אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפאורה שבה לזירת המים בטעמים

יפאורה שבה לזירת המים בטעמים

ל"כלכליסט" נודע כי החברה תשיק את סדרת שוופס ווטר, המבוססת על מי באר מזוככים, ותתמוך בה בזירת המחיר. יפאורה כבר השיקה סדרה דומה, והפיצה את סדרת מי עדן אקטיב - שתיהן נכשלו וירדו מהמדף

06.01.2011, 10:23 | אורנה יפת

יפאורה מנסה מחדש את מזלה, ונכנסת שוב לקטגוריית המים בטעמים: ל"כלכליסט" נודע כי החברה תשיק בשבוע הבא מים בטעמים תחת המותג שוופס - וזאת לאחר שסדרת שוופס מולטי ווטר של יפאורה נמחקה פחות משנה וחצי אחרי השקתה, וסדרת מי עדן אקטיב, שיפאורה הפיצה, ירדה מהמדף.

המוצר החדש ייקרא שוופס ווטר (בדומה לשם המוצר הקודם של החברה, שנקרא שוופס מולטי־ווטר), ויהיה מבוסס על מי באר מזוככים בתוספת ויטמינים. גם סדרת שוופס מולטי ווטר, שיפאורה השקיעה בהשקתה 10 מיליון שקל, היתה מבוססת על מי באר מזוככים בתוספת ויטמינים ותמציות טבעיות של צמחים.

שוופס ווטר יושק בבקבוקי ליטר וחצי ובבקבוקי חצי ליטר, בטעמים ענבים, אפרסק ופירות יער. בכך תילחם יפאורה במותג נביעות פלוס של קוקה־קולה ישראל, המותג המוביל את הקטגוריה, המשווק בכמה טעמים ובהם גם ענבים ואפרסק, ומכיל בתוכו ויטמינים.

שוופס מולטי ווטר שוופס מולטי ווטר שוופס מולטי ווטר

כדי להחדיר את המותג לשוק ובניסיון להתמודד עם השחקן החזק בו, תשווק יפאורה את המוצר במחיר מבצע של שני בקבוקים ב־10 שקלים, מה שיוריד לה את המרווח, אך עשוי לעזור לה לנגוס בנתח מהקטגוריה. בפברואר תעלה החברה קמפיין למוצר במדיות השונות.

קטגוריית המים בטעמים גלגלה ב־2010 כמעט 75 מיליון שקל, צמיחה של כ־2% לעומת 2009. מדובר בקטגוריה בעלת מרווחים גבוהים, הן ליצרניות והן לרשתות השיווק, אבל במפתיע, מרבית השחקניות לא הצליחו לשרוד בה, והורידו את המוצרים מהמדף לאחר כמה חודשים. בשנות המיתון איבדה הקטגוריה מכוחה ושחקנים יצאו ממנה: מי עדן כשלה עם המוצר מי עדן אקטיב, טמפו הורידה מהמדפים את אקווה נובה בטעמים ואת המותג הבינלאומי סן בנדטו בטעמים, וכאמור, יפאורה נפרדה מסדרת שוופס מולטי ווטר. מי ששרדו הם שני מותגים: נביעות פלוס של החברה המרכזית למשקאות, המחזיק נתח שוק של 86% מהסגמנט, והמותג ווטר אנד של חברת בי קריאייטיב, עם 6%.

המותג נביעות פלוס משווק ברשתות השיווק תמורת 8-6 שקלים לבקבוק ליטר וחצי. כעת נכנסת יפאורה תבורי עם מותג חזק יחסית, שוופס, שאותו היא מחזקת מאוד בשנה וחצי החולפות, ובכוונתה לתמוך במוצר גם בזירת המחיר ולהציעו במחיר של שני בקבוקים ב־10 שקלים. מדובר בהימור מחושב: מצד אחד יפאורה עשויה לעשות קניבליזציה ולנגוס בנביעות פלוס, אך מצד שני היא מסתכנת בפגיעה תדמיתית במותג שוופס. נקודה נוספת, שאולי בגינה נכנסת יפאורה לזירת המחיר, היא העובדה שבניגוד לנביעות פלוס, שוופס ווטר מבוסס על מי באר ולא על מים מינרליים - מה שמאפשר לה לתמחר אותו במחיר נמוך ביחס לקטגוריה.

תגיות