אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"רוב מנהלי הקלינטק בארץ רואים בגיוס הון נוסף את האתגר המרכזי" צילום: ישראל הדרי

"רוב מנהלי הקלינטק בארץ רואים בגיוס הון נוסף את האתגר המרכזי"

כך עולה מנתוני משאל שערכה דלויט בקרב 50 מנהלים מהתעשייה. פחות מרבע מהנשאלים דיווחו על תמיכה משמעותית מצד קרנות הון סיכון

03.01.2011, 16:47 | מאיר אורבך
משאל שערכה פירמת רואי החשבון Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר בקרב 50 מנהלים בתעשיית הקלינטק מעלה שכ-70% מהם רואים בגיוס הון נוסף לחברה את האתגר החשוב ביותר בשנה הקרובה. נושאים מרכזיים נוספים שהועלו הם גיוס לקוחות והתמודדות עם רגולציה.

המשאל, הראשון מסוגו בארץ, מעלה מספר נתונים מעניינים על התנהלות תעשיית הקלינטק בישראל, שסובלת בעיקר ממחסור בכספים. עולה ממנו כי מקורות המימון העיקריים של חברות מתחום הקלינטק הם הון עצמי של המייסדים ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת (29%). אחוז נמוך יותר (23%) מהחברות ציינו כי הן נתמכות באופן משמעותי על ידי קרנות הון סיכון. לאחרונה נחשף ב"כלכליסט" שאיזראל קלינטק השלימה סגירה ראשונה של כ-55 מיליון דולר לקרן שלה המשקיעה בקלינטק.  

רו"ח נדב גיל, מנהל מחלקת תמריצים ותחום הקלינטק בדלויט, מציין כי "קרנות הון סיכון רבות אינן ממהרות להשקיע משאבים מהותיים בתחום. הסיבה לכך היא, כנראה, העובדה שעדיין מוקדם לקבוע אם הפיתוחים הטכנולוגיים של התעשייה עולים בקנה אחד עם המודל העסקי הבסיסי של קרנות הון סיכון. מודל זה דורש השקעה בטכנולוגיה, צמיחה מואצת והחזר השקעה גבוה בפרק זמן של 7 עד 10 שנים".

המנהלים שהשתתפו במשאל, ציינו עוד כי אחד מהאתגרים העומדים בפניהם הוא גיוס כוח אדם בעל כישורים מתאימים, כאשר התפקידים המאתגרים ביותר לאיוש הם מהנדסים, מנהלי מכירות ומנהלי פיתוח עסקי.

על פי הנתונים, כ-94% מהחברות עברו את שלבי ההקמה והמחקר הראשוניים. 55% מהחברות נמצאות כבר בשלב מכירת המוצרים ו-39% נמצאות בשלבי מחקר, פיתוח או בחינה מתקדמים. נוסף על כך, 16% מהחברות צפויות לעבור משלב פיתוח המוצרים לשלב המכירות כבר במהלך השנה הקרובה.

תגיות