אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מכשירי תנועה ויפנאוטו מצטרפות לטרנד היציאה מהערים של ענף הרכב צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": מכשירי תנועה ויפנאוטו מצטרפות לטרנד היציאה מהערים של ענף הרכב

יבואנית סוזוקי וקרייזלר של צבי נטע תרכוש 20 דונם במתחם מעוין שורק תמורת כ־40 מיליון שקל ותצטרף לדוד לובינסקי, טלקאר וצ'מפיון; יבואנית סובארו של גד זאבי תעביר את פעילות השירות שלה מהרצליה לפי גלילות ותצטרף שם לחברת מאיר

05.01.2011, 08:47 | שי פאוזנר ותומר הדר

סבב נוסף של השקעות נדל"ניות בשוק הרכב הישראלי פותח את 2011. בימים האחרונים נחתמו שלוש עסקאות בולטות בשני המתחמים שנהפכים כיום למרכזי שוק הרכב הגדולים בישראל - מתחם מעוין שורק שבמערב ראשון לציון ומתחם פי גלילות. בעסקה הראשונה רכשה מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי וקרייזלר, שבבעלות איש העסקים צבי נטע, 20 דונם במתחם מעוין שורק, שאותם היא מייעדת להקמת מרכז לוגיסטי, כך נודע ל"כלכליסט".

באזור זה כבר פועלות חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן שבבעלות משפחת מנור, וחברת טלקאר, יבואנית קיה ודייהטסו, שבבעלות רמי אונגר. השתיים מקימות במתחם מרכזים לוגיסטיים. היקף העסקה של מכשירי תנועה נאמד, לפי גורמים בענף, ב־35–40 מיליון שקל. בשבוע שעבר מכרה חברת הנדל"ן בריטיש ישראל שטח של 17 דונם סמוך למתחם שלה במעוין שורק שבו פועלת חנות איקאה, תמורת 35 מיליון שקל, ליזם המייעד את המקום לשטח לוגיסטי ותחנת דלק.

בעסקה שנייה יוקם במתחם פי גלילות מרכז שירות חדש של יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו, שבבעלות גד זאבי. המרכז, שיחליף את המוסך המרכזי של יפנאוטו בהרצליה פיתוח, יוקם על קרקע ששכרה החברה לצד שטח שבו היא מפעילה מרכז אחסנת רכב. יפנאוטו שכרה כ־85 דונם בפי גלילות, בעסקה שבוצעה כבר ב־2009 ובה היא משלמת כ־3 מיליון דולר בשנה. כפי שפורסם ב"כלכליסט", פעילות המוסך המרכזי של יפנאוטו תועבר בתוך כמה שנים לעיר לוד, שם מתכננת החברה להקים בהשקעה של 150 מיליון שקל מרכז שיכלול את כל הפעילות שלה המועברת בימים אלה לפי גלילות. סכום זה כולל את מחיר הקרקע בלוד, בשטח 17.5 דונם, המוערך ב־30 מיליון שקל.

במקביל לעסקת יפנאוטו בגלילות, נכנסת אל המתחם גם חברת מאיר נדל"ן שחכרה בו 20 דונם לתקופה של 20 שנה. החברה היא חברה־בת של קבוצת מאיר, יבואנית הונדה, וולוו ויגואר שבבעלות יעקב שחר וישראל קז. ל"כלכליסט" נודע כי היקף העסקה הוא 3 מיליון שקל בשנה, כולל הוצאות פיתוח. מאיר תקים במתחם מרכז מכירת רכב ומרכז לוגיסטי של חברת הליסינג וההשכרה הרץ לצד מתקני רשת אוטו סנטר. לפי מידע שהגיע ל"כלכליסט", 10 דונמים בלבד מהשטח הזה ישמשו לעסקי רכב ו־10 דונמים לפיתוח תשתיות וסביבה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות