אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברן תקים ותממן את תחנות הטעינה הראשונות של בטר פלייס צילום: אוראל כהן

ברן תקים ותממן את תחנות הטעינה הראשונות של בטר פלייס

ברן תעניק לבטר פלייס מימון ל-70% מעלות 20 תחנות הטעינה הראשונות בישראל - שיוקמו בעלות של כמיליון דולר לכל תחנת טעינה

02.01.2011, 09:42 | גיל קליאן

ברן הודיעה הבוקר (א') לבורסה כי תקים ותממן את תחנות הטעינה הראשונות בישראל של בטר פלייס - מיזם המכונית החשמלית של שי אגסי.

החברה הודיעה כי התקשרה עם בטר פלייס להקמה של עד 51 תחנות טעינה בעלות של כמיליון דולר לתחנה. במקביל הודיעה ברן כי תעניק מימון לבטר פלייס עבור הקמת 20 התחנות הראשונות בהיקף של עד 70% מהעלות. האשראי לבטר פלייס יהיה לתקופה של 4 שנים כאשר ברן קיבלה כבטוחה ערבות של בטר פלייס להחזרת החוב.

תחנות החלפת הסוללה היא אחד מהמרכיבים המרכזיים במודל העסקי של בטר פלייס, התחנות מבטיחות נסיעה רציפה למרחקים ארוכים מעל ל- 160 ק"מ ללא צורך בעצירה לטעינה בדרך. הנהג יוכל לעצור בתחנת החלפה ובתהליך אוטומטי לחלוטין תוחלף הסוללה הריקה בסוללה טעונה במלואה. תהליך החלפת הסוללה אורך כשלוש דקות בלבד.

התחנות שיוקמו בישראל יהוו מודל לפריסת תחנות במדינות נוספות בעולם בהן: דנמרק, אוסטרליה וארה"ב.

מנכ"ל ברן, אלי אברמוב, ציין בהודעת החברה: "הסכם זה מבטא שותפות אמיתית בין קבוצת ברן לבין בטר פלייס למימוש החזון של עתיד נקי יותר. בנוסף,זהו אחד הפרויקטים האסטרטגיים עבור הקבוצה, אשר מביא לידי ביטוי את יכולות הקבוצה לביצוע פרוייקטי turn-key בפריסה רחבה. אנו בברן מאמינים בעתיד של שוק הרכב החשמלי ורואים את עצמנו כמובילים בפיתוח התשתיות שיידרשו לכך הן בישראל והן במדינות נוספות בעולם".

מנכ"ל בטר פלייס, משה קפלינסקי: "2011, השנה המשמעותית של פריסת התשתיות, מתחילה בהסכם חשוב מאוד. תחנת ההחלפה היא הפתרון הטכנולוגי המתקדם בעולם להארכת טווח הנסיעה למכונית חשמלית ואנו שמחים על הבעת האמון מצד חברה ישראלית נוספת, ברן, המובילה בתחומה בארץ ובעולם. ההסכם מהווה המשך ישיר של פעילות פריסת התשתיות של החברה הנעשית בימים אלה לקראת ההשקה".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ל2 ו 3 קודם תעשו שעורי בית
ל2 . בתחנות החלפה יש יותר מעמדה אחת. החלפת סוללה דקה וחצי . לחברה יש יכולת גמישות בתחנות על פי הצורך ( היקפי כלי רכב). אתה מתאר מצב שבו נהג ימתין חצי שעה ובכך מטעה את כולם. אגב גם רכב בנזין אינו נוסע רציף אלא עוצר לתדלוק ( אומנם בתדירות גבוהה יותר). ל 3 רכב היברידי אינו נותן מענה שלם לניתוק התלות מנפט, לגבי טווח נסיעה על מנת להגיע ל 600 ק"מ צריך להתחיל מנקודה כל שהיא. במקום לטקבק, יש מי שעושה . אז תן כבוד!. כל יזם בארץ שיהיה לו בהצלחה!.
ניר  |  02.01.11
5.
הלקוח בוחר בין אופצית החלפת סוללות לבין טעינה איטית ליד הבית
הפתרון שרוב האנשים ישתמשו בו רוב הזמן תהיה טעינה איטית מעמדות טעינה. החלפת סוללות נועדה לגיבוי במצבים (הנדירים יחסית) בהם אופציית הטעינה האיטית אינה אטקטיבית. ברור שעם התקדמות הטכנולוגיה טווח הנסיעה יתארך והקריטיות של החלפת סוללות תפחת. עדיין יהיו כאלו שיעדיפו סוללות קטנות יותר וזולות יותר (או ממוחזרות) שטווח הנסיעה שלהם קטן יותר. האופציה של החלפת סוללות מקטינה את החשש ל"היתקע" גם אם השימוש בה בפועל נדיר יחסית.
יאיר אורבך , יקיר  |  02.01.11
4.
2 פרטים מעניינים בכתבה
1. האשראי ניתן ל-4 שנים, האם המודל העסקי של בטר פלייס יאפשר החזר מהיר כזה? 2. מהי הערבות שברן קיבלה כאן? ערבות מבטר פלייס? כיצד החברה שחנוקה באשראים יכולה לתת עוד ערבות של 51 מליון דולר? הגיוני יותר שאחד מבעלי המניות נתן ערבות.... מעבר לכך, ברן עשתה צעד נכון כי הם נכנסים לשוק האנרגיה הירוקה וזה יוסיף לפורטפוליו שלהם פרוייקט גדול , ומאוד ייחודי ברמה הגלובאלית.
גלית  |  02.01.11
3.
מדהים לראות כי זה העתיד שמחכה לנו!
עוד מונופול שניתן בחינם למשפחת עופר ושי אגסי. תחלמו על הטענת הסוללה בבית. רק במונופול של בטר פלייס תוכלו לעשות זאת. ומה עם יצור החשמל - הוא לא מזהם? ומקומות התחנות להחלפת סוללה - עוד קרקע שתינתן אולי בחינם לבטר פלייס, בחסות המעטה של אויר נקי יותר. המכוניות ההיברידיות נוסעות כבר מזמן בכבישי ארצנו ומזהמות פחות, בטח בעיקר ובפקקים, מהם ניזונה הטעינה של הסוללות שלהן. ידוע שהטכנולוגיה רק תלך ותשתפר ובעתיד אורך הנסיעה יהיה גבוה פי כמה. לכן התשתית של בטר פלייס, לפחות בישראל, תהיה מיותרת לחלוטין תוך 5 שנים. תחשבו על זה - היום יש יכולת לסוע 160 ק"מ - תוך 5 שנים יוכלו לסוע 650 ק"מ. רק מי שישע מקרית שמונה לאילת יזדקק להחלפת סוללה.
02.01.11
2.
הערות קטנוניות
אין דבר כזה "תחנת החלפה שמאפשרת נסיעה רציפה" - אם צריך לעצור זה כבר לא רצוף. ובהמשך למשפט הקודם, תחשבו על כך שבתחנת דלק ממוצעת יש 6 עמדות ויותר - בתחנת החלפה תהיה רק אחת. עכשיו תעשו לבד את החשבון: אם 6 מכוניות מתדלקות במשך 5 דקות כל אחת בתחנת דלק, כמה זמן ייקח ל 6 מכוניות חשמליות? נכון מאוד 6*5= 30 ובמילים חצי שעה. ושימו לב לנקודה החשובה: לחברת בטר פלייס אין כסף, הם לא יכולים אפילו להקים תחנת החלפה אחת על חשבונם וצריכים אשראי נוסף (חוץ ממה שכבר גוייס ממשקיעים ובנקים) בקיצור: אם יש לכם מניות של בטר פלייס או של ברן - תחשבו שוב
קטנוני  |  02.01.11
לכל התגובות