אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: מקק בלתי מצוי

ניסאן ג'וק היא מכונית בעיצוב מיוחד שמחירה אינו גבוה, אולם הייחוד שלה בא על חשבון השימושיות

02.01.2011, 23:05 | תומר הדר

ג'וק. כך קוראים לניסאן הזו. ללא ספק יש כאן חומר לבדיחות. אבל נתמקד במכונית: הסתכלו היטב על הג'וק (Juke) הזה שבתמונה, איך אפשר לא להתלהב ממנו? תראו את בתי הגלגלים, את הזרקורים מקדימה, כמו צעצוע מגודל. האם הוא רכב שטח? לא, אין הנעה כפולה. האם הוא משפחתית? לא, הוא מפחיד ילדים. מיניוואן? גם לא. אז מהו בדיוק? הוא ג'וק.

הדלת של ג'וק נפתחת עם ידית כסופה. בניסאן הבינו לפני כמה שנים, כשהציגו את הקשקאי, שיצרני רכב אחרים כבר תפסו את פלחי השוק העיקריים, אז בחברה החליטו להציע ללקוחות כיוון אחר. הנוסחה פשוטה - בחירת סגמנט, שימוש במכלולים מוכחים של ניסאן והלבשתם בעטיפה הרפתקנית, כדי לפתות לקוחות אשר היו בוחרים במכוניות "רגילות".

אך בניסאן נזהרים לא להגזים. בתא הנוסעים, לדוגמה, אפשר למצוא קונסולה מרכזית צבעונית, אך שאר המכלולים, מפלסטיק שחור, ייראו מוכרים לכל לקוח ותיק של ניסאן. בסך הכול החבילה נראית טוב. ההגה, יש לציין, לא מתכוונן לרוחק ושדה הראייה קדימה מוגבל. את מחיר העיצוב ההרפתקני משלמים במחסור ניכר במרווח לנוסעים מאחור ובנפח בתא המטען.

ג'וק יורד במעלה עקרבים. יש לו מנוע 1.6 ליטרים וגיר רציף. התיבה הססנית. ההתנהגות עצמה הדוקה אך עלולה לא להתאים לכולם, במיוחד לא למי שמוטרד מכבישים משובשים, שם צמיגיו הגדולים של הג'וק גובים מחיר.

אז האם לקנות ג'וק? ובכן, זו שאלה של סדר עדיפויות. כמכונית למשפחה, הג'וק אינו קולע. הוא אינו שימושי. תא מטען שאינו מסוגל להכיל עגלת תינוק וספסל אחורי צפוף ישכנעו גם את המשפחה האופנתית ביותר לוותר. אך אם המשפחה האופנתית מחזיקה רכב נוסף, או שמספר הילדים מצומצם במיוחד והרצון להתבלט חזק במיוחד, אז אפשר להניח בצד את ההיגיון. אחרי הכל, אחת לכמה שנים מגיעה מכונית שמצליחה להיות מיוחדת, בלי להיות יקרה במיוחד. תשאלו את פיאט 500. למכוניות כאלה סולחים על פגמים. והג'וק, שעולה 127 אלף שקל, מחיר של מכונית משפחתית, בהחלט ראוי להימנות עם קבוצה זו.

ניסאן ג'וק

 

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 117 כ"ס, מומנט מרבי 16.1 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 170 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־11.5 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 14.8 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 10.2 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 127 אלף שקל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
לא קונים לפי מראה בלבד גם אם הוא נאה לעין.
ניסיתם לשבת מאחור, או שמה אתם שמים פס על נוחות הנוסעים? כבר באל על יש יותר מקום לרגליים. שלא לומר הכניסה הקשה עקב הדלת הקטנה. אגב, גם התקרה מאחור נמוכה מאוד והמנוע נשמע כמו מעבד מזון כשאר יוצאים מחוץ לעיר ועולים על כביש מהיר. 117K או 127 לאוטומטי זה המון לרכב עם מוגבלויות חשובות.
דני  |  31.01.11
10.
אין להשיג כרגע בארץ
המלאי בארץ של הניסאן ג'וק אזל וחבר שממש רצה לקנות לאשתו לא הצליח להפעיל שום קשרים כד לקבל אותה לפני הקיץ ורק אז מגיע משלוח חדש. היא מאד מיוחדת זה בטוח ועצם הויכוח על העיצוב שלה מוכיח את זה כי המון מתים עליה או לא מצליחים להבין את העיצוב שלה. בכל מקרה היא להיט ועם זה אי אפשר להתווכח.
טופגיר  |  11.01.11
7.
במציאות היא יותר יפה
יצא לי אתמול לראות אחת על הכביש פעם ראשונה. בצבע לבן. היא באמת מושכת את העיו ולדעתי במצאות היא יותר יפה מבתמונות. יש בה משהו ייחודי שלא דומה לרכבי שטח אחרים בעיצוב. אני מכיר את הניסאן קשקאי ויש קצת דמיון בבסיס שלה אבל העיצוב הופך אותה לסיפור אחר.
בר  |  04.01.11
לכל התגובות