אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנוע צניחה: כמה המכונית שלכם ירדה השנה במחירון אתר יצרן

מנוע צניחה: כמה המכונית שלכם ירדה השנה במחירון

האם המכוניות היפניות שומרות על ערכן? האם כולם רוצים מכונית ממוכר פרטי? כיצד זה שרכבי שטח עדיין פופולריים? השמאי לוי יצחק בדק בעבור "כלכליסט" אילו מכוניות שמרו על הערך ואילו היו המפסידות הגדולות בשנת 2010

03.01.2011, 10:49 | תומר הדר

קטנות: היפניות מובילות

כללי המשחק בשוק המכוניות הקטנות, שאינו נשלט על ידי חברות הליסינג, שונים מאשר בשוק המשפחתיות. כאן הגורם העיקרי שקובע הוא המותג ומספר המכוניות שנמכרו, במיוחד ללקוחות פרטיים. בפלח שוק זה ניכרת העדפה של הלקוחות למותגים יפניים, והמכונית בעלת שמירת הערך הטובה ביותר היא סוזוקי סוויפט. ירידת הערך הגדולה ביותר נרשמה בפיאט פנדה הקטנה, אך גם בשברולט אוואו וקיה ריו, שנמכרות בכמויות גדולות ובהנחות ניכרות לציי רכב.

משפחתיות: סובארו על הגובה

שוק המכוניות המשפחתיות נשלט השנה ללא עוררין על ידי חברות הליסינג, אשר רכשו את רוב המכוניות. בתחילת השנה הורגשה האטה מסוימת בשוק זה, לאחר שחברות הליסינג לא רכשו מכוניות רבות, בין השאר עקב קשיים מסוימים בהשגת מימון, כמו גם בשל העובדה שלקוחות רבים בחרו להחליף את מכוניות הליסינג בסוף שנת 2009. אך במחצית השנייה של 2010 שבו חברות הליסינג לרכוש כלי רכב במלוא הקיטור והציפו את השוק במכוניות משפחתיות, שנמכרו בכמה מן המקרים בהנחות מפליגות, מה שהשפיע בין השאר על ערכן במחירון. מסיבה זו בדיוק המכונית המשפחתית ששמרה על ערכה במידה הרבה ביותר היא סובארו B3, מכונית משפחתית שאינה נפוצה בציי הרכב, ולכן לא נמכרה על ידי חברות הליסינג בהנחות ענק.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: כך ירד הערך של המכונית שלכם (7 תמונות)

מנהלים: ירידות גדולות

 

את סגמנט המנהלים אפשר לחלק לשניים - משפחתיות גדולות, שבישראל מכונות גם הן "רכב מנהלים", ומכוניות יוקרה. בשוק היוקרה חלו השנה ירידות מחירים ניכרות, במיוחד במכוניות דוגמת קרייזלר 300C שמחירה ירד ב־20% עקב היבוא האישי. לעומת זאת, בקרב רכבי המנהלים ה"פשוטים" נרשמה העדפה למותגי קבוצת פולקסווגן - פאסאט וסקודה סופרב - כמו גם לטויוטה קאמרי. בסגמנט זה, כך נדמה, מעדיפים הלקוחות לא להפגין עושר, כפי שעולה מירידת מחירה של מרצדס C קלאס, מכונית המתחרה בין השאר בפאסאט, אך מאבדת ערך בקצב מהיר יותר.

שטח הלנד קרוזר מוביל

 

שוק רכבי השטח נחשב לשוק עונתי: בקיץ מתעורר בקונים הפוטנציאליים חיידק הטיולים, וממריץ גם את השוק. פלח זה מושפע גם ממחירי הדלק, אך גם משיקולים תדמיתיים. אולם על עובדה אחת אין עוררין - עם ישראל אוהב טויוטה לנד קרוזר. למעשה, מדובר ברכב בעל שמירת ערך מיתולוגית. גם רכבי שטח "תדמיתיים" כגון וולוו XC90 ופולקסווגן טוארג נהנו משמירת ערך טובה. לעומת זאת, לנדרובר פרילנדר, שמעולם לא זכה בישראל להכרה כרכב שטח קשוח, רשם ירידת ערך של 20%. גם ג'יפ גרנד צ'רוקי רשם ירידת ערך ניכרת עקב חדירת מכוניות זולות יותר מדגם זה ביבוא אישי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות