אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אשטרום במשא ומתן לרכישת הנסון תמורת 450 מיליון שקל צילום: הרצל שפירא

בלעדי ל"כלכליסט": אשטרום במשא ומתן לרכישת הנסון תמורת 450 מיליון שקל

חברת הבנייה סיימה את בדיקת הנאותות בהנסון בשבוע שעבר. אפריקה, עזריאלי וקבוצת שפיר העדיפו לא להיכנס למו"מ

30.12.2010, 07:03 | גולן חזני

קבוצת אשטרום מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת הנסון ישראל. ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ מתנהל סביב מחיר של 700 מיליון שקל לחברה, אם כי המחיר כולל קופת מזומנים של 250 מיליון שקל, שאותו ניתן למשוך מיידית כדיבידנד, כך שהמחיר האמיתי שתשלם אשטרום הנו כ־450 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, החברה חזרה למדף לאחר שלפני שנה ביטלה כלל תעשיות את העסקה לרכישתה לאור אינדיקציות כי הממונה על הגבלים עסקיים לא תאשרה. הניסיונות האחרונים נעשו על ידי יאיר חסון, זכיין ברגר קינג ופלייבוי בישראל בעבר, שקיבל אופציה מבעלי הנסון, התאגיד הגרמני היידלברג, למכירת החברה. חסון הציע את החברה לשורה של חברות ישראליות, בהן אפריקה ישראל, קבוצת שפיר וקבוצת עזריאלי, אולם אלה לא נכנסו למו"מ.

מי שכן הביעו עניין בעסקה ונכנסה למו"מ מתקדם כאמור הנה אשטרום שבבעלות חמש משפחות, בראשות חיים גירון, אברהם (רמי) נוסבאום, ליפא משורר, משפחת רובין ומשפחת הייבלום. אשטרום, שמנוהלת בידי רמי נוסבאום וליפא משורר, נכנסה לבדיקות נאותות שאותן סיימה בשבוע שעבר.

אשטרום נחשבת לאחת מקבוצות הבנייה הגדולות בישראל ופעילה בארץ ובחו"ל באמצעות חברות־בנות כמו אשדר בתחום הבנייה למגורים, אשטרום אינטרנשיונל הפעילה בפרויקטים בחו"ל וכן אשטרום תעשיות. החברה מקימה פרויקטים לאומיים בתחום התשתיות כגון גשרים, מחלפים, כבישים, נמלי ים, רכבות, ועם הפרויקטים שהקימה נמנה נמל היובל (המרינה הכחולה באשדוד), והיא שותפה גם בהקמת הרכבת הקלה בירושלים. הכנסות החברה עומדות על כ־780 מיליון דולר בשנה.

הפעילות של הנסון סינרגית לפעילות של אשטרום בתחום הבנייה והתשתיות. אשטרום, כמו הנסון, מחזיקה במחצבות בישראל. עם זאת, אישורי ההפעלה של הנסון לחלק מהמחצבות שבבעלותה מסתיימים בשנים הקרובות ונושא זה הרתיע חלק מהרוכשות.

אשטרום נכסים רכשה השבוע את חלקה של פולאר בחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים. עד היום החזיקה פולאר ב־17.5% ממניות הפרויקט. שווי העסקה נקבע על 26 מיליון שקל, כאשר העסקה דורשת את אישורי משרדי התחבורה והאוצר מכיוון שהמדינה אמורה לקבל לרשותה את הפרויקט בעוד 27 שנה.

מאשטרום לא נמסרה תגובה.

תגיות