אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האולסטאר הישראלי - גימיק או הזדמנות עסקית? צילום: ראובן שוורץ

האולסטאר הישראלי - גימיק או הזדמנות עסקית?

עלות האולסטאר של ליגת העל בכדורסל בגן-נר תעמוד על כ-200 אלף שקל. המטרה היא "ערב שכולו קהילה" אבל כפי שניתן ללמוד ממקומות אחרים - האירוע יכול להיות כלכלי יותר

09.01.2011, 14:56 | אביתר לנג

אחרי היעדרות של 8 שנים, החליטה מנהלת הליגה להחזיר את משחק ה"אולסטאר" על-פי המודל המוכר של ה-NBA, ליגת הכדורסל של צפון אמריקה.

נבחרת הישראלים של הליגה תתמודד מול נבחרת הזרים של הליגה במשחק המרכזי יחד עם תחרויות שלשות והטבעות שיקדימו להן, ואלה אמורים להביא לחווית כדורסל בשורה שמנסה המנהלת ליצור. 

ערב האולסטארס, שכבר נעשה בעבר והופסק מסיבה לא ברורה, חזר השנה בעיקר כדי לעמוד בקריטריונים ובסטנדרטים הגבוהים של ליגות הכדורסל הבכירות ביבשת, כשבספרד, רוסיה ואיטליה מדובר בחגיגה שכולם מחכים לה חודשים רבים ומופקת בהשקעות כספיות גדולות.

בעבודה השיווקית שנעשתה במנהלת לקראת האירוע גוייסו כ-200 אלף שקל, חלקם מספונסרים חדשים ונקודתיים וחלקם מספונסרים קיימים, אך למרות זאת, מדגישים במנהלת כי לא היתה שום כוונת רווח וערב האולסטארס לא נכלל בתוכניות העיסקיות השנתיות. "זה ערב שכולו לקהילה", אומר אבנר קופל, יו"ר מנהלת הליגה ל"כלכליסט"."אין לנו בערב הזה ראייה עסקית, ההפך הוא הנכון. קהל היעד שיהיה נוכח באולם בגן-נר יהיה מורכב ממספר עמותות שכבר אישרו את הגעתן ולמעלה מ-200 כבאים שהזמנו לחגיגה הזאת".

קופל מספר שעלויות הארגון והאבטחה יקזזו כמובן חלק גדול מההכנסות מספונסרים שתרמו לאירוע ומוסיף שאם יישאר סכום כסף גדול לאחר תשלומי ההוצאות, הוא ישקול לתרום ולפזר את הכספים בעמותות שהוזמנו לאירוע. דווקא קופל, אחד שיודע לגייס כספים והרבה, שיכול היה אולי בתשומת לב גדולה יותר לייצר הכנסה די רצינית עבור הארגון שלו, אבל העדיף להסתפק הפעם כנראה בפעולות פילונטרופיות.

במקומות אחרים רואים באולסטאר קודם כל כהזדמנות עסקית.ב-NHL, ליגת ההוקי של צפון אמריקה, מחפשים דרכים שיווקיות להפוך אותו למעניין יותר והחליטו על בחירת קפטנים שיבחרו את הקבוצה שלהם כמו בשכונה. במקומות אחרים, כמו ה-NBA, גם מחפשים את הדרכים להפוך אותו למעניין כיוון שמדובר בהזדמנות עסקית.

הקומישינר של ליגת ה-NBA, דיוויד סטרן, טען לפני מספר חודשים שמשחק האולסטארס שייערך השנה בסטייפלס סנטר, אולמה הביתי של הלוס-אנג'לס לייקרס, יביא איתו רוח גבית אדירה לכלכלת האזור: "משמעות של אירוע כזה מבחינה כלכלית היא 100 מיליון דולר. מגיעים למשחק הזה השחקנים הטובים ביותר בעולם והם רוצים להראות את הכישרון שלהם. זה אומר שהמשחק צריך להיות בעיר שאני מאמין שהיא עיר של תקווה", אמר סטרן.

לכבוד המשחק בעיר המלאכים, יוקמו כמובן בסמוך לסנטר מלונות וחניוני ענק שיהוו בסיס ציוויליזציוני לכל כמות הקהל האדירה שתשטוף את לוס אנג'לס.

אגב, הערכות של סטרן על 100 מיליון דולר צנועות לעומת ההכנסות שהסתכמו בטקסס אשתקד, שם אירחה קבוצת "דאלאס מאבריקס" את משחק האולסטאר היוקרתי, משחק ששבר גם את השיא העולמי של צפייה במשחק כדורסל כשל"דאלאס קאובויז סטדיום" נכנסו  108,712 בני אדם, קצת יותר מ-2500 המקומות שמכיל האולם של גליל/גלבוע, ביישוב גן-נר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות