אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות בענף הרכב: מחירי המכוניות המשפחתיות יתייצבו על 120 אלף שקל

הערכות בענף הרכב: מחירי המכוניות המשפחתיות יתייצבו על 120 אלף שקל

על פי תחזיות קודמות מחיר מכונית משפחתית היה צפוי להגיע ל-121 אלף שקל, אך כעת מעריכים בענף כי היבואנים יעלו את המחירים בשיעור נמוך מכפי שצפו. הסיבה: אם המחיר יעבור את ה-121 אלף, אז שווי השימוש יעבור את המחסום הפסיכולוגי של 3,000 שקל

30.12.2010, 09:04 | תומר הדר

המכוניות המשפחתיות יתייקרו בשבוע הבא, אך שיעור הייקור עשוי להיות נמוך מהציפיות הראשוניות שהשמיעו יבואני הרכב, כך צופים גורמים בענף.

על פי תחזיות ראשוניות שנשמעו בחודשים האחרונים היו אמורים מחירי המכוניות המשפחתיות לעלות בכ-3,000 שקל, ולהעלות את מחירי רוב הדגמים למעלה מ-120 אלף שקל, אולם מספר יבואנים גדולים ביצעו לאחרונה "היערכות מחדש" לתמחור המכוניות המשפחתיות ועשויים ככל הנראה לקבוע רף מחיר עליון של 120 אלף שקל בלבד לדגמי המכוניות המשפחתיות הפופולאריים.

יש לציין כי אם המחיר יעבור את ה-121 אלף, אז שווי השימוש יעבור את ה-3,000 שקל - ומדובר במחסום פסיכולוגי שהיבואנים יודעים היטב שאסור להם לעבור.

כיום, יש לציין, מחיר רוב המשפחתיות הנמכרות בישראל בתצורת סדאן כגון מאזדה 3, מיצובישי לאנסר וטויוטה קורולה ,עומד על 119 אלף שקל. מחיר זה היה אמור לזנק לכ-121 אלף שקל. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שמספר יבואניות גדולות, כגון דלק מוטורס יבואנית מאזדה ויוניון מוטורס יבואנית טויוטה, משלמות עבור המכוניות ביין. המבע היפני התחזק לאחרונה באופן ניכר, מה שמכתיב ליבואניות ייקור של מחירי המכוניות. ייקור זה של דגמים מובילים יוביל להשוואת מחירים מצד יבואניות נוספות.

ואולם, השנה צפוי להצטרף למערך השיקולים של היבואנים שיקול חדש שהיה כמעט זר להם עד היום - נושא עליית גובהו של שווי השימוש לרכב צמוד, אשר עומד על 2.04% מערך הרכב וצפוי לעלות בשבוע הבא ל-2.48% מערך

הרכב. מדובר בסכום ניכר אשר משפיע על תלוש השכר ועשוי להוביל תרחיש הבא- יבואנים שסל המטבעות שלהם מאפשר להם לתמחר את המכונית המשפחתית במחיר זול יותר מעמיתיהם המשלמים ביין ינצלו את ההזדמנות ויפנו ישירות אל ההיגיון הבריא של מחזיקי הרכב הצמוד. אחרי הכול - שווי השימוש החודשי על מכונית שעולה 116 אלף שקל הוא 2,870 שקל. לעומת זאת שווי השימוש של מכונית אשר עולה 121 אלף שקלים הוא 3,000 שקל. 

וכך עשוי להיווצר מצב בו יבואני הרכב, אשר מקוננים מצד אחד על היין המטפס ומחככים ידיים הבהנאה מאידך לקראת דו"חות סוף השנה, המעידים על רווחי שיא, יצטרכו להסתפק במעט פחות  ולייקר את המכוניות בשיעור נמוך מזה ששיערו.

תגיות