אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות המסים על המוקד: "לא נגישה מספיק לאזרחים" צילום: חיים צח

רשות המסים על המוקד: "לא נגישה מספיק לאזרחים"

ועדת פניות הציבור דנה בנושא חוסר הנגישות של רשות המסים לאזרחים לקראת מועדי הגשת דו"חות המס. רשות המסים בתגובה: "גם אנחנו חושבים שיש בעיה. אנחנו בעיצומו של הקמת מוקד חדש"

28.12.2010, 15:24 | הדר קנה

ועדת פניות הציבור קיימה היום (ג') דיון בנוגע לחוסר הנגישות של רשות המסים לאזרחים ובכלל זה, חוסר במענה טלפוני מספק. זאת לאור תקופות לחץ לקראת מועדי הגשת דו"חות מס. בדיון השתתפו בהשתתפות נציגי רשות המסים ולשכת יועצי המס.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הודיע כי לקראת הדיון החליט לנסות בעצמו לייצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של רשות המסים, אך לאחר המתנה של יותר מ-50 דקות, ניתק את השיחה. מקלב אמר שרשות המסים חייבת להיות נגישה ואם צריך - אז גם להגדיל את המוקד הטלפוני ולשכור שירותי ייעוץ חיצוניים לצורך רה-ארגון בכל הנוגע לקשר עם הציבור.

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), ששמע מנציגי לשכת יועצי המס על הקשיים בהם נתקלים אנשי המקצוע בבואם לקדם את ענייני לקוחותיהם, אמר שמדאיג אותו יותר חוסר המענה לו זוכים אזרחים מן השורה, שפונים ישירות ללא תיווכם של יועצי המס. מיכאלי: "כל פנייה לרשות המיסים מלווה בכאב ראש גדול. פעמים שהקושי הוא להגיע פיזית לפקיד הרלוונטי ופעמים שהקושי הוא לזכות למענה אנושי בטלפון".

יו"ר ועדת הקשר עם רשויות המס בלשכת יועצי המס, אוהד דבורה, אמר שלשכת יועצי המס מייצגת 300 אלף עסקים. לדבריו, יועצי המס נתקלים בבעיות רבות במענה.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "גם אנחנו חושבים שיש בעיה ועושים את מירב המאמצים, תחת התנאים הקיימים, לתת מענה ראוי. מעבר לכך כבר היום אנחנו בעיצומו של תהליך להקמת מוקד חדש שייתן מענה טוב יותר לאזרח".

תגיות