כי הם שמים דגש על איכות בעוד האיטלקים מתמקדים בכמות. על עובדה אחת אין עוררין - היינות האיטלקיים זולים יותר. מחיר של בקבוק באיכות בינונית עד גבוהה של ספומנטה (מבעבע איטלקי) נע בין 18-8.5 יורו, והבקבוקים השמורים עולים עד 45 יורו, פחות ממחצית המחיר של השמפניה.

גורם המחיר היווה יתרון ליינות האיטלקים בעת המשבר הכלכלי. היצוא של יינות מבעבעים עלה ב-17% בתשעת החודשים הראשונים של 2010. רוסיה אחראית לחלק ניכר מעלייה זו - יבוא היינות האיטלקים עלה ב-166%.

בעקבות המגמה, וינאיטלי (Vinitaly) – יריד שנועד לקדם את היינות האיטלקיים ברחבי העולם – יעמיד את היינות המבעבעים במוקד. היריד ייערך ב-2011.

"יש לנו מספר אינדיקטורים שמצביעים על הצלחה הולכת וגדלה ליינות המבעבעים שלנו, אך עדיין מצפה לנו דרך ארוכה לפני שנגיע לרמות של השמפניה", אמר ג'יאובני מנטובאני, מנהל היריד. "עם זאת, אנחנו יכולים לראות כיצד כמה מוצרים בתחום הזה מתחילים להפוך למותג", הוסיף.

תגיות