אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": דוידי מבקש מהפועלים ולאומי למחול לתדיר־גן צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": דוידי מבקש מהפועלים ולאומי למחול לתדיר־גן

קרן פימי של ישי דוידי סיכמה על השקעה של 42 מיליון שקל בתדיר־גן תמורת 60% ממניות החברה, אבל מתנה את השלמת העסקה בהסכמת הבנקים לאומי והפועלים לוויתור על חוב בהיקף זהה

05.01.2011, 08:32 | נעמה סיקולר

קרן פימי בניהולו של ישי דוידי מתקדמת במגעים לקראת כניסתה המחודשת להשקעה ביצרנית המכלולים לרכב תדיר־גן. העסקה תלויה בעיקר בהסכמת נושיה הגדולים של תדיר־גן, בנק לאומי ובנק הפועלים, למחיקת חובות בסכום של 42 מיליון שקל - שווה ערך לסך המזומנים שצפויה פימי להזרים לחברה במסגרת עסקת ההשקעה. להערכת גורם המקורב לעסקה, צפויים הבנקים להסכים למחיקת החוב.

בסוף הרבעון השלישי, שבו הציגה תוצאות חלשות במיוחד, הודיעה תדיר־גן שבשליטת אינספייר של אבי ורטהיים על משא ומתן המתנהל עם קרן פימי לצורך השקעה בחברה. השקעת פימי עשויה להציל את החברה מעפולה משילוב קטלני של הערת עסק חי, תזרים מזומנים שלילי וחריגה מאמות המידה הפיננסיות של הבנקים.

קרן פימי נכנסה לראשונה להשקעה בתדיר־גן ב־1999 והחזיקה 95% ממניות החברה. לאחר תהליך השבחה, ב־2006 השלימה פימי את מכירת כל אחזקותיה בחברה והשיגה תשואה משמעותית על השקעתה. על רקע מצבה הקשה של החברה כעת, הוזמנה פימי לשוב להשקיע בתדיר־גן - והיא בוחנת את המהלך בחודש האחרון.

 , צילומים: יונתן בלום יובל חן צילומים: יונתן בלום יובל חן  , צילומים: יונתן בלום יובל חן

במסגרת העסקה שעשויה להיסגר בימים הקרובים - אם תזכה לאישור סופי של הבנקים, המתבקשים למחול על חוב משמעותי - תשקיע פימי בתדיר־גן 42 מיליון שקל שיקנו לה יותר מ־60% מהון המניות של החברה. בעלת השליטה הנוכחית בתדיר־גן, אינספייר של ורטהיים, תרד לאחזקה של פחות מ־30%, והבנקים עתידים לקבל אופציות למניות בתמורה להקטנת החובות כלפיהם.

במקביל תמיר אינספייר למניות הלוואה של 20 מיליון שקל שנתנה לחברה־הבת. בעקבות העסקה ישתנה כל מבנה ההון של תדיר־גן, והיא תצא לדרך חדשה תחת הבעלים החדשים עם הון עצמי של כ־30 מיליון דולר.

תדיר־גן הציגה ברבעון השלישי של 2010 הפסד גולמי של 270 אלף דולר, וההון העצמי שלה נשחק ביותר מ־80% בהשוואה לסוף הרבעון המקביל ב־2009, והסתכם ב־2.7 מיליון דולר. החברה רשמה תזרים מזומנים שלילי ברבעון של 410 אלף דולר, ובקופתה נותרו מזומנים בשווי של 173 אלף דולר בלבד.

תדיר־גן נקלעה לקשיים לפני כשנתיים על רקע המשבר העולמי בתעשיית הרכב, ועקב תלותה בלקוח שפשט רגל (וחולץ בסיוע הממשל האמריקאי) - ג'נרל מוטורס. היקפי ההזמנות של תדיר־גן התכווצו משמעותית במחצית הראשונה של 2009, וכאשר באה התאוששות לאחר כמה חודשים, התקשתה החברה לעמוד בקצב האספקה עקב בעיות תפעוליות וייצור בלתי יעיל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ישי דוידי -- מברוק !
בהצלחה בשיקום המפעלים המפוארים אורטל ותדירגן . מציע שתמנה מנהל איכותי שמכיר את התעשיה ואת הלקוחות שידע להוביל ולפרגן לצוות מעולה הנמצא בתדירגן ובאורטל באורטל יש לעשות בדק בית יסודי ולבדוק מי באמת מתאים לתפקיד ומי ילך הביתה ( לבחון את אלו שאינם תורמים דבר ) בהצלחה
א. , צפון  |  10.01.11
4.
ספקים לענף הרכב
נכון להיום יש ליצרני הרכב בעיה גדולה עם הספקים הגדולים שלהם (טייר 1).לאור נסיון העבר הספקים לא מוכנים להסכים לתחזיות של יצרני הרכב ולכן לא מוכנים להבטיח להם את הכמויות שיצרני הרכב מבקשים. אי לכך היצרנים ישמרו מכל משמר על הספקים הקיימים וזה מצבה של תדיר גן כספק "טייר 1 הוא מצב של חברת ביטוח כל עוד יעמדו באיכות ומועדי הספקה ההזמונות ימשיכו. הנהלה טובה עם יכולות מנהיגות הוא רק פתרון חלקי, יש לשמור על אנשי המקצוע הקיימים כי אין בישראל מאגר של בעלי מקצוע בהנדסה ויצור בשטח היציקות המדויקות. ציוד חדיש יש בתדיר גן, כך שאין צורך להשקיע בציוד - יש להשקיע באנשים.
בן , צפון  |  06.01.11
3.
צודק מספר 1 -- רק מנהל ( או מהנדס איכותי) עם קשרים טובים ורקע בתחום
רק מנהל ( או מהנדס איכותי) עם קשרים טובים ורקע בתחום יצליח לשקם את החברה ולהעלות אותה על דרך המלך תעשית הרכב הינה מערכת עם חברויות אמתיות של מנהלי הרכש של החברות הגדולות והמנכלים שמיצרים עבורים, מנסיון אישי -- מנהלי הרכש של GM ודומיהם מסיעים לחברים שלהם בשעות משבר ( קידום הזמנות , קידום תשלומים , מימון חלקי של הטסות אויריות ועוד ) ידען אמיתי עם נסיון רציני בתחום היציקות והעיבוד השבבי בשילוב אנשי איכות והנדסה טובים גם יחלץ את המ( פעל מהמשבר
ש. , לא חשוב  |  06.01.11
2.
אין חברה לא טובה - יש ניהול לא טוב
אין חברה לא טובה - יש ניהול לא טוב, והוכחה לכך תדיר גן. כאשר היתה בבעלות פימי נוהלה כראוי והגיעה להשגים טכנים ועסקים. התחלפו הנהלות וראו מה קרה. יש לחברה סיכויים להבריא עם מנהלים טובים. השוק קיים וגם הלקוחות מעונינים במוצרים. חשבון פשוט - תדיר גן מספקת ליצרן הרכב הגדול ביותר בארה"ב מעל ל 25% מאגני השמן שלה כלומר למעלה מ600 אלף יחידות (במחיר של ? לא חשוב). יש עתיד רק עם רוצים.
יודע דבר מדטרטויט , ארה"ב  |  06.01.11
1.
ישי דוידי -- י ש לשים מנהל כריזמטי עם הבנת הטכנולוגיות וקשרים בתעשית הרכב
אין נביא בעירו -- יש מספר מועמדים מעולים לשיקום אמיחי של תדירגן רשימה חלקית -- ניר אלימלך, רונן וגם מספר מהנדסים תותחים רצינים מאד שעבדו בתחום שמכירים את התחום מצוין ויש להם חברים אישיים בתעשיה ( לא אמנה את שמם ) הם רציניים , ידועים ומוכרים לאנשי תדירגן ואורטל היטב היטב ורק צריכים לקבל ההזדמנות להוכיח עצמם כך עוד יבואו אחרים ללא קשרים והבנה בתחום -- לא תהיה לחברה שום תקומה
משה , צפון  |  05.01.11