אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקום לאופטימיות: מכירות עונת החגים השנה - הטובות ביותר בארה"ב מאז 2005 צילום: בלומברג

מקום לאופטימיות: מכירות עונת החגים השנה - הטובות ביותר בארה"ב מאז 2005

לפי "וול סטריט ג'ורנל", המכירות עלו בשיעור של 5.5%; אנליסט: "צרכנים שוב מחפשים איפה לבזבז. הם חשים בטוחים יותר מאשר בעבר"

28.12.2010, 19:03 | סוכנויות הידיעות

המגזר הקמעונאי בארצות הברית נהנה מעונת החגים הטובה ביותר מאז שיאי המכירות שנרשמו ב־2005, אף כי הקמעונאים עדיין נערכים לשנה מאתגרת - בעיקר על רקע עליית מחירי הדלק והכותנה.

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב, כולל מכוניות, עלו בשיעור של 5.5% בין 5 בנובמבר ל־24 בדצמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך לפי מאסטרקארד ספנדינגפאלס, חטיבה של מאסטרקארד העוקבת אחר נתוני מכירות.

מדובר בעלייה החדה ביותר מזה חמש שנים, כאשר הוצאות הצרכנים טיפסו לרמה של 584.3 מיליארד דולר לעומת 566.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב־2007. העלייה השנתית של 5.5% היתה גבוהה מתחזית איגוד הקמעונאים הארצי שעמדה על 3.3%.

"אם לסכם בקצרה, עונת החגים הזו משמחת מאוד", אומר שריף מיטיאס, שותף ב־T.A קירני, חברת ייעוץ בינלאומית. "צרכנים שוב מחפשים איפה לבזבז. הם חשים בטוחים יותר מאשר בעבר", ציין.

הנתונים אינם משקפים את השפעות סופת השלגים העזה אשר פגעה ברוב שטחו של החוף המזרחי בארה"ב יום לאחר חג המולד, בבוקסינג דיי — אחד מימי הקניות העמוסים ביותר. עתה הרשתות מצפות כי הלקוחות ידחו את הקניות שתכננו לבוקסינג דיי ולא יזנחו אותן כליל. עם זאת, עדיין קשה להעריך כמה זמן יחזיק מעמד אמון הקמעונאים עבור הלקוחות והחנויות כאחד. מדד אמון הצרכנים שהתפרסם ביום חמישי שעבר הצביע על רמות האמון הגבוהות ביותר מאז יוני. סקרים אחרונים שנערכו בקרב מנכ"לים וסמנכ"לי כספים הראו כי מספר גדל והולך של חברות מתכנן להגדיל את היקף שכירת העובדים ואת ההוצאות במהלך 2011.

לפי תחזית הכלכלן מייקל פרולי מג'יי.פי מורגן, הוצאות הצרכנים עתידות לעלות ב־3.5% ב־2011, הקצב המהיר ביותר מאז 2004.

במהלך עונת החגים השיפור הדרמטי ביותר נרשם במכירות הביגוד, אשר עלו ב־11.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכירות מוצרי האלקטרוניקה עלו ב־1.2% בלבד, ואילו מכירות התכשיטים זינקו ב־8.4% לאחר כמה שנים חלשות.

דאגה גוברת עבור יצרני הביגוד והמוצרים לבית ב־2011 היא השפעת עליית מחירי הכותנה. אנדרו טננבאום, מנכ"ל קפיטל ביזנס קרדיט, המממנת יצרנים קטנים ובינוניים, צופה כי המחירים הקמעונאיים של מוצרים בעלי תכולת כותנה גבוהה יעלו ב־10% לפחות עבור מוצרים שיתחילו להגיע לחנויות בקיץ 2011. עליית מחירי הכותנה היא "עניין גדול", מדגיש פיט נורדסטרום, מראשי כלבו היוקרה נורדסטרום.

תגיות