אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": טויוטה מובילה במספר קריאות השירות ל־2010

בלעדי ל"כלכליסט": טויוטה מובילה במספר קריאות השירות ל־2010

76.4 אלף כלי רכב זומנו השנה לקריאה חוזרת, 33 אלף מהם של טויוטה. ברשימת המותגים, סובארו שנייה עם 7,600 מכוניות

30.12.2010, 11:33 | תומר הדר

טויוטה היא מובילת הריקולים לשנת 2010, כך עולה מנתונים פנימיים של משרד התחבורה שהגיעו לידי "כלכליסט", המפרטים את סוגי וכמויות המכוניות שזומנו השנה לקריאות חוזרות (ריקול). בסך הכל, מתוך 76,421 רכבים שזומנו לקריאה חוזרת ב־2010, 33,624 היו מתוצרת טויוטה. לחלק ניכר מהיקף קריאות השירות שאליהן זומנו השנה מכוניות טויוטה אחראית הקורולה - 23,251 מכוניות מדגם זה זומנו למוסכי היבואן לביצוע שדרוג של דוושת התאוצה של הרכב. יצוין כי נתוני משרד התחבורה אינם סופיים ואינם כוללים ריקולים אפשריים שעדיין עלולים להיות מוכרזים בימים האחרונים של השנה. במקום השני אחרי טויוטה ברשימת המותגים שמכוניותיהם זומנו לריקול השנה נמצאת סובארו, עם 7,609 מכוניות. עם זאת, ביפנאוטו יבואנית סובארו נוהגים לדווח למשרד התחבורה גם על תיקונים שאינם בטיחותיים כריקול.

נושא הקריאות החוזרות עלה לכותרות בינואר 2010, לאחר שחטיבתה האירופית של טויוטה הודיעה על ריקול שבמסגרתו זומנו מעל מיליון לקוחות לתיקון של כשל אשר עלול להתרחש בדוושת התאוצה המותקנת בכמה דגמים פופולריים של החברה, כגון הראב 4. כתוצאה מהריקול של טויוטה מיהרו יצרני רכב רבים להכריז ב־2010 על ריקולים, מחשש לפגיעה בתדמיתם עקב גילוי ליקויים. יצרנים רבים מיהרו גם להכריז על תיקונים, אך בחרו שלא לכנותם "ריקול", מחשש לפגיעה תדמיתית. ביוני הגיש שר התחבורה לאישור ועדת הכלכלה תקנה ולפיה רישיון הרכב של מכוניות שזומנו לריקול לא יחודש אם הריקול לא בוצע כמתבקש. התקנה אושרה בספטמבר. נתוני משרד התחבורה חושפים גם מיהם היבואנים אשר זימנו את מספר הלקוחות הגדול ביותר. כצפוי, במקום הראשון נמצאת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, ואולם, במקום השני נמצאת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי וקרייזלר, עם 7,677 רכבים. במקום השלישי נמצאת יפנאוטו יבואנית סובארו עם 7,609 מכוניות.

מיוניון מוטורס נמסר: "קריאות השירות בתעשיית הרכב קיבלו גוון שונה השנה מתוך ההבנה שכדי לבצע שיפור של מוצר קיים יש לקרוא ללקוחות כדי להיטיב עמם, ולא רק מטעמי בטיחות. מדובר בחלק מתהליך של שיפור מתמיד של המוצר שנעשה פעמים רבות מטעמי זהירות מונעת. גם הקהל ידע השנה לקבל את קריאות השירות כפעילות שמטרתה להיטיב עם המוצר הקיים". מיפנאוטו נמסר: "מרבית הרכבים (5,950 רכבים) טופלו במסגרת 'Service Campaign' של יצרן הרכב לעדכון התוכנה לחישוב פליטת המזהמים מהממיר הקטליטי. אין מדובר בריקול, וחשוב לא להטעות. 1,208 רכבים זומנו להחלפת חיישן זווית ההיגוי שנועדה לאפשר שליטה על מערכת השמע, מגלגל ההגה לנוחות הנהג". ממכשירי תנועה נמסר: "יש להפריד בין המותגים השונים של מכשירי תנועה (סוזוקי וקרייזלר) ולא לראות אותם כמותג אחד (סוזוקי - 7,363, קרייזלר - 314). נוסף על כך, כ־80% מהמכוניות שהוזמנו לביצוע ריקול, הוזמנו בשל תיקון אחד שעניינו החלפת שלושה ברגים בבסיס מראת צד של הרכב - תקלה קלת ערך. חומרת ריקול אחד אינם כשל האחר".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
כן כנראה שהמאזדה לא סתם בראש המכירות - יש לנו 2 רכב מעולה ואמין
מה שנעשה בעוד כמה ימים נראה את השינוי בגניבה של שווי הרכב ואם יהיה שינוי לרעה נחזיר אותו ונרכוש את הדגם החדש של ה-2 בסה'כ 100 CC פחות וחיסכון משמעותי באחזקה לא כדאי להמשיך לקחת רכב מהעבודה-ליסינג -- שוד וגזל לאור היום ואתם שותקים
hawk , מרכז  |  31.12.10
1.
מדהים שלא מצאו דוושה אחת תקועה, ובטח לא תאונה אחת שנגרמה ממנה
NTSA (אירגון הבטיחות בארה"ב) בדק עשרות מכוניות במשך שנה, והעביר את הבדיקה ל NASA , לאחר שלא מצא סיבה לתאונות. האירגון כבר הודיע שרוב התאונות נגרמו מטעויות אנוש, והשאר ממשיכים לחקור (כבר שנה...) התאונה של הלקסוס - בגלל שטיח לא תיקני. החשד הוא שהפניקה התקשורתית + פוליטיקאים שדואגים לתוצרת המקומית המתמוטטת, הביא לרקול הגדול אי פעם. חומר למחשבה על העידן החדש של ספינים, תקשורת ופוליטיקה.
המומחה  |  30.12.10